Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil i høyspenningssystemet - Elektrisk varsellampe - kjent feil?

Startet av clausfritzner@hotmail.com, tirsdag 10. september 2013, klokken 20:51

« forrige - neste »

clausfritzner@hotmail.com

Hei,

Har en Think 2008 hvor "Elektrisk varsellampe" - rød trekant begynte å lyse når jeg forsøkte å lade bilen.  Bilen var umulig å starte.  Ved hjelp av diagnoseprogrammet fikk man ut at det var isolasjonsfeil I batteriet. Via diagnoseprogrammet ble feilkoden slettet og nå virker bilen igjen og ingen feilmelding. Men hvor lenge virker den?  Er det noen som har hatt same feil og vet en måte å løse dette på? Det virker også som at problemet oppstår hvis bilen blir stående lengre tid uten å være tilkoblet lader - f.eks. over helgen.

Alternativt må jeg skaffe meg diagnose programmet og kabel slik at det er mulig å "låse" opp bilen neste gang det skjer.  Er det mulig å få kjøpt diagnoseutstyret?

Hilsen
Claus

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

clausfritzner@hotmail.com

Zebra batterier - og bor i Nittedal.  Og nå har bilen fungert utmerket i en uke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA