Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importere Leaf fra Europa?

Startet av HCWL, lørdag 21. september 2013, klokken 23:49

« forrige - neste »

HCWL

Hei!

Jeg vurderer å importere en 2013 modell Nissan Leaf Tekna fra Europa. I forbindelse med dette lurer jeg på følgende:

1. Er det noen som har erfaring med import fra Europa? Hvilket land er det mest lønnsomt eller best å importere fra?

2. Hva slags transportfirma er å anbefale og ca pris på dette?

3. Er det lett å fikse transport- og importpapirer selv?

4. Er det lett å få refundert VAT/MVA på bilen eller mulig og betale bilen uten VAT/MVA hos forhandler?

5. Er det noen forskjell på den Europeiske 2013 Leafen og den norske Leafen sett bort i fra garantiordningen?



Takker på forhånd for alle svar!


HCWL

Har sett litt rundt på mobile24.no og har lagt merke til at de fleste bilene i Tyskland selges med batterileie.

Spørsmålet mitt således er hvilke land det lønner seg å importere i fra?

Fox81

Nederland er visst tingen. Har så vidt tittet på dette selv, kjøpe Leaf fra Nissan i Norge er uaktuelt når man kan spare flere 10.000,- fra utlandet. Hold meg gjerne oppdattert på det du finner :)

Lars_S

Er det batterivarmer på de fra Nederland?
2019 Tesla Model 3 LR

Daeedor

Tror det bare er batterivarmer på de som er solgt fra forhandler i de nordiske land ? Men noen andre vet kanskje bedre. Jeg for min del kjøpte av Norsk forhandler , da det ikke var stort å spare uansett etter at jeg fikk trukket fra diverse rabatter.  Husk at man ikke får 5 års fabrikkgaranti om man kjøper fra Nederland....bare 3 år.  "In the end of the day" vil jeg tro det er enklere å forholde seg til norsk forhandler om det skulle være noe i etterkant også. Men - du gjør som du vil så klart. ( "å spare seg til fant" er et gammelt , godt norsk visdomsord...)

BE

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:30
Tror det bare er batterivarmer på de som er solgt fra forhandler i de nordiske land ? Men noen andre vet kanskje bedre. Jeg for min del kjøpte av Norsk forhandler , da det ikke var stort å spare uansett etter at jeg fikk trukket fra diverse rabatter.  Husk at man ikke får 5 års fabrikkgaranti om man kjøper fra Nederland....bare 3 år.  "In the end of the day" vil jeg tro det er enklere å forholde seg til norsk forhandler om det skulle være noe i etterkant også. Men - du gjør som du vil så klart. ( "å spare seg til fant" er et gammelt , godt norsk visdomsord...)

Nice try Nissan  :P
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Daeedor

Kjære deg , jeg jobber ikke for noen bilforhandler. Jeg er derimot bilentusiast og har kjørt litt dragracing i mange år. Bygger motorer selv , og er selvlært. Nå har jeg også kjøpt meg Elbil , og skriver rett og slett det jeg mener. Jeg betalte kr 260.000 for splitter ny Tekna hos norsk forhandler på Hamar , og synes ikke det var stort å spare på å kjøpe en selv fra Nederland med mye dårligere garanti.  At du eller andre ikke er enige med meg i det , er jo forsåvidt helt greit. Det er lov å være uenig. (men du bør nok ikke tillegge meg motiver jeg ikke har , det er ikke spesielt pent gjort , og ikke særlig smart heller.)  ;)  Tips ; prut på prisen og kjøp vinterdekk selv , stryk Norgespakke og servicavtale , og du får billig bil - i Norge.

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Daeedor

 :) Vel , vel...... vi er altså uenige om hva som lønner seg , men det er jo greit. (lykke til ,de som importerer selv.) For ordens skyld har jeg importert noen veteranbiler til eget bruk fra USA , og i ettertid har det nok vist seg at det nok hadde vært like greit å kjøpe dem i Norge.(både prismessig og mht "plunder og heft") Men opplevelsen av å gjøre ting selv , var jo fin , selvsagt ! Avslutter der.....  8)

HCWL

Største grunnen til at jeg vurderer import er rett og slett fordi en Tekna i ønsket farge, vil kunne bli levert tidligst i januar. For min del er det helt uaktuelt.....


Popper

Det ligger 100stk Leaf på finn.no
(For 2 uker siden lå det ca 80stk)
Ingen der som passer?
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

HCWL

Sitat fra: Popper på tirsdag 24. september 2013, klokken 17:42
Det ligger 100stk Leaf på finn.no
(For 2 uker siden lå det ca 80stk)
Ingen der som passer?

Alle Tekna utgavene som jeg har ringt på er solgt, men selger har mulighet til å skaffe en i løpet av 2-3 ukers tid. Føler det er like greit å sjekke hvor mye det koster å importere selv da :)

Fox81

Hvordan kan Nissan gi 5 års fabrikkgaranti i Norge men 3 i Nederland?

Jærbuen

Du får 5 år på batteri og drivverk, også på Nederlandske biler.
Min Leaf ble kjøpt ny i Nederland i fjor, tror det var mer å spare da, nå har jo Nissan Norge redusert prisene noe.
Har erfaring med garantisak, ikke problem å få dette utbedret hos Nissan i Norge.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA