Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner i Laveste underetasje på Smartclub på Slependen

Startet av Postman pat, lørdag 07. september 2013, klokken 13:25

« forrige - neste »

Postman pat

Sikkert at jeg er kjempetreig, men det var 6 VELDIG ny-utseende ladestasjoner i 2U på Smartclub på slependen. Hadde ikke med meg ladeboksnøkkel, men de så ut som de funket og klare.

Interessert å høre om andre har sett de eller brukt de.   Bilder vedlagt

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Leaftekna2018

Hei

En sånn har jeg hjemme i garasjen. Kun jordfeilbryter inni,fint å skru av sånn at den ikke misbrukes.

Samme boks nissan tilbyr ved kjøp av ny bil.16 A 230 regner jeg med. Boksen har egen nøkkel mener jeg.Har ikke prøvd med std ladenøkkel.

Det er vel bare å lade i vei...;)
Er ladepunktet meldt inn?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Postman pat

har ikke meldt det inn da jeg ikke har gjort det før + at jeg ikke hadde testet med ladenøkkel da jeg var ute med fossilbil idag ....  + at jeg har solgt IMIEV'en min, så følte at jeg ikke helt har rett til det inntil Teslaen er  i hende....  engang i November !!!!   ouch.

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

xavdeq

ladepunkt er kjent av Nissan Carwings.
Ikke selvfølgelig å finne!

Hans Håvard Kvisle

Hvis det er kjent i carwings, vil jeg tro at det er fra NOBIL. Det vi har liggende inne er 2 åpne kontakter i P2 lengst unna hovedingangen (ikke lett å finne).

Dere som er kjent der ute, er dette 2U samme som P2. Er det på samme området hvor de gamle var, men at det nå har kommet opp seks bokser med fast kabel og type 1 kontakt til LEAF og trillinger? Fint å få ting litt grundig bekrefta før jeg endrer i databasen. Send gjerne epost + bilde av området den som gidder å sjekke det ut, post@nobil.no.
Takker!
St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 09. september 2013, klokken 13:46
Dere som er kjent der ute, er dette 2U samme som P2. Er det på samme området hvor de gamle var,
Send gjerne epost + bilde av området den som gidder å sjekke det ut

Såvidt jeg kan se av bildet så er det ikke samme sted. Ser ut som bakveggen er fjell, altså inn mot skråningen, mens de "gamle" er på veggen ut mot E18.
Men jeg skal sjekke i løpet av uka, Hans.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Postman pat

Riktig at det er mot bakveggen av P2 mot fjellet. Sjekk at ladenøkkel virker.  Her noen flere bilder.
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Elmo

Da har jeg tatt en dobbelsjekk.
Det er 7stk 16A og 3stk 32A nye Mennekes ladestasjoner. Førstnevnte med kabel, mens sistnevnte uten kabel (hull til plugg). MEN, standard ladenøkkel passer IKKE >:(, så her får Hans undersøke litt hva som gjelder :P

De 2 gamle i P2 er schuko som før, og uten nøkkel.


PS: bildene er ikke i skala ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Elmo på onsdag 11. september 2013, klokken 22:08
MEN, standard ladenøkkel passer IKKE >:(

Jeg tenkte ikke på å prøve RFID igår så jeg stakk innom idag igjen.
Ingen av mine to RFID-kort var "sesam" for boksene :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mosko

BUMP! Jeg var innom for ett par dager siden og prøvde å lade fra de fine ladepunktene nederst i P3, men standardnøkkelen passet ikke og jeg fikk ikke ladet. Dette var utenom åpningstiden så fikk ikke spurt noen. Noen som vet noe mer om hvilken nøkkel man må bruke?

PS: Er smartclub flyttet? Så ikke noen logo der sent på kvelden?
Morten Skoland, Lier

Griffel

#10
Sitat fra: mosko på onsdag 11. desember 2013, klokken 19:29
BUMP! Jeg var innom for ett par dager siden og prøvde å lade fra de fine ladepunktene nederst i P3, men standardnøkkelen passet ikke og jeg fikk ikke ladet. Dette var utenom åpningstiden så fikk ikke spurt noen. Noen som vet noe mer om hvilken nøkkel man må bruke?

PS: Er smartclub flyttet? Så ikke noen logo der sent på kvelden?
Nøkkel vet jeg ikke noe om, men at Coop har avviklet Smartclub og døpt om butikken til Coop extra er et faktum, så ikke kast bort batterikapasitet med å kjøre rundt å lete etter smartclub. Byggevaren er vekk og det kommer en G-sport i den enden av lokalet en eller annen gang.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA