Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du fått fartsbot i elbil?

Startet av torerikb, fredag 20. september 2013, klokken 19:51

« forrige - neste »

torerikb

Mens jeg fortsatt eide en Nissan Leaf tenkte jeg at sjansen for å bli tatt i fartskontroll var til stede. Det er jo så gøy å dra på litt. Da tenker jeg at fristelsen må være enda større med Teslaene. Noen som har gått i fella så langt?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

PHsigP85

Nei, men slå denne: tre uker etter overtakelse av S'n klarte jeg å bli klokket inn en - 1 - km fra å miste lappen. I en 1994 modell Toyota Dyna med plan (og strikkmotor)...
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

TS

Sitat fra: torerikb på fredag 20. september 2013, klokken 19:51
Mens jeg fortsatt eide en Nissan Leaf tenkte jeg at sjansen for å bli tatt i fartskontroll var til stede. Det er jo så gøy å dra på litt. Da tenker jeg at fristelsen må være enda større med Teslaene. Noen som har gått i fella så langt?

Det spiller vel strengt tatt ingen rolle hva slags bil man har .
Alle biler har speedometer og alle går raskere enn fartsgrensen..
En utfordring med TMS er at man kanskje er vant til å ligge 10-15% over med sin gamle bil som har et avvik med visning av 8% for mye på meteret, mens TMS tydeligvis viser det helt nøyaktig .

Personlig kommer jeg på langtur til ligge lavere i hastighet enn med fossilen for å oppnå god rekkevidde (ialle fall første halvdel av turen)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Johnny

Å få en bil der speedometeret viser korekt hastighet er en uvant utfordring. Det kostet meg 1600kr for et par år siden!
TMS og eGolf.

laumb


Sitat fra: Hyperstress på fredag 20. september 2013, klokken 20:17
Er ikke EL-biler fritatt fra fartsbøter  ;D

Da skulle du sett elbilsalget eeeeeksplodere - både med avgifter og nuuuull fordeler.

Muffinman

Sitat fra: PHsigP85 på fredag 20. september 2013, klokken 20:11
Nei, men slå denne: tre uker etter overtakelse av S'n klarte jeg å bli klokket inn en - 1 - km fra å miste lappen. I en 1994 modell Toyota Dyna med plan (og strikkmotor)...
Den skulle du hatt premie for  ;D

Foleson

Fikk bilen i dag og vil si to ting. Nå forstår jeg virkelig hva "Tesla-grin" handler om, og det andre er at det kommer til å ta tid å beherske seg med pådrag ut av kryss og rundkjøringer etc. Må nok konsentrere meg litt for å kjøre fornuftig på langtur slik at jeg både kommer frem og slipper bøter.

Og en annen observasjon; selv om P85 er merkbart råere, så kommer jeg aldri til å bli misfornøyd i en standard....

Bilen er en drøm.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Wenche

Sitat fra: ohh på fredag 20. september 2013, klokken 20:13
Ja.. :(
Får du ikke bare litt ekstra god samvittighet av å betale noen få kroner til statskassen?  ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cirion

Nei, men har fått snuten etter meg i en Tesla ved 3 anledninger...

1. Var i en Tesla Roadster, hadde demokjørt ca. 1 time i området, og kom litt fort inn etter avkjøringa ved furuseth. Da aktiverte snuten saftblanderne og begynte å ule på parkeringsplassen i Jerikoveien. Jeg så lysa akkurat i det jeg runda rundkjøringa, for jeg skulle jo tilbake på E6 mot Oslo. Jeg slapp gassen og la meg rolig ut på E6 mens jeg så snuten feis gjennom rundkjøringa i retning IKEA Furuseth.

2. Kom kjørende i min Model S fra byen gjennom Solli plass og skulle opp Bygdøy Allé. Det var litt mange biler i rekke der, så jeg la meg i bussfila og kjørte forbi i fartsgrensen og kom da først i lyskrysset. Når det ble grønt, kom en Taxi i bussfeltet i god hastighet, så jeg trampet på :) I det jeg passerte bakketoppen, så jeg en politibil som slo på blålysene og kom i full fart... Tok til høyre i neste lyskryss, så en høyre til, og så snuten suse forbi med blålys retning Frognerparken, to høyre til og fortsatte rolig ned Bygdøy Allé og ut på E18.

3. En kompis som ikke hadde sett bilen enda, kom innom og vi tok oss en rask Texburger tur. Det var jo litt kiip kø mot Skøyen, så vi la oss selvfølgelig i bussfila ved Sandvika. Det tok ikke mange sekundene før snuten aktiverte blålysa og kom mot oss som en rakett... Siden vi faktisk kjørte fartsgrensen så tenkte jeg at jeg måtte jo vike for snuten og la meg inn til siden. Snuten slakket ned farten og holdt 2 billengder fra meg, enda køen sneilet seg fram i 10-15km/t... Så jeg la meg ut i bussfila og gasset opp til fartsgrensen. Snuten fortsatt bak og med blålys. Han sleit litt med å gi på like mye, men kom etter meg igjen. Så på nytt viket jeg, denne gangen kjørte de forbi. De hadde forstått at jeg faktisk kjørte Elbil :) De valgte å ha blålysene på hele veien til Skøyen, og kjørte foran meg i bussfila. Så ut som jeg hadde politieskorte :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Johnny på fredag 20. september 2013, klokken 20:42
Å få en bil der speedometeret viser korekt hastighet er en uvant utfordring.
Synes det er helt knall å ha et speedometer som faktisk viser korrekt hastighet. Eneste aberet som du sier er at man må slutte å tenke at man har marginer annet enn i Politiets marginale snillisme :)

Det er uansett akselerasjonen som er morsom i Model S, ikke farten! Kommer ikke til å kjøre fortere enn før, spesielt ikke på langtur. Men jeg kommer til å akselerere myyyye hardere  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

den12mann

Trodde ikke det var lov å ha korrekt visning.. er det ikke noe regler om at det skal minimum være XX% feil som en sikkerhetsmargin slik at en garantert ikke viser for lav fart?

petersv

Kravet er at det ikke skal vises for lite, i alle omstendigheter. Enkleste måten å løse det på er å vise noen prosent mindre. Tesla gidder ikke enkleste løsninger... ;)

valvolainen

Min gamle volvo v50 var også bortpå helt korrekt. Deilig å vite at hastigheten er det den faktisk er.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA