Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser i Oslo Kommune, kontakt passer ikke

Startet av Diablo, onsdag 11. september 2013, klokken 09:28

« forrige - neste »

el-snorre

Tesla Norge er veldig klar over problemstillingen. Tror det kommer en løsning på det. Løsningen er at Tesla utvikler et tilleggs ledning som brukerne selv kan bytte.
Når det er nevnt, så vil det fra neste måned og frem til jul dukke opp 100 doble ladestolper med type2 i Oslo for de som trenger strøm. Riktig nok bare 1-fase 16A, men trolig også noen 32A 1-fase på 3 timersplasser.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Milzit

Sitat fra: el-snorre på onsdag 11. september 2013, klokken 11:35
Tesla Norge er veldig klar over problemstillingen. Tror det kommer en løsning på det. Løsningen er at Tesla utvikler et tilleggs ledning som brukerne selv kan bytte.
Når det er nevnt, så vil det fra neste måned og frem til jul dukke opp 100 doble ladestolper med type2 i Oslo for de som trenger strøm. Riktig nok bare 1-fase 16A, men trolig også noen 32A 1-fase på 3 timersplasser.
Vet du om ekisterende stolper byttes ut eller gjelder det kun nye stolper?

luffe

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. september 2013, klokken 10:21
Sitat fra: luffe på onsdag 11. september 2013, klokken 09:51
Denne har blitt anbefalt i andre tråder: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Det gjør også at du kan pimpe ladefarten bittelitt, fra 13A til 16A.

Du må ha naturligvis ha det blå adapteret.

Den der har 16A CEE støpsel. Teslas blå adapter er på 32A. Disse vil følgelig ikke passe sammen.

Takk skal du ha :) Det ble ikke nevnt i de andre trådene (beklager at jeg sprer feilinformasjon  :-[)

Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

jkirkebo

Sitat fra: luffe på onsdag 11. september 2013, klokken 13:23
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. september 2013, klokken 10:21
Sitat fra: luffe på onsdag 11. september 2013, klokken 09:51
Denne har blitt anbefalt i andre tråder: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Det gjør også at du kan pimpe ladefarten bittelitt, fra 13A til 16A.

Du må ha naturligvis ha det blå adapteret.

Den der har 16A CEE støpsel. Teslas blå adapter er på 32A. Disse vil følgelig ikke passe sammen.

Takk skal du ha :) Det ble ikke nevnt i de andre trådene (beklager at jeg sprer feilinformasjon  :-[)

Den kan dog brukes uansett ser jeg, etter å ha tatt en nærmere titt. Men da blir det ikke den blå overgangen man må bruke men schuko-overgangen siden denne kabelen også har schuko hun. Da er det 13A maks. Men det er bedre med overgang til 32A blå. Bedre stikk, mer vanntett og mulighet for 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Diablo

Kjøpte denne, http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-229

kan jeg ikke bare plugge denne å lade? Stikken passer jo og 2.5 kvadrats ledning holder jo..
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Nuvolari

Sitat fra: Diablo på onsdag 11. september 2013, klokken 14:12
Kjøpte denne, http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-229

kan jeg ikke bare plugge denne å lade? Stikken passer jo og 2.5 kvadrats ledning holder jo..

Finner ikke siden...
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

fredag

Sitat fra: el-snorre på onsdag 11. september 2013, klokken 11:35
Tesla Norge er veldig klar over problemstillingen. Tror det kommer en løsning på det. Løsningen er at Tesla utvikler et tilleggs ledning som brukerne selv kan bytte.
Når det er nevnt, så vil det fra neste måned og frem til jul dukke opp 100 doble ladestolper med type2 i Oslo for de som trenger strøm. Riktig nok bare 1-fase 16A, men trolig også noen 32A 1-fase på 3 timersplasser.

Er det noe vi kan gjøre overfor Oslo Kommune for å få aktivert 22kw på noen av disse stolpene?

Hva er egentlig problemet? Er det at 400V ikke er tilgjengelig? Eller er det at strømkostnaden begynner å bli høy for å tilby 22kw?

Går det an å foreslå egenbetaling for å aktivere 22kw på kommunale stolper? Feks et eget forhåndsbetalt elbilforening-kort, eller samtrafikk med eksisterende lade-leverandører som Ishavsveien, Grønn Kontakt, Eidsiva, osv?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Diablo

Denne linjen bør virke..

http://m.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297

Om ikke er sikkert varenummer siste siffer i link..(Clas Oh)
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Griffel

#23
Sitat fra: Diablo på onsdag 11. september 2013, klokken 16:52
Denne linjen bør virke..

http://m.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297

Om ikke er sikkert varenummer siste siffer i link..(Clas Oh)
Se:
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. september 2013, klokken 13:28
Sitat fra: luffe på onsdag 11. september 2013, klokken 13:23
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. september 2013, klokken 10:21
Sitat fra: luffe på onsdag 11. september 2013, klokken 09:51
Denne har blitt anbefalt i andre tråder: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Det gjør også at du kan pimpe ladefarten bittelitt, fra 13A til 16A.

Du må ha naturligvis ha det blå adapteret.

Den der har 16A CEE støpsel. Teslas blå adapter er på 32A. Disse vil følgelig ikke passe sammen.

Takk skal du ha :) Det ble ikke nevnt i de andre trådene (beklager at jeg sprer feilinformasjon  :-[)

Den kan dog brukes uansett ser jeg, etter å ha tatt en nærmere titt. Men da blir det ikke den blå overgangen man må bruke men schuko-overgangen siden denne kabelen også har schuko hun. Da er det 13A maks. Men det er bedre med overgang til 32A blå. Bedre stikk, mer vanntett og mulighet for 16A.
Altså, kan brukes - rimligere løsning er en ren schuko-schuko.
I tillegg er den tvilsom siden den tilbyr en ledig 16A CEE stikkontak som noen andre kunne tenkes å benytte. (og som ikke er barnesikret)

Strengt tatt er egentlig dette den eneste godkjente løsningen:
Sitat fra: el-snorre på onsdag 11. september 2013, klokken 11:35
Løsningen er at Tesla utvikler et tilleggs ledning som brukerne selv kan bytte.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

janlar

Sitat fra: Milzit på onsdag 11. september 2013, klokken 12:31
Sitat fra: el-snorre på onsdag 11. september 2013, klokken 11:35
Tesla Norge er veldig klar over problemstillingen. Tror det kommer en løsning på det. Løsningen er at Tesla utvikler et tilleggs ledning som brukerne selv kan bytte.
Når det er nevnt, så vil det fra neste måned og frem til jul dukke opp 100 doble ladestolper med type2 i Oslo for de som trenger strøm. Riktig nok bare 1-fase 16A, men trolig også noen 32A 1-fase på 3 timersplasser.
Vet du om ekisterende stolper byttes ut eller gjelder det kun nye stolper?
Det er da snakk om nye stolper / nye plasser.
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Diablo

Er disse ladeplassene til Oslo kommune bare 10 A?, klarer ikke justere på skjermen i bilen til ladehastighet 16 A..

Bruker skjøtledning (Grenuttak 2.5 mm) fra Clas Ohlson
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Diablo

Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Milzit

Du kan ikke justere ladehastighet til 16A på Schuko, det er 13A som er setting på bilen da.

jkirkebo

Sitat fra: Milzit på torsdag 26. september 2013, klokken 20:01
Du kan ikke justere ladehastighet til 16A på Schuko, det er 13A som er setting på bilen da.

Det stemmer. Det går å få 16A men da må det brukes overgang til blå adapter, og det hjelper lite så lenge den blå adapteren mangler ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Quattro

Noen som har sett en oversikt over fremtidige ladeplasser i Oslo?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA