Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøre TMS til Barcelona sommeren 2014

Startet av fonberg, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 09:40

« forrige - neste »

fonberg

Hei, nå er det klart at det blir Barcelona-tur sommeren 2014 (håndballturnering). Da hadde det så klart vært morsomt å kunne kjøre Tesla nedover :) Hvordan er muligheten for å komme seg dit til sommeren? (Jeg forstår det slik at SC-nettverket bygges ut først neste vinter, altså ikke førstkommende vinter.)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Lacaixxa

Jeg forstod det slik at SC skal bygges ut i løpet av 2014 og være fullført innen vinteren. Jeg planlegger en tur til Frankrike neste år, men avventer også mer info ift utbygging.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Cirion

Er nok ikke klart hele veien. Men deg bør være noen. Ellers er det type2 ladere du kan tanke opp på, samt at jeg regner med det blir en del overnattinger hvor du får toppet tanken om du planlegger litt. Hadde reisen startet i dag, ville det ta tid... 1uke?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

fredag

Sitat fra: fonberg på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 09:40
Hei, nå er det klart at det blir Barcelona-tur sommeren 2014 (håndballturnering). Da hadde det så klart vært morsomt å kunne kjøre Tesla nedover :) Hvordan er muligheten for å komme seg dit til sommeren? (Jeg forstår det slik at SC-nettverket bygges ut først neste vinter, altså ikke førstkommende vinter.)

Alternativ 1:
- Ferge Oslo - Kiel
- Deutsche Bahn autozug fra Hamburg til Narbonne.
  http://www.dbautozug.de/autozug-en/destinations/
- Kjøre 256km til Barcelona. Prøv gjerne kystveien om Collioure, Cerbere, osv. Den er latterlig svingete!!! :-)

Alternativt 2:
- Tour de IKEA de France avec svenska köttbullar. IKEA har en del 22kw type2 ladestasjoner på sine varehus i Frankrike.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Havebigfun

Meg bekjent skal det være montert SC mellom Nederland og Sveits ila denne vinteren. Noen av de ville kunne brukes på turen neste sommer :)

mgarm

Lol av alternativ 2. Var jo rett og slett genialt. 2 fluer i en smekk. Inntak av "drivstoff" på bilen og inn og uttak på sjåføren. Genialt. Kan jo alltids raske med seg en Billy hylle eller 2.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA