Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tyveri av Tesla S

Startet av daggad, torsdag 03. oktober 2013, klokken 14:50

« forrige - neste »

daggad

Er det egentlig mulig å stjele en Tesla S ?
Det går selvsagt å stikke av med en, men vil det ikke da også være slik som for eks med iPhone at en kan deaktivere den av fra en server. Ala "Find my Tesla" app der en ser hvor den er ?  ;D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

den12mann

Iphonen forsvant i Paris tidligere i år. Vel og bra at jeg både kunne spore og deaktivere den, men selve telefonen er like bortevekke idag som da det skjedde.

eclipse

Sitat fra: daggad på torsdag 03. oktober 2013, klokken 14:50
Er det egentlig mulig å stjele en Tesla S ?
Det går selvsagt å stikke av med en, men vil det ikke da også være slik som for eks med iPhone at en kan deaktivere den av fra en server. Ala "Find my Tesla" app der en ser hvor den er ?  ;D

En tyv vil kunne slå av Remote Control i løpet av noen sekunder, men jeg tror Tesla kan gjøre noe uten at jeg vet det sikkert.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

hookmaker

Jeg har snakket med Tesla Danmark idag i forbindelse med skal/skal ikke installere GPS tracking i Model S. De sa att funktionen "find my Tesla" finnes i systemet, men er sperret pga. det er ikke tillatt hverken i USA eller Europe att kunne overvåke hvor kunden og bilen befinner sig. Håper på att dette endrer sig i framtida. Hvordan ser det ut i Norge? 

glaserud

Antakelig samme. Så vidt jeg vet, kan ikke Tesla overvåke hvor du er.

Derimot kan du selv be om at Tesla kan overvåke, og da er det greit. Mao er samtykke tingen.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA