Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt design på hjemmesiden

Startet av ravn, tirsdag 20. mai 2008, klokken 19:45

« forrige - neste »

ravn

elbilagder.org har jo ett greit design, men den er veldig "tung" og uoversiktelig.

Tukler med nytt design, som er litt mer oversiktelig og hvor andre i styret også vil ha mulighet til å poste nyhetsaker osv.

Designforslag vedlagt

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Den ser jo seriøs og fin ut. Ingen invendinger fra meg
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Den gamle var koselig men som du sier litt tungvindt. Om jeg selv må oppføre meg mer proffe har jeg innvendinger mot.

Lest litt om "Frames" i dag og hvordan browseren finner fram til ting i websiden. Jeg regner med at den er hyllevære og fungere greit (og er gratis).
Du få besjed om "glitches"

Fint at du har fått logoen på plass Ravn men hva synes du om den Rune?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

sport´s th!nk

Kristiansand. Think 2000, Aktiv medlem i Agder elbilforening.

cra

Pent screenshot, ja. :)

Er usikker på om du Ken med "Frames" mener et produkt som heter "Frames", eller om du mener å dele en nettside opp i frames. Som webutvikler (jeg jobber med å lage nettsider, ja) kan jeg fortelle at frames (dele opp en side i flere sider) stort sett er "ut". Man skal vanligvis ha gode grunner for å gjøre det.

iFrames er litt mer akseptabelt, dersom man skal ha inn eksternt innhold.

Men selvfølgelig: ingen regel uten unntak. Jeg vil dog anbefale å ikke bruke frames hvis mulig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

Cra: Bruker kun css (ikke en tabell å se) har 1 stk iframe, her legger jeg inn dette forumet i vårt design. Det fungerer faktisk veldig ok.

Jeg er jo programerer ikke designer, så designet er tatt (og modifisert) fra open source web designs, veldig greit.
Ble grepet av litt arbeidslyst så lager den med en innloggingsbit slik at folk i styret kan poste nyheter og bilder selv (uten å gå via meg hver gang) og vanlige medlemmer kan kommentere på nyhetssaker.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

cra

Sitat fra: ravn på onsdag 21. mai 2008, klokken 10:14
Cra: Bruker kun css (ikke en tabell å se) har 1 stk iframe, her legger jeg inn dette forumet i vårt design. Det fungerer faktisk veldig ok.

Nettopp slike ting det er nyttig til, ja. :)

Sitat fra: ravn på onsdag 21. mai 2008, klokken 10:14
Jeg er jo programerer ikke designer, så designet er tatt (og modifisert) fra open source web designs, veldig greit.
Ble grepet av litt arbeidslyst så lager den med en innloggingsbit slik at folk i styret kan poste nyheter og bilder selv (uten å gå via meg hver gang) og vanlige medlemmer kan kommentere på nyhetssaker.

Da har du nok full kontroll, ja. :) 

Det er strengt tatt programmerer jeg er jeg også, men når folk spør så sier jeg "webdesigner", for da vet de hva jeg lager. (nettsider) Men det er det som ligger bak kulissene som er moro å jobbe med. Selve designet og layouten får vi vanligvis fra et designbyrå. Hvis vi er heldige så vet de hva det vil si å gjøre det om til å passe på web, slik at de ikke har gått helt "over board" i sin kreativitet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

Som nevnt folkens:

Ønsker å kunne ha litt mer aktivitet på siden (uten å utkonkurere elbil.no), så vil ha fokus på lokale nyheter som kan relateres til elbil. Ønsker å unngå at det blir ett diskusjonsforum, for det har vi jo fra før, men kommentarfeltet kan brukes til oppdateringer av nyhetssaken, eventuelt link til hvor man diskuterer det på forumet.

Jeg har følgende forslag til siden, og tar gjerne i mot innspill.

Innlogging:
Kun betalende medlemmer får tilgang til å logge inn.
Innloggede brukere kan:
- Publisere nyhetssaker
- Kommentere nyhetssaker
- Laste opp bilder
- Publisere arrangement
- Laste opp dokumenter/filer
- Oppdatere ladeplasser
- Osv
I tillegg vill alle medlemmer får en sittnavn@elbilagder.org adresse som de kan benytte fritt om de ønsker. Denne kan man da også lese/skrive etc når man er innlogget på siden.

Jeg foreslår videre at våre dokumenter kun er tilgjengelig for de som er innmeldte (altså for medlemer som har betalt kontigent).

Innmelding:
Jeg foreslår at man kan betale medlemskapet sitt med VISA kort når man melder seg inn, men at man har opsjon om bankoverføring.
Dersom man betaler med visa vil man få passord tilsendt på mail sammen med kvittering, greit med mindre administrasjon.
Velger man å betale via bank må kasserer godkjenne brukeren når pengene er registrert (se under).

Administrasjon:
Styret vil ha tilgang til en medlemsliste hvor all relevant data på vedkommende står. Hvert år vil alle brukere markeres som "ikke betalt kontigent", og brukeren vil få påminnelse pr epost automatisk.
De som igjen betaler med visa får endret status med en gang, mens kasserer må behandle de andre manuelt. Etter 1 mnd sendes det purring og tilgang til pålogging opphører.

I tillegg vil styret ha tilgang til å sende ut masse e-post via nettsiden, til alle medlemmer.
Dette er en mye greiere måte å sende ut mailen på, slik at man slipper å distribuere epost adressene til alle slik man gjør i dag (spam problematikk osv, omtalt annet sted på dette forumet. Skal man gjøre dette nå bør man sende mailen til segselv og legge alle mottakere i blind-kopi feltet).

Ja det var vel det viktigste.

Hovedpoenget er mindre administrasjon. Får vi folk til å bruke visa så slipper vi å tenke på kontigent i det heletatt, pengene kommer bare på konto.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Wow, så proff! Jeg har tydeligvis godt ut av dato (frames osv.)

Jeg synes at det er bra å kunne legge ut data /bilder selv uten å måtte plage deg Ravn. Visa betaling er bra, jeg få nå automatisk melding når kontoen får innbetaling og da er det å logge inn og sjekke hvem som har betalt.

Hoved utfordring er å holde opp medlemsskap og da må vi finne på tilbud til alle, ikke bare Think eiere som er flertallet. Skulle ikke være så vanskelig ved Kr100 i året .

Å dele kompetanse, som deg Ravn, er verdien av å være medlem.

Takk for tipset med E-post. Eneste spam jeg få er business mot business type
fordi det er mitt navn og E-post registrert hos Brønnøysund. Ikke så mye egentlig. Om noen ønsker å være IT ansvarlig kan de få kr900 rabatt hos Dell men de må kjøpe til Kr7000 først. Ta kontakt til å få rabatt lappen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Da er den nye hjemmesiden i bruk på nettet. klikk inn på elbilagder.org og ta en titt
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Nå er hjemmesiden endret seg igjen etter at jeg har klart å slette kommentarer på Nyheter :(  Nyhetene selv vil ikke vises pga en syntax feil på database behandlingsprogram. Andre funksjoner fungerer normal.

Hjemmesiden ligger på en server som vi ikke har admin rett på. Vi takker server eier for gratis serverplass, men vi bør flytte serveren så at vi kan videre utvilker hjemmesiden.

Finnes noen datakyndige der ute som kan ta jobben?
Håper at Ravn få orden i saken og at jeg er enda mer forsiktig i framtiden.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Hjemmesiden er ned for tiden.

Vi må finne en ny server siden Ide´til Produkt ikke vil hoste vår hjemmeside lenger pga sikkerhetsproblemmer.

Vi takker dem for gratis serverplass i de siste årene.

håper at vi få ordnet saken snarest.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Hjemmesiden er flyttet til en virtual privat server for mindre enn kr500 i året. Ikke galt.
Mange takk til Tom i klubben å få den til å funker igjen.
Alt er utdatert siden "dumpen" vi fikk var gammel. Skal oppdatere manuelt etter hvert.
Jeg få håper at innmelding av nye medlemmer fungerer så at de kan få velkomst brev så fort som mulig.
www.elbilagder.org er fortsatt web adressen
Tre elbiler stilt ut i dag på Verdens Miljødagved Tresse i Kristiansand.
Think forhandler i byen venter spent for leveranse av flere biler.
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA