Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SUDDEN DEATH

Startet av PAS, søndag 29. september 2013, klokken 09:30

« forrige - neste »

PAS

Bilen fungerte som normalt til hytta i nærheten av Storefjell på Gol fredag. Koblet til220v  10A, skrudde ned ladestrøm til 9a og lot den stå med ladning. I morges skulle hjemturen foirberedes. Hadde kanskje vært -2 i nattog det var frost på taket, tenke at jeg skulle kjøre AC for å varme den opp. Kommer til bilen og displayet lyser "car needs service" Pull over. Neste øyeblikk går skjermen i svart og alle vinduer går ned.  Ingen reaksjon på noe, bortsett fra at frunk og trunk kan betjenes. Ringt "road assistance" en mann er på vei fra Nesbyen.  Skremmende om dette er hva man kan risikere på langtur
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

el-fanboy

Hørtes ikke kult ut! Kan det ha noe med 12V-anlegget å gjøre? Hadde du mulighet å forsøke lade 12Vs batteriet bak nosecone?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

PAS

har ikke lader her,men det er det jeg har tenkt å foreslå for servicemannen når han kommer: ta av nose cone(hvordang gjøres det?) og koble til 12v og jump starte 12v batteriet før han setter hele bilen på planet og kjører til Oslo . Hele bilen er avhengig av et lite 12v batteri for å starte opp og jeg mistenker at dette var svakt og ikke tålte kulden her. Da hjalp det lite av hovedbatteriet sto til lading.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Dix Hallpike

X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Neemaz


Denne feilen begynner å skje litt for ofte syns jeg. Leser da om nye tilfeller flere ganger i uka, såpass at man er spent om bilen starter om morningen. Håper bilen din kommer seg og at de finner noe som er feil..

Hyperstress

Bekymringsverdig de tilfellene hvor vinduene åpner seg  :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lille Lance

Høres ikke bra ut ... betyr dette at vi må kjøre rundet med et ekstra 12V batteri i baggasjerommet + startkabler? ... 
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

D.O

Trodde dette med vinduene var ordnet. Og lurer på hvem som skal erstatte bilen når den har blåst full av snø? Det kommer til å skje!
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

den12mann

Hvis dette skjer hjemme i egen garasje, kan jeg da koble på en batterilader og plugge den i veggen? Eller blir det for heftig for batteriet i dette tilfellet?

Nuvolari

Rekkeviddeangst er erstattet med start angst og bilen full sv snø angst.

Dette er trist å lese! Tør ikke bruke bilen på langtur før dette er fikset.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Hyperstress

Angående fiksen med å koble på lader, regner med at å få hjelp av en annen bil med startkabler vil gjøre samme nytten? Eller?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kallagtunet

Det mest bekymringsverdige med dette er at dette problemet har vært en gjenganger hos på Model S fra den ble levert for ett år siden uten at de klarer få få fikset dette.

Problemet med 12V kan bli store i Norge med med lave temperatur flere måneder i året noe som reduserer kapasitet på 12V batteriet og stor konsekvens av feilen hvis bilen blir stående med åpne vinduer i snøfokk og regn.

Kallagtunet

Sitat fra: Lille Lance på søndag 29. september 2013, klokken 10:35
Høres ikke bra ut ... betyr dette at vi må kjøre rundet med et ekstra 12V batteri i baggasjerommet + startkabler? ...

Det er vel ikke alltid at en klarer å komme inn i bil og få åpnet frunk eller baagsjerom når dette skjer. Det gode med det er at da står i alle fall ikke vinduene åpne...

Jærbuen

Sitat fra: PAS på søndag 29. september 2013, klokken 09:47
har ikke lader her,men det er det jeg har tenkt å foreslå for servicemannen når han kommer: ta av nose cone(hvordang gjøres det?) og koble til 12v og jump starte 12v batteriet før han setter hele bilen på planet og kjører til Oslo . Hele bilen er avhengig av et lite 12v batteri for å starte opp og jeg mistenker at dette var svakt og ikke tålte kulden her. Da hjalp det lite av hovedbatteriet sto til lading.

Lades ikke 12V batteriet opp når hovedbatteriet lades? Og har ikke 12V batteriet lading fra hovedbatteriet når bilen kjøres?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Kallagtunet

Sitat fra: Jærbuen på søndag 29. september 2013, klokken 11:06
Sitat fra: PAS på søndag 29. september 2013, klokken 09:47
har ikke lader her,men det er det jeg har tenkt å foreslå for servicemannen når han kommer: ta av nose cone(hvordang gjøres det?) og koble til 12v og jump starte 12v batteriet før han setter hele bilen på planet og kjører til Oslo . Hele bilen er avhengig av et lite 12v batteri for å starte opp og jeg mistenker at dette var svakt og ikke tålte kulden her. Da hjalp det lite av hovedbatteriet sto til lading.

Lades ikke 12V batteriet opp når hovedbatteriet lades? Og har ikke 12V batteriet lading fra hovedbatteriet når bilen kjøres?

Jo i teorien gjør den det, men i praksis så viser det seg at så ikke alltid skjer eller at hvile forbruket innimellom er  større en det som blir etterfylt.

At dette skal være så inni hampen vanskelig for Tesla å fikse når de har vist om det så lenge skjønner jeg bare ikke...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA