Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visible Tesla

Startet av Øyvind.h, fredag 20. september 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Spinner

#75
Sitat fra: sindrej på fredag 27. september 2013, klokken 21:52
Nei, samme som jeg får dette.  Og feilmeldingen er lettlest fordi det er det som faktisk returneres fra webserveren til tesla ;)  Egentlig så enkelt som å bare åpne loginlinken i nettleseren din

https://portal.vn.teslamotors.com/login
Tesla har tydeligvis sperret visse IP adresser/ranger fra å nå denne portalen. Den funker fint med både mobil app (Android), VisibleTesla og å gå direkte mot siden fra jobben og mobilen med 4G (begge med Telenor som leverandør), men hjemmefra med Get fungerer ingen av delene. Får 403 forbidden ved å gå direkte til siden, og appen sier den ikke får tak i MyTesla. :o

sindrej

Veldig rart ... nesten mer fristende å tro at det er Get som kuker til.  Noen andre med Get som har samme problem da ?

Cato76

Loggen var blitt stor ja... Jeg får ikke slettet denne, men det er sikkert fordi jeg nettopp lukket Visible tesla. Får prøve igjen når jeg restarter PC'en
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

valvolainen

Nå har ikke jeg svart belte i windows (har ingen windows maskin her), men i linux fungerer det fint å kjøre følgende:
echo "" > tesla.log
(Forutsetter at du står i mappen der aplikasjonen ligger)

Da tømmer du loggfilen, selv om det er en applikasjon som holder i den.
Vile tro at dette også fungerer i et cmd shell i windows? Hvis ikke kan noen sikkert fortelle hva som windows ekvivalenten.

sindrej

Det vil funke i Windows såfremt filen ikke har eksklusiv lock.  Dvs. filen vil bare inneholde ""

frosken

Har noen sjekket hvordan trafikken sendes mellom mobil-appen/VisibleTesla og Teslas servere? Er trafikken kryptert på noen måte eller går det i klartekst over HTTP? Kunne noen tatt en pcap og lastet opp er sted, er interessert i å sjekke nærmere.

Jobber med datasikkerhet og er litt paranoid med tanke på å overgi tilnærmet full kontroll over bilen til en mobil eller Java-applikasjon og attpåtil til tider sende kommandoer over ukjente nett.

valvolainen

Det er https i innloggingen. Jeg kommer nautrligvis ikke lenger fordi jeg ikke har bil.

sindrej

Alt går over https.  Har ikke sjekka streamingen da.  De har (hadde?) en svakhet med at en autentiseringscookie hadde lang gyldighetstid.

trygvelo

Sitat fra: jorkus på onsdag 25. september 2013, klokken 16:46
Sitat fra: trygvelo på onsdag 25. september 2013, klokken 15:37
Sitat fra: hybridslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Jeg får logget inn, men ingen funksjoner er tilgjengelige. Har testet både hjemme og på jobb. Fikk akkurat regnummer idag og har ikke fått bilen enda, kanskje den ikke er knyttet opp til Tesla kontoen min?

Du svarte nok på ditt eget spørsmål der.. Du har ikke knyttet bilen til konto enda :-) Og apropos bruker/passord hvis man skal være litt paranoid kan utvikler godt forsyne seg med bruker og passord i tillegg til å sende det til Tesla... Hvis han vil det.. Men det får vi satse på at han ikke gjør  :)

Fikk bilen idag. Svaret var ganske enkelt at man måtte sette "Remote access" (husker ikke nøyaktig ordlyd) til PÅ. Aner ikke om dette er noe nytt som har kommet i nyere firmware...

sindrej


krister461

Et spm om tidsstyrt forvarming: Må programmet kjøre på det klokkeslettet varmingen skal starte eller klarer bilen dette selv?

heimabrygg

Sitat fra: teslaslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Kanskje ikke rett sted å spørre, men jeg prøver likevel: Har testet både på Windows og Mac nå uten hell, både 0.19- og 0.20-versjoner. Samme problem som Cato76: etter pålogging står det bare og spinner uten at noe skjer. Har testet hjemme og på kontoret og har kontroll med firewall begge steder.

I tesla.log finner jeg en <message>-bolk som bl.a. inkluderer konfigurasjonsdetaljer om min bil, vehicle_id og vin. Det tyder derfor på at jeg får logget på korrekt, men det skjer ikke noe mer. Ved kjøring på kommandolinjen har jeg ikke funnet noen feil, bare notices.

IP-adressen 205.234.27.249 hos Tesla fant jeg i netstat, og nmap viser at port 443 er åpen.

Bilen står og lader og remote access er satt på. Har firmware .107 såvidt jeg husker i farten.

Har også forsøkt å teste dette med Macen i bilen oppkoblet via mobiltelefon for å sjekke mot dvaleproblematikk, men samme resultat.

DS forklarte ved overlevering for en drøy uke siden at remote access ikke ville fungere umiddelbart, da bilen der og da var registrert på Tesla. DS måtte "endre eierskap", noe som kunne ta et par dager. Har han glemt dette, mon tro?

Noen andre som har hatt samme problem og funnet ut av det?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Kristian

Sitat fra: krister461 på søndag 06. oktober 2013, klokken 07:33
Et spm om tidsstyrt forvarming: Må programmet kjøre på det klokkeslettet varmingen skal starte eller klarer bilen dette selv?

Virker som om Tesla mangler denne funksjonaliteten, så der er programmet som starter oppvarmingen eller ladingen. Må således kjøre.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

notonlyonlybutbut

Sitat fra: heimabrygg på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 13:55
Sitat fra: teslaslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Kanskje ikke rett sted å spørre, men jeg prøver likevel: Har testet både på Windows og Mac nå uten hell, både 0.19- og 0.20-versjoner. Samme problem som Cato76: etter pålogging står det bare og spinner uten at noe skjer. Har testet hjemme og på kontoret og har kontroll med firewall begge steder.

I tesla.log finner jeg en <message>-bolk som bl.a. inkluderer konfigurasjonsdetaljer om min bil, vehicle_id og vin. Det tyder derfor på at jeg får logget på korrekt, men det skjer ikke noe mer. Ved kjøring på kommandolinjen har jeg ikke funnet noen feil, bare notices.

IP-adressen 205.234.27.249 hos Tesla fant jeg i netstat, og nmap viser at port 443 er åpen.

Bilen står og lader og remote access er satt på. Har firmware .107 såvidt jeg husker i farten.

Har også forsøkt å teste dette med Macen i bilen oppkoblet via mobiltelefon for å sjekke mot dvaleproblematikk, men samme resultat.

DS forklarte ved overlevering for en drøy uke siden at remote access ikke ville fungere umiddelbart, da bilen der og da var registrert på Tesla. DS måtte "endre eierskap", noe som kunne ta et par dager. Har han glemt dette, mon tro?

Noen andre som har hatt samme problem og funnet ut av det?

Jeg måtte skru av og på remote access et par ganger før det fungerte. Mulig at det ikke gjelder i ditt tilfelle dersom Tesla må endre "eierskap", men verdt et forsøk.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

heimabrygg

Sitat fra: notonlyonlybutbut på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:33

Jeg måtte skru av og på remote access et par ganger før det fungerte. Mulig at det ikke gjelder i ditt tilfelle dersom Tesla må endre "eierskap", men verdt et forsøk.

Testet dette også nå, men dessverre uten hell.

Fikk bekreftet fra min DS at bilen var utlevert OK, så det skulle ikke skyldes dette.

Har også testet med Android-appen og får logget inn, men blir stående på "Contacting your car. This may take a few minutes". Sitter nå i bilen, koblet til wifi via én mobiltelefon og tester både Tesla-app (på en annen via mobilnettverk) og Mac VisibleTesla (samme wifi som bilen bruker), men skjer samme: logger inn, kommer ikke lenger.

Får en support på dette hos Tesla når appen ikke er offisiell ennå?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA