Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blå kontakt....

Startet av Leaftekna2018, tirsdag 10. september 2013, klokken 18:16

« forrige - neste »

Leaftekna2018

Hei

Fant en blå industri kontakt bak på ett kappell på en offentlig kirkegård rett ved parkeringsplassen

Er dette noe man skal meldes inn som et kjent mulighet for å lade?

Tviler på de er gira på en haug med folk som "stjeler"strøm men heller ment som kun i nødstilfelle. ..hvis dere skjønner?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

svingen

tja,jeg har alltid tatt kontakt med dem som eier parkeringsplassen og forklart dem att det er en utfordring og ikke alltid ha mulighet til og lade og att man ikke alltid kommer frem/tilbake uten og lade.
Forklar gjerne og hvor mye det her faktisk koster dem i kr slik att dem ikke får "sjok" vanlig man på gata tror jo att hvis han lader el-bilen så koster det fort 100 kr.

jeg sier som regel att en leaf bruker 4 time på og fullelade (hvis det er 32a enfase du har funnet) og det her koster kun 24kr eller ca 6 kr timen. Kommer det en "luring" med tessla er det jo litt annet prosjekt...men tvilsomt han står der så mange timer ;)

har aldri fått noe negativt svar,husk på får att dem skal meldes inn i ladestasjoner.no må det vært reserver til elbli skilt slik som det her http://www.elbil.no/ladestasjoner/696-lever-ladeplassen-din-i-skjul

Når det er sakt så ser jeg behovet får en "uoffsiel" ladestasjon liste,men tror ikke vi kan lage noe slikt noe,må eller oppfordre til og få opp et lite skilt som reservere det,holder vel med en liten laminat lap vil jeg tro så krever det 16a som minimum. (litt info her http://elbil.no/prosjekter/nobil/1032-send-oss-ladestasjonene-du-finner)


Kirkegården er vel betalt av staten så tviler på dem kommer til og være negative til henvendelsen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA