Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

- Den elektriske automobil vil seire

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 14:45

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Min familie rydder nå ut av en leilighet på Fagerborg i Oslo hvor både mine oldeforeldre, besteforeldre og jeg har bodd, i løpet av de siste 80år. Da er det mye interessant som dukker opp, blandt annet en bok fra 1896 med spådommer rundt de kommende elektriske automobiler. Jeg stiller meg selvfølgelig fullt og helt bak forfatteren av boken, og mener at "elektriciteten forøvrig enhver anden drivkraft ganske overlegen".

Les hva som ble skrevet om hvorfor elbilen er andre automobiler overlegen, og at løsningen med ladestasjoner langs hovedveiene ikke er noe nytt påfunn.

http://www.elbil.no/elbiler/1110--den-elektriske-automobil-vil-seire

Legger også ved en pdf av den skannede artikelen, til dere som vil lese originalteksten.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

OddB

Morsomt å lese !
Hvis Teslaens batteripakke skulle vært bygd med de batteriene de hadde da så hadde den veid over 8 tonn !
Da var det ikke Elon Musk som oppfant hurtige batteriskift like vel... :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA