Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt treff i Kristiansand

Startet av PLUTO, søndag 01. juni 2008, klokken 17:14

« forrige - neste »

PLUTO

Vi treffes på tirsdag kl 18:00 på Dueknipen 1, Bellevue i Kristiansand. Kjør mot Arkivet som ligger like ved Samsen. Etter ca 100m kommer du til et stort hus, og vips så er du fremme. Det er lademuligheter der!

Ravn skal montere en av hans SMS datalogg og diagnose apparat vil være tilstede så at vi kan logge ut data og sjekke vannfyllingsbehov før sommerferien.

Ellers blir det elbil prat og orientering om P-hus skandale ved Slottet.

Ikke meldeplikt, bare kom.

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

#1
En av fritidsaktivitetene mine er å ta en tur innom parkeringsplassen til Bay Auto og se om det er noen Think biler som ligger der. Etter å sjekket medlemsliste finne jeg ut om de er potentielle medlemmer.
Da er det å sende Regnr pluss registreringsnummer ELxxxxx til 2282 som SMS.
Man få en melding tilbake om eieren og bosted. En gulesider søk vil kom opp med en telefon nummer. Da er det å bare ringe og spør om hvorfor bilen ligge der og om de vil bli medlem i klubben.
I det siste var 3 Thinker liggende. en hadde en tilfeldig ladefusk men de andre hadde alvorlige lade/ batteri problemer. Alle var veldig takknemelig å ha blitt kontaktet.
Ingen har anledning til å møte til treffet i kveld.

Den ene fikk et prisoverslag på Kr60000 for utskiftning av 6 blokker og mulig dårlig lader. Jeg kjøpt bilen min til Kr50000!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Litt spåklig forvirring, Ken. Man pleier å si at biler står og ikke ligger. I hvert fall om de ikke ligger på siden og det er ikke så ofte de gjør det hos bay auto. De pleier nok heller å stå der leeeeeeenge og til stooooooore utgifter.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

#3
Da kan vi melde om enda en vellykket ettermiddag sammen i foreningen. Totalt var det fire Reva, tre Think, en Ranger og en Saxo, med sjåfører. Denne gang var vi 100% mannlige sjåfører. På sist treff var det ikke slik, men det er kanskje normalt med flest menn som er bilgale. Et nytt meddlem fikk vi møtt og en langtveisfarende kom i sin saxoen. Han hadde en times kjøring og måtte mellomlade før han kom frem, så det er sannelig ikke noe å si på innsatsen når elbilfanatikere møtes.

Vi fikk høre og se siste nytt om Ravns sms system til Reva og fremskritt i forhold til et mer anvendelig system også for oss som ikke kjører den biltypen pluss mye annet.

takk til dere alle som møtte opp. :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Jeg husker at det var vanskelig på norsk kurs med ligge /lå / stå. Jeg gir opp.

Kjempe treff i nydelig vær. Kan det blir bedre? Takk også til Jørn som eier arbeidsplassen til Ravn og som er elbil eier og medlem.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Bilens dag på Fiskåtangen ved Fædrelandsvennens lokale i morgen Søndag
Kl 11- 16. Må melde seg på kanskje. Ring 97500160 for å delta. Vet ikke om jeg stiller ut selv men noen elbiler kunne vært greit. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Treff på Sagmyra 2, bak den nye Byggmakker bygg i begynnelse av Langenesveien. Sving inn til venstre og opp en bakke; lokalen er på 2. etg. men man over en slags låvebru til å kommer dit.
Ikke noe spesielt men mulighet til å treffe nye medlemmer og bruke diagnose apparater.

Torsdag den 4. sept. Mellom kl 18 og 21

http://maps.google.no/maps?f=s&utm_campaign=no&utm_source=no-ha-emea-no-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=google%20maps

Alle elbil interesserte velkommen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA