Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

20" Polarwheels med vinterdekk - Stavanger

Startet av mjepson, tirsdag 10. september 2013, klokken 12:48

« forrige - neste »

mjepson

Jeg har tatt kontakt med lokale forhandlere av Polarwheels i Stavanger området, og ville samle opplysninger og priser her for dem som er interesserte.

Polarwheels passer som sagt Tesla Model S: http://polarwheels.com/



Jeg har ikke innhentet opplysninger om 19".

Dekk & Service Sandnes AS

Bredden er 8,5*20". Kan også leveres i 9,5*20", men tror den vil være litt for bred foran. 8,5" er ideel bredde på 245/255 dekk.

Kan levere felgpakken med 245 40 20 Vredestein Wintrac Extreme til 17800,-

1-2 ukers leveringstid på denne pakken.


Kan levere 20" Polarfelger med 255 40 20 Pirelli Sottozero til 19950,-
evnt med 255 35 20 Nokian Hakka R2 til 24900,-
Priser for komplett felgpakke ferdig montert.

Kun felger koster 7560,- for et sett.


Bil og Anleggsdekk

Polarwheels 8,5x20 hjul koster kr. 7875 inkl. mva for alle 4

Vinterdekk i 20" er et stort problem til denne bilen. Flesteparten av dekkene er såkalte høyhastighet vintersportsdekk som ikke er gode på norsk vinterføre.
Yokohama og nokian har skikkelige vinterdekk i 20" som passer bilen, men disse har litt for lav loadindex, som gjør at bilen ikke vil bli godkjent med disse. I praksis så er det ikke noe problem å kjøre med. Bilen må ha 98 Loadindex, Nokian sine dekk er merket med 97 og yokohama er merket med 95.

Yokohama IG30 245/40-20 (q95) kr. 11445 inkl mva

Nokian Hakka R2 255/35-20 (r97) kr. 15480 inkl mva

Vredestein og Pirelli er høyhastighets vinterdekk som er ikke er gode på norsk føre(mye snø og særlig is). Ser at Vredestein dekket er godkjent opp til hastigheter på 270kmt. Gode nordiske dekk har som regel maks godkjent grense på 150/160kmt.
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Amper

Dekksentralen i Dusavik er som regel meget konkuransedyktige, og vel så det.. så det kan også være et tips..  :)
P85D :o)

mjepson

Var ute og snakket med dem på Lørdag, da jeg hadde punktert på A5'en. Han anbefalte sterkt å ikke kjøre med 20" vinterdekk. Ser ikke ut som de fører Polarwheels desverre.

Jeg kjører idag på 235/35-19 vinterdekk og har ingen problemer med grep, og tror derfor 245/40-20 vil være likesågodt.
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Amper

de fleste produsenter som leverer til Bmw kan levere til TMS.. forskjellen blir bare dimensjon på plastringen som ligger rundt nav senter.. Tipper det er akkurat lik plastikkring på Polarwheels også.

Ingen stor sak, men er polarwheels på høyde med gud & de så blir enn litt låst på leverandører selvfølgelig. Jeg velger felger etter smak(design) og vekt, den lokale leverandøren blir den som leverer billigst og da med dekket som passer meg best  :)

NB: jeg har ikke noe forhold til polarwheels og aner ikke om de leverer kinahjul eller smidd snacks.. 
P85D :o)

mjepson

Da har jeg nå bestilt Polarwwheels i 8.5x20 med 245/40-20 Vredestein Wintrac til 17900,- hos Dekk 1 Forus.

Til info (da jeg ikke lett fant info selv):

Det skal ikke monteres TMPS (trykksensor), da jeg fint lever uten dem. Fant info om hva som skjer uten TMPS i felgene her:


Sitat
At exactly 7 miles this shows on the dash. The warning in the upper right flashes.
At exactly 8 miles, the warning in the upper right stops flashing and stay on solid.
These warnings stay on for the rest of your drive.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21498-Ordering-winter-tires-without-tpms?p=449974&viewfull=1#post449974
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Jærbuen

Sitat fra: mjepson på onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:08
Da har jeg nå bestilt Polarwwheels i 8.5x20 med 245/40-20 Vredestein Wintrac til 17900,- hos Dekk 1 Forus.

Til info (da jeg ikke lett fant info selv):

Det skal ikke monteres TMPS (trykksensor), da jeg fint lever uten dem. Fant info om hva som skjer uten TMPS i felgene her:


Sitat
At exactly 7 miles this shows on the dash. The warning in the upper right flashes.
At exactly 8 miles, the warning in the upper right stops flashing and stay on solid.
These warnings stay on for the rest of your drive.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21498-Ordering-winter-tires-without-tpms?p=449974&viewfull=1#post449974

Hva koster 4 stk sensorer da?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

kjonix

Har bestemt meg for Polarwheels, men lurer på om Hakka R2 dekkene. Var det kun pris som gjorde at du falt på Vredestein?

Jimpec

Er det noen som har sammenlignet testresultater mellom Vredestein Wintrac og Pirelli Sottozero?

Hva er forskjellen på disse dekkene? Er Vredestein litt mer nordisk?

17900,- er en god pris da.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

fonberg

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 02. oktober 2013, klokken 20:08
Sitat fra: mjepson på onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:08
Da har jeg nå bestilt Polarwwheels i 8.5x20 med 245/40-20 Vredestein Wintrac til 17900,- hos Dekk 1 Forus.

Til info (da jeg ikke lett fant info selv):

Det skal ikke monteres TMPS (trykksensor), da jeg fint lever uten dem. Fant info om hva som skjer uten TMPS i felgene her:


Sitat
At exactly 7 miles this shows on the dash. The warning in the upper right flashes.
At exactly 8 miles, the warning in the upper right stops flashing and stay on solid.
These warnings stay on for the rest of your drive.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21498-Ordering-winter-tires-without-tpms?p=449974&viewfull=1#post449974

Hva koster 4 stk sensorer da?

4 stk sensorer kommer på ca. 3.500,- ferdig i postkassa di herfra: http://www.tpmsdirect.com/Tesla_TPMS_Sensors_s/1679.htm

Jeg dropper også sensorer på mine vinterhjul. Har kjøpt komplett 19" vinterhjulpakke med R2 dekk hos en lokal dekkforhandler som jeg vet er konkurransedyktig; 17.900,- montert på bil. Hver gang den lille varsellampa kommer på skal jeg tenke at der sparte jeg 5000,-  8)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

kjonix

Min dekkforhandler sier at Vredestein Wintrac ikke har gummiblanding beregnet for norske forhold. Er det flere typer Vredestein Wintrac? Heter dette dekket noe mer? Xtreme?

Tjos

Jeg ville også holdt meg unna Vredestein Wintrac, da dette er et dekk som ikke er beregnet på nordiske forhold. Vredestein tilbyr Nord-Track som er et bedre alternativ for oss her i nord. Wintrac er nok et bedre dekk på tørr asfalt, men på snø og is er jeg redd man seiler avgårde, gjerne litt lengre enn man hadde tenkt...
Hadde P85+ i ca 1 mnd. Er nå solgt.

mjepson

Jeg har hatt Wintrax Extreme på min A5 og fungerer topp der.

Jeg spurte på Dekk1 når jeg hentet felg og dekk om det var bra dekk, og han svarte at det var supre dekk beregnet for norske forhold. Kan være han lyger, men han anbefalte dem iallefall til sine kunder også.
Stavanger, P85+ white, 21" grey

hennla

Er det noen muligheter for å kunne koble ut meldingen på lcd/dashbord om dekktrykk feil? Ønsker ikke å bruke disse sensorene, alt for dyrt.
Tesla S85: sølv metallic, tekstil, piano svart, dobbeltlader, tech, park, luft.

Harlex

Er det ikke disse sensorene som skal bli obligatorisk på alle biler og som vil medføre mangellapp ved kontroller og EU-kontroll?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

janmb

Sitat fra: Harlex på søndag 20. juli 2014, klokken 20:21
Er det ikke disse sensorene som skal bli obligatorisk på alle biler og som vil medføre mangellapp ved kontroller og EU-kontroll?

De blir obligatorisk på NYE biler. Det vil ikke ha tilbakevirkende kraft.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA