Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder/video av tredjepartsfelger

Startet av Hyperstress, fredag 06. september 2013, klokken 08:23

« forrige - neste »

SCI

#75
Sitat fra: Høgis på mandag 06. april 2015, klokken 01:05
Sitat fra: ducktolate på søndag 05. april 2015, klokken 22:15
Sitat fra: Høgis på søndag 05. april 2015, klokken 20:56

Senket min ca. 15-16 mm. Omtrent til "opprinnelig low" (6 til 7 mm. lengere stag)



Hvilket senkesett brukte du og hva er dine erfaringer med å montere dette?

Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

bakskj

#76
Så ikke ut som noen hadde postet de fra før, så her er PH Turbin II Gunmetal. Ga 7000 for felg inkl trykksensorer. Har de originale sommerdekkene som fulgte med bilen på de.

2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

JTB

Sitat fra: bakskj på tirsdag 07. april 2015, klokken 10:15
Så ikke ut som noen hadde postet de fra før, så her er PH Turbin II Gunmetal. Ga 7000 for felg inkl trykksensorer. Har de originale sommerdekkene som fulgte med bilen på de.

Så bra ut! Har kjøpt de samme og skal få satt de på i løpet av uka. Ble lurt av felgforhandleren fordi de sendte med egne muttere som ikke passet. Skulle bruke orginalt fikk jeg greie på i dag....
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

bakskj

Sitat fra: JTB på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:10
Så bra ut! Har kjøpt de samme og skal få satt de på i løpet av uka. Ble lurt av felgforhandleren fordi de sendte med egne muttere som ikke passet. Skulle bruke orginalt fikk jeg greie på i dag....

Ja, en av fordelene med PH Turbin er at Felgen er laget for Tesla så man slipper sentreringsringer og kan bruke originale muttre.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

JTB

Sitat fra: bakskj på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:43
Sitat fra: JTB på tirsdag 07. april 2015, klokken 12:10
Så bra ut! Har kjøpt de samme og skal få satt de på i løpet av uka. Ble lurt av felgforhandleren fordi de sendte med egne muttere som ikke passet. Skulle bruke orginalt fikk jeg greie på i dag....

Ja, en av fordelene med PH Turbin er at Felgen er laget for Tesla så man slipper sentreringsringer og kan bruke originale muttre.

Jepp, jeg skal hente 3d printer på posten i dag, så da skal jeg prøve å få lagd nye senterkopper med Tesla logo. Håper det blir bra :-)
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

amund

Oxxo Carpo 8,5x19" ET35

Gruer meg til å vaske bilen under, ser det trengs...
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Longice

Sitat fra: amund på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:42
Oxxo Carpo 8,5x19" ET35

Gruer meg til å vaske bilen under, ser det trengs...

Ser tøft ut med uoriginalt 19" !!Er det standard dimensjon på gummi? Jeg vurderer også 19", men litt bredere bak.

amund

Sitat fra: Longice på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:53

Ser tøft ut med uoriginalt 19" !!Er det standard dimensjon på gummi? Jeg vurderer også 19", men litt bredere bak.

Ja det er originale GY 245/45-19.

Takk for skryt, er litt usikker hva jeg syns selv enda, ser veldig ballong ut i forhold til de andre bildene i denne tråden, men jeg kan/vil ikke ha lavere profil av hensyn til pris, veistandard og kjørekomfort. Håper jeg kan vende meg til denne 'rallylooken' etterhvert... det ser jo litt bøllete ut og da  :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Longice

#84
Sitat fra: amund på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Longice på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:53

Ser tøft ut med uoriginalt 19" !!Er det standard dimensjon på gummi? Jeg vurderer også 19", men litt bredere bak.

Ja det er originale GY 245/45-19.

Takk for skryt, er litt usikker hva jeg syns selv enda, ser veldig ballong ut i forhold til de andre bildene i denne tråden, men jeg kan/vil ikke ha lavere profil av hensyn til pris, veistandard og kjørekomfort. Håper jeg kan vende meg til denne 'rallylooken' etterhvert... det ser jo litt bøllete ut og da  :)

Ser veldig maskulint ut! Tøft!  ;)
Jeg mener det er denne dimensjonen som passer bilen best. Man skal kunne kjøre rundt uten å være livredd for å komme borti alt mulig rart. Mye mer komfort får du også. Dessuten, er det ikke sånn at 19" har bedre grep enn 21" ville hatt? Mindre rullemotstand.. bare fordeler jo!! :)


Celter

Sitat fra: Longice på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:43
Sitat fra: amund på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Longice på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:53

Ser tøft ut med uoriginalt 19" !!Er det standard dimensjon på gummi? Jeg vurderer også 19", men litt bredere bak.

Ja det er originale GY 245/45-19.

Takk for skryt, er litt usikker hva jeg syns selv enda, ser veldig ballong ut i forhold til de andre bildene i denne tråden, men jeg kan/vil ikke ha lavere profil av hensyn til pris, veistandard og kjørekomfort. Håper jeg kan vende meg til denne 'rallylooken' etterhvert... det ser jo litt bøllete ut og da  :)

Ser veldig maskulint ut! Tøft!  ;)
Jeg mener det er denne dimensjonen som passer bilen best. Man skal kunne kjøre rundt uten å være livredd for å komme borti alt mulig rart. Mye mer komfort får du også. Dessuten, er det ikke sånn at 19" har bedre grep enn 21" ville hatt? Mindre rullemotstand.. bare fordeler jo!! :)

Det er nok en del fordeler med 19" felger i.f.t. 21", men å påstå at de har bedre grep er vel å ta i.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

tonl

Sitat fra: Toumannen på lørdag 28. mars 2015, klokken 10:24
Bilder av min bil med 8,5x20" ET40 Brock B32 Himalaya grå/polert. Original navåpning og muttere.

http://www.brock.de/EN/Programm/B32_HGVP.html

Felgene ser bra ut. Hvor kjøpte dem?

AndreS

jeg har de samme i 19" til vintern. Kjøpt hos Tempe.
I3 i bestilling

ksandal

Sitat fra: Li-Ion på fredag 20. desember 2013, klokken 15:33
Her er min....rett etter besøk hos Tempe Dekkservice i Trondheim :-)

RIAL felg 19 x 8,5" felg m/Michelin Xice

syns disse var veldig fine :-) skal ha sånne som sommerfelger. 19" er best for min del.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

skyfawn

jeg har også de rial lugano i gunmetal, kan vise deg i bergen viss du er interessert :) skal inn til superlader i åsane i morgen en tur :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA