Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Strategi for bruk av batteri

Startet av MajorBard, onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Zero-talent

Oi... "Charge at a moderate temperature. Do not charge below freezing." Står det på battery university. Det lover jo bra for vinteren...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Ladefabrikken

Sitat fra: Zero-talent på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:13
Oi... "Charge at a moderate temperature. Do not charge below freezing." Står det på battery university. Det lover jo bra for vinteren...
Det er mange forskelige typer av Litium-ion batterier. Batteriene i Leafen tåler å lade under frysepunktet. Ikke noe problem til vinteren
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

knnygar

Men 100% lading i ein elbil tilsvarar ikkje 100% batterikapasitet.
Det er lagt inn sikkerhetsgrenser i bilen både på lading og utlading slik at ein ikkje kan ødelegge batteriet.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA