Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update v5.6

Startet av Veggen, torsdag 03. oktober 2013, klokken 11:26

« forrige - neste »

Veggen

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. oktober 2013, klokken 14:06Har du hatt noen spesielle problemer tilknyttet de utbedringene listet i release notes?
Spent på om denne går ut til alle, eller om det kun er feilretting for noen få...

Niks, ingen spesielle problemer, eller kontakt med Tesla.
Er nok en normal utrulling og var nok bare heldig med å tilfeldigvis havne først i køen.

Havebigfun

Min har tatt imot oppgradering i stby- modus stående i en garasje med mye armeringsjern i betongen, lukket metallport  og uten wlan-signal 8)
Interessant at de fikk vekket bilen mens jeg ikke har lykkes men det på avstand.
Med mindre bilen er parkert i en bunker behøver man ikke kjøre den ut for å ta imot signalene-såfremt det er 3G i området ;)
Jeg er spent på om homelinken fungerer bedre nå men rekker ikke å oppdatere idag :(
jeg har heller ikke hatt kontakt med Tesla- de tar oss vel etter tur.

Veggen

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 03. oktober 2013, klokken 12:45
Håper det kommer tidsinnstilt forvarming ::)

Nei desverre, det gjorde det ikke  :(
Men det fungerer jo med VisibleTesla 0.20.00  :)

Roger (NO)

Noen med Wifi tilkobling som har fått updaten?

glaserud

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. oktober 2013, klokken 19:53
Noen med Wifi tilkobling som har fått updaten?
Ja, stått i garasjen med Wifi på. Fått update. Om den kom via wifi eller 3G aner jeg ikke.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Roger (NO)

Har update kommet utover dagen i dag, eller nå på kvelden?
Hva hadde dere før? 5.0 102?
Jeg har 107. Lurer på om det har noe å si for rekkefølgen...?
Jeg venter fortsatt i spenning...

Håper virkelig de har fikset HomeLink samt tilgangen via app'en når bilen er i sleep mode...

glaserud

Ser også en ny feature i radioen. Kan nå bytte mellom AM, FM og DAB uten å gå opp via "Browse". Se tre knapper i midten.

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

PAS

Update uten probl, Sto at det skulle ta 2 t, men gikk på < 1 . Bare vanlgig 3G uten wifi i garasje.  Svart skjerm mens det pågikk.  Norsk meny. Manual.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Roger (NO)

Sitat fra: PAS på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:17
Update uten probl, Sto at det skulle ta 2 t, men gikk på < 1 . Bare vanlgig 3G uten wifi i garasje.  Svart skjerm mens det pågikk.  Norsk meny. Manual.
fikk du den nettopp?

Roger (NO)

Sitat fra: petersv på torsdag 03. oktober 2013, klokken 14:39
Oppdatert her og. Er ute på tur og appen funker selv om bilen ikke lader. Bilen var forresten ulåst etter oppdateringen, men låste fra appen nå (på Windows Phone)
Må du slå av power saving mode for at app'en skal fungere når bilen ikke lader, eller har det ikke noe å si?

petersv

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:38
Sitat fra: petersv på torsdag 03. oktober 2013, klokken 14:39
Oppdatert her og. Er ute på tur og appen funker selv om bilen ikke lader. Bilen var forresten ulåst etter oppdateringen, men låste fra appen nå (på Windows Phone)
Må du slå av power saving mode for at app'en skal fungere når bilen ikke lader, eller har det ikke noe å si?

Har ikke noe å si.

glaserud

Sitat fra: petersv på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:03
Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. oktober 2013, klokken 20:38
Må du slå av power saving mode for at app'en skal fungere når bilen ikke lader, eller har det ikke noe å si?
Har ikke noe å si.

Er det nytt på 5.6? Med forrige versjon var bilen "tapt for verden" når den gikk i sleep.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OddB

#42
Sitat fra: glaserud link=topic=9700.msg127033#msstasjonerate=1380823567
Ser også en ny feature i radioen. Kan nå bytte mellom AM, FM og DAB uten å gå opp via "Browse". Se tre knapper i midten.


For et vanvittig brukergrensesnitt ! !
Hvordan i alle verdens dager har de tenkt at folk skal finne fram til de fire fem blokkene blant det utall blokker som finnes ??
Er det mulig å lage favorittlister ihvertfall  ??
Tror de har misforstått hele konseptet med DAB.... Internettsider er vel ikke sortert etter ip adresse i google ?? 
Du burde få opp en liste over alle utilgjengelige stasjoner, sortert alfabetisk.   
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

JMC

Hei
Er det noen som vet hvordan man søker etter siste oppdatering? En knappetrykkskombinasjon, meny eller noe sånn...eller er dette en sak Tesla styrer Helt selv?

Mvh. Johs.
P85D

Veggen

Dette styrer Tesla helt selv, antagelig etter samme metoden som de tildeler VIN.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA