Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Carbon-spoiler og dashboard er det fake?

Startet av Kvalvag, torsdag 26. september 2013, klokken 15:49

« forrige - neste »

Kvalvag

Ble ikke veldig imponert av hvordan dette så ut - for meg så det ut som fake-carbon.

Tipper at det etterhvert kommer en saftigere spoiler på markedet med laget av skikkelig carbon.... bilen fortjener det....

Lokführer

Kan du legge ut et bilde?
Det jeg har sett har virket som ekte karbonfiber og ikke klistremerke. Jeg har forøvrig unnlatt å bestille spoileren.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Amper

det blir i såfall mest bling faktor.. du får neppe noen målbar effekt av betydning på landeveien..
P85D :o)

Kvalvag

Nå er jo hekken utformet som en spoiler - så den lille ekstra-saken er nok ikke så viktig - men på avstand ser det bra ut. Men ser en nøye etter så ser det fake ut - og det kan jo ikke en så bra bil være bekjent av. 

Så å gjøre litt mer ut av den -i skikkelige materialer hadde vært å foretrekke.


cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

RuneW

Sitat fra: Amper på torsdag 26. september 2013, klokken 15:59
det blir i såfall mest bling faktor.. du får neppe noen målbar effekt av betydning på landeveien..

En slik spoiler er vel 100% bling - om den er laget av det ene eller det andre...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Havebigfun

min spoiler og dashboardet er ekte karbofiber- ikke i tvil 8)

laumb

Noen som er misfornøyd med spoileren sin? Send meg en PM så tar jeg den! :D

Øyvind.h

Sitat fra: RuneW på torsdag 26. september 2013, klokken 19:16
Sitat fra: Amper på torsdag 26. september 2013, klokken 15:59
det blir i såfall mest bling faktor.. du får neppe noen målbar effekt av betydning på landeveien..

En slik spoiler er vel 100% bling - om den er laget av det ene eller det andre...
99,5% bling, 0,5% reduksjon i rekkevidde :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun


cdabel

#10
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

kjonix

Min P85 ble levert uten, men skal få den påmontert til uken...kanskje jeg bør droppe det? Liker egentlig stussen veldig godt som den er.

Øyvind.h

#12
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 26. september 2013, klokken 19:42
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. september 2013, klokken 19:38
0,5% reduksjon i rekkevidde :)
Har du noe dokumentasjon for det? - jeg tviler ::)
::) Ja nei det må nok dokumenteres at økt marktrykk/luftmotstand påvirker rekkevidden  ;D Du må selvfølgelig tro noe annet om du vil, samma for meg.

Sitat fra: cdabel på torsdag 26. september 2013, klokken 20:23
Her er et innlegg fra en som fikk svar fra Jerome Guillen

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/definitive-answers-new-spoiler-questions-reply-jerome-guillen
Var EPA-rekkevidden 265miles? I så fall snakker vi om 0,375% sånn ca. Helt marginalt og umerkelig, men så var aldri mitt poeng å hevde noe annet enn at man mister et bittelite snev av rekkevidde  ::)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jejl

Volvo har jo en nesten lik spoiler på en av sine modeller. Ifølge Volvo skal denne øke rekkevidden.

Havebigfun

#14
Jeg må inrømme at jeg heller ikke har fasit men:
spoilerens økte marktrykk er antakelig ganske marginal ved de hastigheter vi kjører. Tviler på om det gir økt rullemotstand ved 80-100km/h. Om den derimot gir en signifikant reduksjon av turbulensen ved hekken kan det hende den gir økt rekkevidde ved de aktuelle hastigheter... ::)
marginalt blir det  uansett 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA