Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser i Oslo Kommune, kontakt passer ikke

Startet av Diablo, onsdag 11. september 2013, klokken 09:28

« forrige - neste »

Diablo


Hei, fant ikke noe på dette tross søk.

Noen som har et tips her? Tesla kontakten er "way to big" for å tilkoble lading
i disse boksene? Finns det noe adapter? Skjøtestykke? Clas Ohlsson etc??

Setter pris på svar :)

(Står nå på elbilplass uten å lade, føler meg litt useriøs)
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

drFloyd

Sitat fra: Diablo på onsdag 11. september 2013, klokken 09:28

Hei, fant ikke noe på dette tross søk.

Noen som har et tips her? Tesla kontakten er "way to big" for å tilkoble lading
i disse boksene? Finns det noe adapter? Skjøtestykke? Clas Ohlsson etc??

Setter pris på svar :)

(Står nå på elbilplass uten å lade, føler meg litt useriøs)

Sett på skjøteledning. Husk bare å bruke 2.5mm2.

Jeg vet av flere som har det samme problemet (meg selv inkludert). Sendte melding om dette til George Blankenship for snart to uker siden (med bilder). Etter bare en time fikk jeg svar tilbake fra GB om at saken var oversendt til den gruppa som jobber med adaptrene.

Diablo

Ok, da blir det 2.5 kv skjøteledning. Takker for svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Cato76

Sitat fra: perbakken på onsdag 11. september 2013, klokken 09:41
Sitat fra: Diablo på onsdag 11. september 2013, klokken 09:28

Hei, fant ikke noe på dette tross søk.

Noen som har et tips her? Tesla kontakten er "way to big" for å tilkoble lading
i disse boksene? Finns det noe adapter? Skjøtestykke? Clas Ohlsson etc??

Setter pris på svar :)

(Står nå på elbilplass uten å lade, føler meg litt useriøs)

Sett på skjøteledning. Husk bare å bruke 2.5mm2.

Jeg vet av flere som har det samme problemet (meg selv inkludert). Sendte melding om dette til George Blankenship for snart to uker siden (med bilder). Etter bare en time fikk jeg svar tilbake fra GB om at saken var oversendt til den gruppa som jobber med adaptrene.

Håper vi får tilsendt nytt adapter som passer i kommunale ladekontakter da, og i tillegg får beholde de gamle  ;D

Fint å ha en i garasjen som man slipper å pakke med seg hele tiden  ;)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

luffe

Denne har blitt anbefalt i andre tråder: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Det gjør også at du kan pimpe ladefarten bittelitt, fra 13A til 16A.

Du må ha naturligvis ha det blå adapteret.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Øyvind.h

Hehe. En artig konsekvens er at Model S som i 99% av tilfellene ikke har behov for lading i bykjernen heller ikke trenger å parkere på disse plassene, for de får jo ikke brukt ladeplassen uansett? Mye bedre at de benyttes av de som trenger dem (og det er sikkert mulig å skvise inn 2-3 Buddy på samme plass som en Model S tar??)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: luffe på onsdag 11. september 2013, klokken 09:51
Denne har blitt anbefalt i andre tråder: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Det gjør også at du kan pimpe ladefarten bittelitt, fra 13A til 16A.

Du må ha naturligvis ha det blå adapteret.

Den der har 16A CEE støpsel. Teslas blå adapter er på 32A. Disse vil følgelig ikke passe sammen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

Gjelder dette de fleste kontakter av denne typen, tenker på de som man finner f.eks i nordfjordeid som beskrives
slik.Rådhusvegen 11
Ladepunkt:2
For hvem:Offentlig
P-avgift:Nei
Sted:Gateplan
Åpen24t:Ja
Makstid:Nei
Info om ladepunktene
Kjøretøy:Alle EL (2)
Tilgang:RFID (2)
Kontakt:Vanlig (2)
Ladefart:Normal 16A (2)
eller er det den omtalte kabelen fra salto til 1875 kr noen som kan hjelpe. Ser at denne nok må brukes vinterstid
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. september 2013, klokken 09:58
Hehe. En artig konsekvens er at Model S som i 99% av tilfellene ikke har behov for lading i bykjernen heller ikke trenger å parkere på disse plassene, for de får jo ikke brukt ladeplassen uansett? Mye bedre at de benyttes av de som trenger dem (og det er sikkert mulig å skvise inn 2-3 Buddy på samme plass som en Model S tar??)

99% er nok litt å ta i. Jeg drar som regel på hytta rett fra jobb. Har ikke lading der så det er 375km tilbake til Oslo om jeg skal på jobb på vei hjem igjen også eller 470km om jeg skal rett hjem. I begge tilfellene vil jeg gjerne ha lading, alternativet er en 3-4 mils omvei om Lillehammer.

Men som regel parkerer jeg i Oslo City og der er det vanlige stikkontakter. Det hender dog at jeg bruker Filipstad-plassen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. september 2013, klokken 10:30
99% er nok litt å ta i.
Ja det kan godt være vi er nede på 95-98% :) Sier vi 95% snakker vi reelt behov på snaut 20 dager med lading på gata i året.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cirion

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. september 2013, klokken 10:30
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. september 2013, klokken 09:58
Hehe. En artig konsekvens er at Model S som i 99% av tilfellene ikke har behov for lading i bykjernen heller ikke trenger å parkere på disse plassene, for de får jo ikke brukt ladeplassen uansett? Mye bedre at de benyttes av de som trenger dem (og det er sikkert mulig å skvise inn 2-3 Buddy på samme plass som en Model S tar??)

99% er nok litt å ta i. Jeg drar som regel på hytta rett fra jobb. Har ikke lading der så det er 375km tilbake til Oslo om jeg skal på jobb på vei hjem igjen også eller 470km om jeg skal rett hjem. I begge tilfellene vil jeg gjerne ha lading, alternativet er en 3-4 mils omvei om Lillehammer.

Men som regel parkerer jeg i Oslo City og der er det vanlige stikkontakter. Det hender dog at jeg bruker Filipstad-plassen.
3-4 mils omvei skader da vel ingen i en Model S :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på onsdag 11. september 2013, klokken 10:35
3-4 mils omvei skader da vel ingen i en Model S :)

Tja, omveien består av kjedelig E6 fremfor morsomme og kurverike fylkesveier...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Har dere gitt tilbakemelding til Tesla på at de har et dårlig design av schuko adapteret?

Dersom mange av oss klager på dette, så er det håp om at de kommer med en version 2.0 av dette. Det er jo ikke holdbart å måtte bruke en skjøteledning for å lade bilen - er heller ikke lov ihht. manualen.

ownership(at)teslamotors.com

drFloyd

#13
Sitat fra: OleJA på onsdag 11. september 2013, klokken 10:42
Har dere gitt tilbakemelding til Tesla på at de har et dårlig design av schuko adapteret?

Dersom mange av oss klager på dette, så er det håp om at de kommer med en version 2.0 av dette. Det er jo ikke holdbart å måtte bruke en skjøteledning for å lade bilen - er heller ikke lov ihht. manualen.

ownership(at)teslamotors.com
George Blankenship ble informert om dette for ca 2 uker siden. La også ved flere bilder som tydelig viste problemene med designet. Tilbakemeldingen fra ham var at han hadde oversendt det til designteamet som jobber med adaptrene.

Men, det er helt klart at jo flere som klager/varsler, jo bedre er det og sannsynligheten for at de vil gjøre ei designendring øker.

OleJA

Sitat fra: perbakken på onsdag 11. september 2013, klokken 10:51
Mailadressen til GB har vel vært offentliggjort her på forumet tidligere, men bruk enten george.blankenship...... eller gblankenship....

Ingen god idee å legge ut fulle mailadresser på forum, da får han så mye spam at han ikke får lest det som er viktig.

Bytt ut '@' med 'at', eller 'alfakrøll' eller tilsvarende

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA