Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke kontakt med bilen via Tesla app.

Startet av buylove, onsdag 08. januar 2014, klokken 08:59

« forrige - neste »

D.O

Wifi er 1valget og som du nevnte vil bilen gå på ett valgt nett fremfor 3G, selv om hastigheten er lavere. Står du nært nok, men alikevel langt nok unna kan du få kontakt via wifi uten at det lar seg gjøre å kommunisere.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: D.O på fredag 10. januar 2014, klokken 16:29
Wifi er 1valget og som du nevnte vil bilen gå på ett valgt nett fremfor 3G, selv om hastigheten er lavere. Står du nært nok, men alikevel langt nok unna kan du få kontakt via wifi uten at det lar seg gjøre å kommunisere.

Ikke hos meg. Har satt opp wifi aksesspunkt i garasjen, men bilen logger seg ikke på dette automatisk. Den holder seg på 3G, men når jeg bytter manuelt fungerer det fint. Inntil jeg har vært ute og kjørt igjen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

buylove

Hei!
Har forsøkt meg frem i et par dager nå. Det ser ut til at dersom jeg kobler fra WIFI og ikke har bilen i 'energy saving' modus så får jeg stort sett kontakt med bilen via App'en. Det ser ut til at dersom WIFI er på så får jeg ikke kontakt med bilen. Når bilen står på ladning så får jeg kontakt med den selv om WIFI står på, men kobler jeg fra ladningen og venter litt så får jeg ikke kontakt igjen. Dersom 'energy saving' står på så kan jeg få kontakt med bilen dersom WIFI er av, men da er det veldig tilfeldig. Dersom bilen lader får jeg alltid kontakt.
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

D.O

Høres rett ut, men er du sikker på du ikke får kontakt? Må vente ett par minutter og noen gang prøve 2 ganger hvis bilen er i dyp dvale. Får alltid kontakt, men som nevnt er bilen i dvale tar det lang tid før du får conected. Har Iphone appen. Ellers opplever jeg det likt som deg.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

Vil en oppleve problemer med kontakt om en mister 3G dekning, men likevel har mobil signal?
Det skjedde nemlig meg i dag da jeg skulle gjøre slik som han i Teslavideo'n, å forvarme bilen etter endt skitur. Ingen kontakt og intet 3G.


Sent from a mobile device
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

buylove

Sitat fra: D.O på søndag 12. januar 2014, klokken 19:26
Høres rett ut, men er du sikker på du ikke får kontakt? Må vente ett par minutter og noen gang prøve 2 ganger hvis bilen er i dyp dvale. Får alltid kontakt, men som nevnt er bilen i dvale tar det lang tid før du får conected. Har Iphone appen. Ellers opplever jeg det likt som deg.

Ja, jeg forsøkte mange ganger etter hverandre. Det hjalp ikke. Har Iphone appen jeg også.
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA