Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringvennlig?

Startet av Leaf_2014, lørdag 07. september 2013, klokken 17:56

« forrige - neste »

laumb

wow! Tight.

Da forstår jeg. Blir frustrende kan jeg tro..
Du får se på Finn om du finner en leddport noen skal kvitte seg med. :p

Havebigfun

Sitat fra: laumb på onsdag 02. oktober 2013, klokken 15:25
Du får se på Finn om du finner en leddport noen skal kvitte seg med. :p
-eller investere i en måltilpasset port fra en kvalitetsleverandør som eks Hörmann- da vinner du kanskje noen ekstra cm og har feilfri funksjon i mange år fremover ;)

Jejl

Kan du ikke bare sage litt i porten?

Det blir sikkert stilig det :o

valvolainen

Hvis du har 228cm åpning er det jo bare å kjøpe en 230-ish port? Hør med leverandøren om hvilken som passer best. Ingen vits å brenne av tusenlapper på en spesialtilpasset port!
Porten monterer du jo likevel på innsiden av garasjen, og hvis den er 5cm for bred, så monterer du en ekstra 2x4 bjelkevertikalt langsmed den / de gamle, så har du fester til porten.
Om porten stikker litt ut på sidene inni garasjen spiller ingen verdens rolle hvis det er plass. Og det er det helt sikkert.


BMW850

Ja, hvis jeg river bort ramma til den gamle vippeporten er åpningen 240 bred.Montere en kvalitetsleddport med automatisk åpning...helt topp det  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

valvolainen

Supert, da er det jo ikke noe problem.
Fikk på plass to nye porter for to-tre år siden og jeg betalte 8200 for portene, og 1800 for en motor.
Saumfarte nettet etter de absolutt billigste portene. Funker strøkent!

Thor2014

Sitat fra: BMW850 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 13:32
Shit... målte bredden på åpningen til min enkeltgarasje. MÅ legge inn ihvertfall det ene speilet. Er det noen som har info om det kommer elektrisk innfellbare sidespeil?  :o


Har bestillt Grå P85, sort performance interiør, gunmetal felger.


Jeg hadde 218cm åpning, men har nå flyttet hengslene slik at åpningen nå er 7 cm større enn bilen :)

BMW850

Mulig jeg bare må bygge en dobbelgarasje da jeg har en bil til som jeg aldri (håper jeg) kommer til å kvitte meg med. Det er den strake motsetningen til en Tesla BTW.(Ref. profilnavn) Er bare litt engstelig for at den kan bli lite brukt fremover  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jærbuen

Jeg kommer kun til å lade på jobb i ukene, men der er ladeplassene mer tilpasset Reva og Think enn en maskulin TMS. Selv med Leaf'en kan det bli trangt om man bommer litt på plassen.
Jeg satser på å finne veggplass og rygge inn, så jeg får passasjerdøra kloss inn i veggen. Håper da på nok bredde over til naboen, så ingen av oss knaller døra i den andre bilen :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

ebbrey

Mine sensorer bak har begynt å skremme meg. 2 ganger idag teller den ned mens jeg krabber bakover.. 80cm.. 70cm.. 55cm.. STOPP!!!!! Setter jo hjertet i halsen. Triller noen cm frem og går bak og sjekker.. Fortsatt halvmeter igjen..

Er flaut å drive å gå ut og sjekke hele tiden.. Noen andre?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Muffinman

Ikke spesielt nøyaktige disse sensorene nei. Du har sikkert fått med deg at jeg fikk varsel _etter_ at jeg rygget på en bil for en liten uke siden.

Øyvind.h

Sitat fra: ebbrey på onsdag 20. november 2013, klokken 23:33
Mine sensorer bak har begynt å skremme meg. 2 ganger idag teller den ned mens jeg krabber bakover.. 80cm.. 70cm.. 55cm.. STOPP!!!!! Setter jo hjertet i halsen. Triller noen cm frem og går bak og sjekker.. Fortsatt halvmeter igjen..

Er flaut å drive å gå ut og sjekke hele tiden.. Noen andre?
Mine har fungert feilfritt og nøyaktig helt siden jeg fikk bilen. Men de kunne godt telt enda lenger ned enn 30cm. Kjører til stoppsignal nr 2 kommer (det litt mer hissige), og triller deretter et par cm ekstra. Da parkerer jeg så nære som jeg opplever at jeg kan. Mulig de piper kjapt fordi du nærmer deg i for raskt tempo?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RoadRunner

På kjøpesenter er det greit å parkere Tesla, da er regelen å finne plassen lengst unna grei å benytte (kanskje litt trasig i jula med mye snø og juleorienterte bilister på City Syd?). På jobb sliter jeg, men har funnet en plass hvor det er markering til tre biler, men er egentlig for trangt for normal-bredde biler. Så der står en MB 4*4 til venstre og min tesla til høyre  - begge over hvitstripa. Parkering i byen med Tesla er ikke spesielt attraktivt, da er det som regel bare enkeltplasser ledig.
Hvis du primært skal parkere i byen, ville jeg anbefale Buddy. Finner alltid plasser ledig og det er aldri problem å åpne døra på den skuta, 1.44m bred. Men Buddy har jo ikke helt den samme funksjonaliteten du finner ellers på Tesla da - du er kanskje på jakt etter argumenter for å kjøpe Tesla og ikke buddy :o.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

petersv

Sitat fra: ebbrey på onsdag 20. november 2013, klokken 23:33
Mine sensorer bak har begynt å skremme meg. 2 ganger idag teller den ned mens jeg krabber bakover.. 80cm.. 70cm.. 55cm.. STOPP!!!!! Setter jo hjertet i halsen. Triller noen cm frem og går bak og sjekker.. Fortsatt halvmeter igjen..

Er flaut å drive å gå ut og sjekke hele tiden.. Noen andre?

Samme opplevelse, funka etter vask av sensorene (bilen.)

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på torsdag 21. november 2013, klokken 06:47
Ikke spesielt nøyaktige disse sensorene nei. Du har sikkert fått med deg at jeg fikk varsel _etter_ at jeg rygget på en bil for en liten uke siden.

Trist :(
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA