Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

greit og "snylte" strøm? og oppfordring til lade punkter?

Startet av svingen, søndag 01. september 2013, klokken 21:16

« forrige - neste »

svingen

Hei!
har ikke elbil selv,men har i det siste sjekket hver gang vi har kjørt om "kunne vi kjørt det her med elbil" og joda det har stort sett godt fint,men det har ofte vært pga jeg har sett det har vært strøm der vi skulle enda det ikke har vært lagt inn i ladestasjoner.no
Er det slik att dere som kjøre elbil har måtte "snylter/stjeler" strøm? eller hvordan går dere frem?
var sist når i Geiranger (utrolig fint) men ut fra http://www.jurassictest.ch/GR/ måtte jeg ladet der får og kommet tilbake (passet bra og siden bilen sto der 2 døgn men vi var borte) men det var ingen offisielle ladestasjoner,men det var både 32a og vanlig stik kontakt der vi satt bilen (bensin bil dessvere) er det slik att dere bare "tar" strøm da eller ringer dere og avtaler eller hvordan går dere frem? jeg har i det siste sendt mail og spurt pent om kan merke til elbil slik att man får lagt det inn i ladestasjoner.no (og folk flest er posetive faktisk) men når sant skal sies er det dårlig med offsiele ladepunkter uten får "sentrale" strøk.

Vil anbefale som ser strøm/stikk kontakter der det er naturlig får elbil og lade og ta kontakt med dem som har stede og få dem til og sette opp skilt,jeg gjør hverfall det på alle plasser jeg er så kanskje vi på sikt får strøm overalt til og lade :)

Anbefaler og sette opp Type2 kontakter når så håper flere kommer det og :)

ikke alle som liker att man "forsyner" seg kanskje?

http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article6787860.ece

Legger ved bilde fra Geiranger og ferje kaia her er det 32a hvis noen skulle trenge (sjekket ikke om det var strøm sendt mail til fjord1 som har båten som går derfra,håper att dem får opp et par skilt til elbil der :)



peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA