Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Talekommandoer, virker dette?

Startet av OleJA, torsdag 19. september 2013, klokken 14:28

« forrige - neste »

OleJA

Er det noen som har fått stemmegjenkjenningen til å gjøre noe fornuftig? Selv om jeg prøver å legge på skikkelig amerikansk uttale, så har jeg bare fått 'Navigate to Burger King' til å bli gjenkjent :o

Det skal vel være mulig å få den til å både ringe opp personer i telefonboka, samt spille musikk?

petersv

Å ringe funker, men kun til de med internasjonale fornavn. Man må trykke på "grønn telefon"-knappen uansett, den bare søker i kontaktlista for deg.

I praksis bruker jeg bare ratt-hjulene når jeg en sjelden gang må ringe noen bak rattet

sindrej

Uansett hvor jeg står så kan jeg trykke (og holde inn) talekommando-knappen.  Si "call <sett inn engelsk navn her>" hvorpå bilen da viser telefonappen, med nevnte person valgt.  Da må jeg likevel trykke på hoveddisplayet for å faktisk gjennomføre oppringingen.  Har du en kamerat som heter Roger så funker det, hvis du derimot skal ringe Eldbjørg så tror jeg du kan glemme hele talegreia ...

valvolainen

Skjønner ikke dette med talekommandoer.
Leverandører av alskens apparater har forsøkt å tre dette ned over ørene våre siden 90-tallet, men det funker enda ikke, eller så gir vi bare blanke i det.
Har droppet dette for lengst. I beste fall en kuriositet.

jorkus

Siden vi nå allerede er "off topic" kan jeg faktisk mimre tilbake til Nokia's storhetstid hvor jeg hadde flere telefoner på rad som fungerte utmerket med norske talekommandoer og navn. Rart at de ikke har solgt denne kunnskapen til andre :-)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

sindrej

Sitat fra: valvolainen på torsdag 19. september 2013, klokken 16:41
Skjønner ikke dette med talekommandoer.
Leverandører av alskens apparater har forsøkt å tre dette ned over ørene våre siden 90-tallet, men det funker enda ikke, eller så gir vi bare blanke i det.
Har droppet dette for lengst. I beste fall en kuriositet.
Jepp.  Skal det være brukbart så må det funke så bra at systemet forstår tilnærmet like godt som et menneske.

Patosan

Sitat fra: OleJA på torsdag 19. september 2013, klokken 14:28
...'Navigate to Burger King'...
Detta täcker väl en så där ca 50% av de navigeringsbehov de har i USA? :)
VIN 15026

LinkedIn

Tuxedo

Sitat fra: jorkus på torsdag 19. september 2013, klokken 17:00
Siden vi nå allerede er "off topic" kan jeg faktisk mimre tilbake til Nokia's storhetstid hvor jeg hadde flere telefoner på rad som fungerte utmerket med norske talekommandoer og navn. Rart at de ikke har solgt denne kunnskapen til andre :-)
Jepp.  Når Elon nå twittrer at bilen skal kunne kjøre på egenhånd innen tre år, kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk.  Håper det går an å slå av den funksjonen  ;D

jsu224


Sitat fra: Tuxedo på torsdag 19. september 2013, klokken 22:43
Sitat fra: jorkus på torsdag 19. september 2013, klokken 17:00
Siden vi nå allerede er "off topic" kan jeg faktisk mimre tilbake til Nokia's storhetstid hvor jeg hadde flere telefoner på rad som fungerte utmerket med norske talekommandoer og navn. Rart at de ikke har solgt denne kunnskapen til andre :-)
Jepp.  Når Elon nå twittrer at bilen skal kunne kjøre på egenhånd innen tre år, kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk.  Håper det går an å slå av den funksjonen  ;D
Ja for en latterlig waste of time! Hva med å få bilene tette først f.eks...

fonberg

Sitat fra: Patosan på torsdag 19. september 2013, klokken 20:20
Sitat fra: OleJA på torsdag 19. september 2013, klokken 14:28
...'Navigate to Burger King'...
Detta täcker väl en så där ca 50% av de navigeringsbehov de har i USA? :)

Kanskje Tesla har avtale med BK om provisjon på burgersalg til Teslaer i Drive Throughen?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA