Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sandvika - Skien, trenger kjappe svar :)

Startet av ZzzZnOrK, mandag 02. september 2013, klokken 00:08

« forrige - neste »

ZzzZnOrK

Hei
Er helt fersk hva gjelder el-bil. Har kjøpt en ny nissan leaf tekna 2013 som jeg skal hente i Sandvika og kjøre hjem til Skien (12,1 mil - mye opp og ned) onsdagskveld. Om jeg kjører den på eco i 60 km/t, ikke har på varme og slår av a/c hele veien er det da noe mulighet for å ikke komme frem? Den er fulladet når jeg henter den.

Om dere nå anbefaler meg å hurtiglade på veien til Skien må dette gjøres i Tønsberg. Kan jeg lade der og betale med vanlig bankkort? Jeg har ikke skaffet meg ladekort.

Har det noe å si på rekkevidden om jeg bruker musikkanlegget i bilen, eller kan jeg spille så høyt jeg bare vil uten at det går utover rekkevidden?  :o

Bilen er hentet i Nederland og har brukerhåndbok på nederlandsk. Jeg trenger denne på norsk (ikke engelsk). Noen som vet hvor jeg kan bestille dette?

Setter stor pris på raske svar  :D

jkirkebo

#1
Sitat fra: ZzzZnOrK på mandag 02. september 2013, klokken 00:08
Hei
Er helt fersk hva gjelder el-bil. Har kjøpt en ny nissan leaf tekna 2013 som jeg skal hente i Sandvika og kjøre hjem til Skien (12,1 mil - mye opp og ned) onsdagskveld. Om jeg kjører den på eco i 60 km/t, ikke har på varme og slår av a/c hele veien er det da noe mulighet for å ikke komme frem? Den er fulladet når jeg henter den.

Du kommer garantert frem i eco med CC på 80km/t og AC på. Og radioen. Den bruker minimalt med strøm.

Du kan også hurtiglade flere steder i Drammen, men jeg ville ikke brydd meg om det. Bør klare 14 mil i 80 i dagens temperaturer.

I Tønsberg kan du bruke VISA, 44,- for 15 minutter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

HCWL

Vil tro du klarer det selv hvis du følger trafikken.

Jeg har kjørt Oslo-Tønsberg(105km) med trillingen et par ganger, hvis jeg ligger i 75-90 km/t på motorveien har jeg igjen en estimert rekkevidde på mellom 20 og 35 km.

2013 Leaf'en har jo vesentlig bedre rekkevidde enn trillingen, så dette skal du klare med god margin.

sven erik

med min imiev gerier jeg  fra lier med 90%  og ca 90 km i timen  da kommer jeg helt til Sandefjord sentrum  kluet er gjevn fart

BE

Det er nok bare dersom det er ekstremt dårlig vær at du trenger bekymre deg for om du kommer frem. Med fornuftig kjører skal dette gå med god margin.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Arha

For å unngå å starte karrieren som elbilist med rekkeviddeangst, vil jeg anbefale et kvarters lading i Tønsberg. 44 kroner med bankkort.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Zero-talent

Velkommen som elbilist i Grenland :) Begynner å bli noen av oss etterhvert nå, kan det ha noe med bypakka å gjøre tro?
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA