Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SUDDEN DEATH

Startet av PAS, søndag 29. september 2013, klokken 09:30

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: sindrej på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:39
Var og sjekket for jordfeil nå, og joda, det er jordfeil hos meg ennå.  Dvs. det er i nabolagt en plass.  Det har vært en stund nå, får ringe og klage igjen i morgen.

Jeg måler 230V mellom begge faser og jord i Schuko kontakten.  Model S'n lader likevel uten å klage.
Er det noen enkel måte man kan måle om det er jordfeil ved hjelp av et voltmeter?

Thor2014

Sitat fra: sindrej på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:39
Var og sjekket for jordfeil nå, og joda, det er jordfeil hos meg ennå.  Dvs. det er i nabolagt en plass.  Det har vært en stund nå, får ringe og klage igjen i morgen.

Jeg måler 230V mellom begge faser og jord i Schuko kontakten.  Model S'n lader likevel uten å klage.

Da må den tredje fasen ligge til jord. Kanskje bilen synes det er ok, men ikke at en av fasene som er i bruk ligger til jord ???

Thor2014

Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:49
Sitat fra: sindrej på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:39
Var og sjekket for jordfeil nå, og joda, det er jordfeil hos meg ennå.  Dvs. det er i nabolagt en plass.  Det har vært en stund nå, får ringe og klage igjen i morgen.

Jeg måler 230V mellom begge faser og jord i Schuko kontakten.  Model S'n lader likevel uten å klage.
Er det noen enkel måte man kan måle om det er jordfeil ved hjelp av et voltmeter?

Ja, mellom jord og fas. Har du it nett skal du måle 127 vac

Blip

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:51
Ja, mellom jord og fas. Har du it nett skal du måle 127 vac
Nei. Jord flyter i IT-nett. Dvs. at det ikke er mulig å måle jordfeil med en enkel spenningsmåling. Man kan måle motstand mellom fase og jord, f.eks. vha. en "Bender". Ideelt skal spenningen ligge på 230/sqrt(3) evt. 400/3.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

D.O

Sitat fra: Blip på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:08
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:51
Ja, mellom jord og fas. Har du it nett skal du måle 127 vac
Nei. Jord flyter i IT-nett. Dvs. at det ikke er mulig å måle jordfeil med en enkel spenningsmåling. Man kan måle motstand mellom fase og jord, f.eks. vha. en "Bender". Ideelt skal spenningen ligge på 230/sqrt(3) evt. 400/3.
Alt under 90V og alt over 170V er jordfeil. Berøringspenning skal være under 50V
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Sjøhyene

Sitat fra: luffe på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:36
I følge denne posten skal 12V-problemet ha blitt adressert i siste softwareversjon 5.6: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9544.msg128734.html#msg128734

Så problem solved?
Ingen som har hatt noe problemer med dødt 12V etter denne oppdatering?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

AllanW

Håper virkelig det!
Gleder meg til å høre om det faktisk stemmer :D
Det er vel dems største utfordring akkurat nå.
Da vil jeg ikke si at bilen sitter med noen store minuser lenger.

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 09. oktober 2013, klokken 13:00
Sitat fra: luffe på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:36
I følge denne posten skal 12V-problemet ha blitt adressert i siste softwareversjon 5.6: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9544.msg128734.html#msg128734

Så problem solved?
Ingen som har hatt noe problemer med dødt 12V etter denne oppdatering?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Kallagtunet

Ingen som har hatt 12v problemer etter oppdatering?

I så fall er det gode nyheter!!!

Mol12345

Har idag beskuet min første Tesla her i Molde. Dritlekker sak, mørk grå med mørke felger..
Måtte bare se litt nørmere på den,og etter å ha lest endel her inne så begynte jeg å se på det kosmetiske utvendig..
To runder rundt bilen ga meg følgende: Panser er synlig skjevt i forhold til forskjermer og grill...,bakluke henger ned på h.side mot støtfanger, v bakdør er tydelig sjev i nerkant,dugg i baklykt og kanskje det som så mest amatørmessig ut var listverk/pakning mot vindu på førerdør.. Skjevt og en klaring på 3-4 mm mellom list og vindu..

Hallo!! Er alle slike biler slik?. Må være skikkelig synd, da bilen er drittøff..

Spyr de ut biler og lager god PR selv der borte for å tjene mest mulig penger? For så å ta kostnadene ved alle reklamsjoner i ettertid da alle penger er tatt ut av selskapet?
Hva mener dere om slike ting som har kjøpt bil selv? Hører ikke hjemme i en bil til 6-700 000.-

TS

Sitat fra: Mol12345 på onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:12
Har idag beskuet min første Tesla her i Molde. Dritlekker sak, mørk grå med mørke felger..
Måtte bare se litt nørmere på den,og etter å ha lest endel her inne så begynte jeg å se på det kosmetiske utvendig..
To runder rundt bilen ga meg følgende: Panser er synlig skjevt i forhold til forskjermer og grill...,bakluke henger ned på h.side mot støtfanger, v bakdør er tydelig sjev i nerkant,dugg i baklykt og kanskje det som så mest amatørmessig ut var listverk/pakning mot vindu på førerdør.. Skjevt og en klaring på 3-4 mm mellom list og vindu..

Hallo!! Er alle slike biler slik?. Må være skikkelig synd, da bilen er drittøff..

Spyr de ut biler og lager god PR selv der borte for å tjene mest mulig penger? For så å ta kostnadene ved alle reklamsjoner i ettertid da alle penger er tatt ut av selskapet?
Hva mener dere om slike ting som har kjøpt bil selv? Hører ikke hjemme i en bil til 6-700 000.-

Offtopic her, men mye av dette kan vel justeres
Monteringsjobben er vel som å forvente av litt slappe folk i California  :D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Lille Lance

Sitat fra: Mol12345 på onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:12
Har idag beskuet min første Tesla her i Molde. Dritlekker sak, mørk grå med mørke felger..
Måtte bare se litt nørmere på den,og etter å ha lest endel her inne så begynte jeg å se på det kosmetiske utvendig..
To runder rundt bilen ga meg følgende: Panser er synlig skjevt i forhold til forskjermer og grill...,bakluke henger ned på h.side mot støtfanger, v bakdør er tydelig sjev i nerkant,dugg i baklykt og kanskje det som så mest amatørmessig ut var listverk/pakning mot vindu på førerdør.. Skjevt og en klaring på 3-4 mm mellom list og vindu..

Hallo!! Er alle slike biler slik?. Må være skikkelig synd, da bilen er drittøff..

Spyr de ut biler og lager god PR selv der borte for å tjene mest mulig penger? For så å ta kostnadene ved alle reklamsjoner i ettertid da alle penger er tatt ut av selskapet?
Hva mener dere om slike ting som har kjøpt bil selv? Hører ikke hjemme i en bil til 6-700 000.-

Hvis dette stemmer så er det ikke bra ... er du ekspert på feltet eller er du den vanlig kar?
Proffe folk kan se millimeter feil, vanlige folk gjør ikke ... Kanskje man må ta med noen proffe på overtagelsen
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Mol12345

Er nok en "vanlig" fyr med bilinteresse. Bilmekaniker med fagbrev...
Vanskelig å se om det er 3 eller 4 mm sånn ved første øyekast. Men å se at panser og slike store ting ikke stemmer er lett. Bare å følge åpningen mellom forskjerm og panser helt fra frontlykter og opp til frontrute og sammenligne på begge sider... Likedan bakluke...
Dører skal ligge jevnt med resten av siden på bilen hvis man ser bakfra og forover.. På den jeg så, så stakk bakdøren ut i nedre kant....
Ikke for å rakke ned på Tesla, men jeg blir veldig fort skeptisk når jeg ser slike ting.
Leit, men veldig typisk amerikansk.  8)

Har selv en 2013 Xc70, og der har jeg selv justert førerdør litt. Bilen hadde gått som dem.bil da jeg kjøpte den. Så om den har kommet slik fra fabrikk eller noen har vært borti noe i ettertid vet jeg ikke.. Så andre merker er hlr ikke perfekt... Men da er det kanskje 10 biler av 5000 som har feil... Ikke alle..

Men tilbake til poenget mitt. Dette hadde ikke jeg godtatt ved ett nybilkjøp!

Erfaringsmessig så må slike ting taes med en gang bilen er ny, og ikke ta det ved første service eller om 1 år... Hvem skal da betale for at dører og panser er skjevt? Nei dette har du fått til selv...

Ingen hadde godtatt en 5 serie til 6-700000 med halvt ihop skruvd karroseri heller fra fabrikk.

Lanber

Denne tråden omhandlet ikke monteringsfeil på Tesla men noe langt mer alvorlig som var at bilen fikk en opplevd feil på jord og gikk i alarm modus som tappet ned 12V batteriet med alle de gleder det medførte.

Ettersom det har vært helt stille her siste tiden etter v5.6 kom ut må vi konkludere med at ting funker.

Knut Øygard

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:56
Ingen som har hatt 12v problemer etter oppdatering?

I så fall er det gode nyheter!!!

Jeg får noen urovekkende feilmeldinger hver gang bilen blir stående med ledningen i etter "charging complete". Dette skjer hver gang uavhengig av ladelokasjon. Ladeporten lyser rødt når jeg vekker bilen. Så lenge jeg kobler fra mens bilen fortsatt lader er det ingen feilmeldinger og grønt lys i ladeporten.

Har ikke opplevd at 12V-batteriet blir så tomt at det skaper noen problemet, men jeg tør ikke la bilen stå tilkoblet for lenge etter fullført lading.

Er det flere som opplever det samme eller er det bare meg? Kanskje jeg burde kontakte Tesla...

Har hatt bilen i 4 uker, kjørt ~4500 km og har SW-versjon 5.6 (1.45.32).
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

tklev

Kanskje??!! :)

Anbefaler absolutt det ja - ser ikke normalt ut...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA