Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nokon som har bestilt bil uten tech pakke?

Startet av TeslaTerje, mandag 30. september 2013, klokken 14:41

« forrige - neste »

Lanber

I 9 av 10 tilfeller er det 1 nøkkel i bilen, den tilhører den som kjører bilen og åpnet bilen først.
Så hvorfor problematisere rundt den gangen det ikke er det? 

Bottom line, Tesla har bæsjet på leggen med profiler. Det burde vært knyttet til nøkkel men er det ikke.

Arntiv

Jeg har ikke tech-pakke, jeg har heller ikke skinnseter, men jeg har førerprofiler. Et tips som har blitt nevnt tidligere er å lage en tredje profil f.eks "exit" (der setet er skyvd helt tilbake) som man kan aktivisere før man forlater bilen. Da spiller det ingen rolle om det er herren eller fruen som har brukt den sist.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

tjobben

Takk for tilbakemeldinger, folkens :)

Den eneste virkelige gode grunnen til tech pakke som jeg kan se er parkeringssensorer, samt kan hende elektrisk bakluke. For min egen del så klarer jeg meg fint ute p-sensorer, og på jobben må jeg allikevel ignorere varslene for å komme inn mellom alle betongsøylene i p-huset. Men dersom man låner bort bilen (fx. til 18-åringen som akkurat har fått førerkort :o) så tror jeg nok at det er fint med p-sensorer så slipper man å få levert tilbake bilen med småskraper. Og den bakluka er veldig lang og går dermed høy opp, så fint å kunne stoppe for å unngå skraper på lokket.
Navi'n er middels, og kartet trenger uansett mobildatadekning for å oppdateres.
Lys i dørhåndtakene er uviktig. Nøkkelfri åpning likeså.
Xenon, er ikke det slik at alle nå kommer med xenon, tech eller ei?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

hma

Min mening er at teknikkpakken inneholder masse dill som man strengt tatt ikke behøver.
Ut i fra andre eiere sine svar synes det som om folk har funnet sine favorittfunksjoner, for eksempel nøkkelløs inngang eller elektrisk bakluke. Personlig synes jeg elektrisk innfellbare med varme er nyttig og kan forsvare et eventuelt kjøp.
For å treffe en beslutning må man prioritere og avklare eventuelle kompromiss; hva kan du klare deg uten?

En ting er sikkert, det blir ikke billigere å installere noe av utstyret i etterkant.

Den samme problemstillingen eksisterer med lydpakken, hvor de fleste kun trenger opsjon for DAB+, ikke subwoofer og ekstra høyttalere.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

D.O

Synes navigasjon er meget bra, dog mangler en del valg, som Poi. Men bra søkefunksjon og veldig bra tale. Snakker settninger og ikke enkle ord som er satt sammen med feil trykk på bokstavene.
Hadde valgt tech pakke på nytt. Seter med minne er ett must. Har aldri hatt det før, men bestandig irritert meg når noen har flyttet på setet. Akkurat dette hadde vært nok grunn for meg. Hadde også krav om xenon, men disse kunne lyst bedre igjen.
1pri er batteri størrelse
2pri er techpakke (evt soltak hvis du trenger skiholder)
3pri er P
4pri er stereo
Beste er å bare velge alt  :) med kanskje unntak av 21" og +pakke, alt etter hva du skal bruke bilen til.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Cowboystrekk

D.O: seter med minne fikk jeg og flere andre uten tech :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Kristian O

Sitat fra: D.O på mandag 27. januar 2014, klokken 17:29
1pri er batteri størrelse
2pri er techpakke (evt soltak hvis du trenger skiholder)
3pri er P
4pri er stereo
Beste er å bare velge alt  :) med kanskje unntak av 21" og +pakke, alt etter hva du skal bruke bilen til.
Enig med 1 og 2, men på min tredje kommer parkeringssensorer. Eg trur dei har stort potensiale for å spare seg inn igjen.  ::)
Min fjerdeplass er dobbellader. Barneseter er høgt prioritert for oss, men det er mykje meir avhengig av bruk enn dei andre valga.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Øyvind.h

Sitat fra: D.O på mandag 27. januar 2014, klokken 17:29
1pri er batteri størrelse
2pri er techpakke (evt soltak hvis du trenger skiholder)
3pri er P
4pri er stereo
Beste er å bare velge alt  :) med kanskje unntak av 21" og +pakke, alt etter hva du skal bruke bilen til.
3pri P? Når forskjellen er så liten mellom S og P? Godt mulig vi har forskjellige krav til ytelse, men forskjellen er i mine øyne aaaaaalt for liten til at P skal ligge så høyt opp på lista.

Ellers enig i at 85kWh og tech bør ligge høyt, men du har glemt dobbeltladeren :) Vi snakker tross alt om elbil. Rekkevidde og ladehastighet er viktig da :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hma

#83
Dobbeltlader er det eneste tilvalget jeg vil si er "obligatorisk".

God mobilitet er selve kjenen av produktet og med dobbeltlader sikrer du deg en unik fleksibilitet, som ingen av konkurrentene kan levere.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

TW838

Noen som har bil uten tech pakke som har funnet ut hvordan man kan åpne en låst bil som lader UTEN å avbryte ladingen? Dobbeltklikk på nøkkelen stopper ladingen midlertidig...
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Øyvind.h

Sitat fra: TW838 på onsdag 12. februar 2014, klokken 21:17
Noen som har bil uten tech pakke som har funnet ut hvordan man kan åpne en låst bil som lader UTEN å avbryte ladingen? Dobbeltklikk på nøkkelen stopper ladingen midlertidig...
Forsøkt å trykke på dørhåndtakene på førerdøren/passasjerdøren foran? Det skal vel fungere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TW838

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 13. februar 2014, klokken 06:18
Sitat fra: TW838 på onsdag 12. februar 2014, klokken 21:17
Noen som har bil uten tech pakke som har funnet ut hvordan man kan åpne en låst bil som lader UTEN å avbryte ladingen? Dobbeltklikk på nøkkelen stopper ladingen midlertidig...
Forsøkt å trykke på dørhåndtakene på førerdøren/passasjerdøren foran? Det skal vel fungere.

Ja, har prøvd det. Men jeg var kanskje ikke tålmodig nok og man må trykke i flere sekunder? Noen som har fått opp bilen på denne måten? Jeg har også prøvd å legge nøkkelen "i nærheten av basen til vindusviskeren på passasjersiden" (som det står i brukerhåndboka for tomt nøkkelbatteri), men klarte heller ikke å låse opp bilen da. Må vel prøve en gang til, for dette skulle jo i hvert fall fungere.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Øyvind.h

Jeg trodde det skulle være mulig å trykke på dørhåndtakene for å få dem til å komme ut, uavhengig av tech-pakke. Mener jeg har lest andre bruke denne teknikken for å komme seg inn i bilen uten å avbryte lading.

Men jeg har også lest at når du låser opp bilen med nøkkelen, så avbrytes bare ladingen i ett minutt før den fortsetter! Testet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

eledille

Jeg får heller ikke dørhåndtakene ut uten å trykke på nøkkelen, og jeg fikk det heller ikke til ved å legge nøkkelen mellom viskerne. Men den begynner å lade igjen etter en liten stund.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

TW838

Prøvde igjen i kveld, men til tross for mye og lang trykking på dørhåndtakene finner jeg ingen annen mulighet til å åpne bilen enn med dobbeltklikk på nøkkel (eller app). Jeg vet at den begynner å lade igjen etter ett minutt (har testet), men hadde vært fint om man kunne unngå å avbryte ladingen.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA