Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtiglader til Tesla

Startet av Thomas, mandag 29. april 2019, klokken 13:30

« forrige - neste »

automat

Sitat fra: Øggen på torsdag 02. mai 2019, klokken 09:41
Du får kjøpt Chademp adapter hos Tesla eller på Finn.no
Et nyere CCS adapter e det også snakk om skal komme.

Jeg ville ikke kjøpt chademoadapter i dag. Når ccs-adapteret kommer på markedet, vil prisene på trege chademoadapter synke som en stein på bruktmarkedet.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Thomas

Sitat fra: automat på torsdag 02. mai 2019, klokken 11:02
Jeg ville ikke kjøpt chademoadapter i dag. Når ccs-adapteret kommer på markedet, vil prisene på trege chademoadapter synke som en stein på bruktmarkedet.

Har det vært nevnt noe om pris på det nye adapteret? Og ikke minst, når tror man at det kommer?

zbk

Det har vært nevnt priser i området rundt det Chademo-adapteret  koster i dag. Forhåpentligvis noe billigere (og med bra max effekt)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Sitat fra: Thomas på torsdag 02. mai 2019, klokken 09:04
Korrekt. Jeg ser at Cirkle K tilbyr (hurtigere) lading på stadig flere stasjoner nå, men kontaktene passere jo ikke inn i min ladekontakt. De opererer med CHAdeMO og CCS. Finnes det noe jeg kan kjøpe for å benytte meg av disse?
Selv om de tilbyr 150 eller 175kW, så får du mer i området ~45kW med chademo-adapter både på de og vanlige hurtigladere som leverer 50kW, altså godt og vel halv fart av Tesla-ladere, så det er å foretrekke å bruke Tesla superchargere, men sammenligner du med 11kW, så er det fire ganger raskere.

Det ligger vanligvis mange chademo-adaptere på Finn.

Wibla

Jeg venter på CCS-adapter, har håp om over 70kW lading med et slikt adapter.
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA