Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser i Oslo Kommune, kontakt passer ikke

Startet av Diablo, onsdag 11. september 2013, klokken 09:28

« forrige - neste »

jazzwheel

Er det bare jeg som har kjøpt TMS og som kun har gateparkering i Oslo altså? Jeg er helt avhengig av offentlig lading til enhver tid når jeg trenger strøm.

Quattro

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 09. april 2014, klokken 19:46
Er det bare jeg som har kjøpt TMS og som kun har gateparkering i Oslo altså? Jeg er helt avhengig av offentlig lading til enhver tid når jeg trenger strøm.

Vi er to, men jeg kan lade på jobb også...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

sims

Jeg bor også på Majorstua uten lading på parkeringsplassen min. Løsningen (som har virket bra til nå) er å alltid handle på vulkan og lade der. Veldig glad jeg har dobbeltlader! (Og penger sparer jeg også, siden handlevanen er endret fra meny til rema 1000).

nofuelno

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 09. april 2014, klokken 19:46
Er det bare jeg som har kjøpt TMS og som kun har gateparkering i Oslo altså? Jeg er helt avhengig av offentlig lading til enhver tid når jeg trenger strøm.
Vi har et antall av disse adaptere på lager som vi selger til "Clas Ohlson" pris 199,-  (kabel er ca. 80 cm lang )
Vi fester i tillegg en snor slik at adapteren kan henge etter denne i krok på ladesøyle slik at UMC ikke belaster Schuko uttaket på ladestasjonen.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Oreo

Er 22kW ladeplassen på Aker brygge ofte opptatt eller går det an å satse på at den er ledig? Noen erfaringer på dette punktet. Ser det er to punkter ( http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_01391 ), så da skulle det være litt å gå på skulle en tro. Er begge 22kW btw?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

jkirkebo

Sitat fra: Oreo på onsdag 23. april 2014, klokken 15:06
Er 22kW ladeplassen på Aker brygge ofte opptatt eller går det an å satse på at den er ledig? Noen erfaringer på dette punktet. Ser det er to punkter ( http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_01391 ), så da skulle det være litt å gå på skulle en tro. Er begge 22kW btw?

Ingen av de er 22kW. Det er enfase 32A, dvs. 7,4kW. På dagtid står det som regel parkert elbiler som ikke lader foran den. Gjerne en Buddy og en PSA eller noe sånt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo


Kunne ikke tro mine egne øyne da jeg så hvor mange biler som IKKE ladet ved Aker Brygge. Såklart når en lokker med gratis parkering så er det mange som benytter seg avdette. Spesielt når alternativet er dyrt. Jeg hadde tenkt å kjøre til Oslo, men var avhengig av sikker lading i Oslo/Asker. AB ville vært perfekt da det var i gåavstand til der jeg skulle i møte. Etterpå skulle jeg til Asker, for så retur opp mot Lillehammer og videre mot Trh. Jeg ville mildt sagt vært frustrert om jeg hadde satset på AB og ankommet dit i 9-10 tida (da dette bildet ble tatt. Jeg tok forøvrig nattoget nedover og ordnet med annen transport hjem.

Synes det hadde vært fair å tilby P-plass til El-biler mot en viss sum, så har en kunnet lade om man ønsket. Problemet oppstår når gjerne tilbudet<etterspørselen.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Sense

Som elbilist mener jeg man burde fått bot for å bruke opp et ladepunkt uten å lade, når man vet andre kunne hatt nytte av den.

Oreo

Ja helt enig, eller ihvertfall betale full P-avgift om en ønsker å stå på et LADEPUNKT uten å lade. Jeg synes nesten det er værre at en elbil står og tar opp et ladepunkt enn at en fossilbilist, uten å nødvendigvis være klar over det tar opp et ladepunkt. Elbilisten vet jo hva dette går ut på.
Jeg vil legge til at jeg fortsatt synes selve PARKERINGEN av elbiler burde være gratis (for å oppmuntre til bruk av elbil) på helt vanlige P-plasser. Problemet (i Oslo kanskje??) er vel at antallet P-plasser er meget begrenset og at de som er tilgjengelige er på private og i P-hus der alle må betale?
Slik jeg tolker det er elbil parkeringa på Aker Brygge et fristed hvor der de som er mer desperat etter en parkeringsplass enn lading kan dumpe bilen sin, mens de er på jobb. For de som gjerne må betale flere tusen i mnd. i P-plass kan jo heller betale dette inn på Tesla lånet sitt istedetfor, tenker jeg.

Tror det vil tvinge seg frem forandringer her, spesielt i Oslo.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Muffinman

Enig med ovenstående. Det er ikke ofte jeg trenger offentlige ladepunkter, men når jeg gjør det er det krise. Ved en anledning hadde jeg hatt håndverkere en periode og ikke hatt mulighet for å lade hjemme og batteriet trengte sårt et påfyll. Tenkte å plugge i den lokale ladestolpen mens jeg var hos legen med jentungen, men de to plassene var opptatt av en fossilbil og en Leaf som ikke ladet. Kjente jeg gikk litt varm da.

Til alt overmål var det 7-8 ledige parkeringsplasser noen titalls meter lenger borte.

Henning76

Plassene ved Aker Brygge burde vært betalingsplasser. I enkelte tilfeller er det faktisk nødvendig. Jeg er også sjokkert over hvor mange som parkerer bilene sine der uten å lade. Svært kjedelig for de som faktisk trenger lading. Kommer man til Oslo sentrum noe særlig etter klokka 8 er det ikke mange elbilplasser igjen å oppdrive. Har selv havnet langt ut i periferien med min Leaf (som var pendlerbilen en stund) fordi jeg kom til Oslo etter klokka 8.

Da er det KJEDELIG å se at det står fullt av elbiler som ikke lader på de offentlige ladeplassene. Med Leafen trenger jeg faktisk å lade om vinteren tur/retur Oslo-Drammen. Hvis jeg ikke får ladet, blir det fort veldig spennende på tilbaketuren.

Det hadde vært veldig fint å ha en stor parkeringsplass tilgjengelig som "nødløsning" mot betaling så man får ladet de dagene man blir litt forsinket. Parkeringshusene er jo i de fleste tilfeller en vits - de har kun et bittelite antall ladeplasser.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA