Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Løsning! Enfase lading med enkeltlader og 32A

Startet av joern100, mandag 04. november 2013, klokken 19:26

« forrige - neste »

Moray

Kjøremønsteret mitt er ikke akkurat forutsigbart, blir ofte fra 15- 30 mil om dagen i fire dager i uka.

Prøver igjen: Er det noen som har fått dokumentert refundering av midlertidige ladeløsninger grunnet manglende levering av Rød/blå kabel? Merker det er rimelig ergelig å måtte investere i Saltoboks etc. grunnet at Tesla ikke kan levere.
S85

Griffel

Sitat fra: OddB på tirsdag 05. november 2013, klokken 21:16
Gjennomsnittlig sikkert greit nok..... Men det er dager man ikke kjører en meter og andre dager man kjører 90 mil.   
Kjøre 90 mil på en dag går vel knapt uten et besøk på en SuperCharger. Problemet er heller om en mange dager på rad kjører over 18-20 mil uten anledning til å lade på jobb eller bare anledning til å lade på jobb.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:18
Takk for info, jeg var ikke klar over at man må låse manuelt da også.  Blir nok heller en UMC til  på meg etter en stund, føler ikke alltid helt trykt å kjøre rundt uten lademulighet selv om stort sett er kjøring godt innenfor marginene.
Jeg vil også forsette å ikke tenkte på nøkkelen, fint å bare ha den liggende i lommen.
Min bil fungerer i hvert fall slik at om jeg låser den opp med nøkkel, så må jeg også låse med nøkkelen. Og den eneste måten å få løsnet ladekabelen fra bilen på uten å gå via berøringsskjermen er å trykke på ladepistolens knapp, eller låse opp ved å dobbeltklikke på taket på nøkkelen.

Som du sier - når man først er blitt vant med å kunne gå frem til bilen, dra ut ladekabelen med ett grep, sette seg inn, kjøre avgårde, parkere og gå inn, alt uten å tenke på nøkkelen? Da er det ingen vei tilbake til å begynne å surre med nøkkelen!

Men fikk tips om at det jobbes med en liten fjernkontroll som kan åpne luken/løsne kabelen. Den fjernkontrollen kan man evt feste oppå tredjeparts ladekabel slik at den får lik funksjon som Teslas UMC, men klart - det blir ikke akkurat like pent og smidig.

Synd at jeg nå har fått erfare hvor skrøpelig Teslas UMC er. Håper de gjør forbedringer på den slik at den blir til å stole på i fremtiden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA