Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg maner til tålmodighet kjære Tesla entusiaster

Startet av kimnaess, fredag 11. oktober 2013, klokken 00:07

« forrige - neste »

Epleskreller

En gyllen middelvei er fint. Man skal sefølgelig nyte bilen og ha forståelse for at alt ikke er på plass, men samtidig kan man si fra om ting man ikke er fornøyd med. Jeg er kjempefornøyd med bilen min, men samtidig har jeg hatt den inn for litt småfiksing. Fin opplevelse og Tesla Alnabru virket ikke overbelastet i det hele tatt, masse hyggelige folk.

Som flere er inne på, så tror jeg Tesla hadde tjent på å være mere åpne om kjente feil og mangler, samt deres plan for å fikse det. Som regel er det software, og det har hvertfall jeg et avslappet forhold til. Jeg trenger ikke å ha tre forskjellige måter å høre på radio..

Det viktigste nå er at de får tak i nok vinterfelger så man får på vinterhjul før vinteren kommer..

Folk har også svært ulikt begrunnelse for hvorfor man kjøper TMS, og ut fra det setter man naturligvis også andre parametre for hva man tolererer.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Balrog

Jeg har ALDRI kjørt bedre bil ut fra en totalvurdering. Audi A8 er bedre på komfort og "detaljer", men vil jeg gå tilbake til veteranbil (fossildrevet kjerre)?

NEI!

De som ønsker det kan forsøke å sjekke ut service og delepriser på raske luskusbiler, og deretter ta en ny vurdering av Teslakonseptet.

Tesla er banebrytende på teknologi, design, distribusjon og markedsføring på én gang i en kriserammet bransje preget av steinhard konkurranse og store konkurrenter. Jeg synes de har klart dette fantastisk bra - uansett ha/hvem man måtte sammenligne seg med.

Nå skriver jeg ikke mer ellers oppdager vel Kallagtunet at jeg har lagt inn et innlegg her...
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

kimnaess

Sitat fra: Epleskreller på fredag 11. oktober 2013, klokken 11:36
En gyllen middelvei er fint. Man skal sefølgelig nyte bilen og ha forståelse for at alt ikke er på plass, men samtidig kan man si fra om ting man ikke er fornøyd med. Jeg er kjempefornøyd med bilen min, men samtidig har jeg hatt den inn for litt småfiksing. Fin opplevelse og Tesla Alnabru virket ikke overbelastet i det hele tatt, masse hyggelige folk.

Som flere er inne på, så tror jeg Tesla hadde tjent på å være mere åpne om kjente feil og mangler, samt deres plan for å fikse det. Som regel er det software, og det har hvertfall jeg et avslappet forhold til. Jeg trenger ikke å ha tre forskjellige måter å høre på radio..

Det viktigste nå er at de får tak i nok vinterfelger så man får på vinterhjul før vinteren kommer..

Folk har også svært ulikt begrunnelse for hvorfor man kjøper TMS, og ut fra det setter man naturligvis også andre parametre for hva man tolererer.


Absolutt enig, man skal kunne gi beskjed til Tesla om hva de burde gjøre bedre. Men det holder med en beskjed, også gi de tid til å fikse opp i det.

Angående vinterdekk så har de rotet til levering/bestilling/logistikk/lager (stryk det som ikke passer) så alle får ikke vinterdekk, evt ikke det de bestilte og Tesla tilbakebetaler til dem det gjelder.

Litt trist for jeg ønsket Cyclone felgene for min del, men når jeg sjekket alternativer så fant jeg et meget pent sett som jeg synes passer enda bedre med sensorer så jeg ble mer fornøyd enn med original felg fra Tesla som var planen

Nok engang, husk å si takk for ståpåviljen som de viser fra tusenvis av fans i Norge hver eneste dag når dere snakker med deres representant :-)
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

roaaad

Litt av problemet naa er vel at Tesla har beveget seg fra kunder som er "early adopters/entusiaster" som mer enn gjerne svelger noen kameler til den vanlige mann i gata som ikke gjoer det i samme grad.  Kanskje litt ogsaa at amerikanerne er daarligere vant hva gjelder opplevd kvalitet sammenlignet med europeere hva gjelder biler.

paalv

Tesla og deres folk har akkurat den samme interesse som oss:
Fornøyde kunder.

Det mangler neppe på vilje, men på evne - for tiden.
Lett å forstå med den suksess de har hatt med salget.

Vårt bidrag må derfor være å gi dem det de trenger:
Konstruktiv kritikk og forslag til løsninger, og minst mulig UNØDIG støy. Og da mener jeg unødig ...
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

D.O

Sitat fra: kimnaess på fredag 11. oktober 2013, klokken 00:07
Skal du være en del av en revolusjon og verdens mest omtalte og voksende bilmerke, ja, så må du skjønne at Tesla ikke har absolutt alle rutiner, prosesser og arbeidsverktøy på plass som konkurrenter som har levert biler hele forrige århundre.

Skal du ha en Tesla så velger du et revolusjonerende produkt, og da må du tenke litt på at Tesla vokser med produktet, organisasjonen vokser og de trenger tid på å få alt på plass


Først og fremst, jeg jobber ikke i Tesla, jeg heter Kim Næss og har eid Roadster i 1,5 år før jeg fikk Model S i august og har vært lykkelig eier siden. Jeg har vært så heldig at jeg har møtt og fått pratet mye med Elon Musk, CEO & Bryan Batista europeisk salgssjef, samt den nordiske organisasjonen og ikke minst den norske etter å ha vært Tesla entusiast siden 2007 (ja, jeg sendte den første henvendelsen til Tesla da og forespurte om import av en Roadster)


Har kun positive erfaringer med tesla i Trondheim og via Joakim T og Christian M på mail. Men har ett spørsmål jeg egentlig ikke har fått svar på. Ingen av dem jobber mot service... Kanskje du kan ta det videre.
Service er inkludert slitedeler. Service er valgfritt. Hva om jeg ikke velger service avtale, er slite deler fortsatt inkludert? Og hva om jeg ikke tar første service før 2år og 40000km. Prisen er fortsatt 6000,- men dekker de alle slitedeler?
Lurer og på om det var deg Elon nevnte, som hadde kjøpt flest roadstere utenfor usa?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Epleskreller

Sitat fra: D.O på fredag 11. oktober 2013, klokken 20:17
Lurer og på om det var deg Elon nevnte, som hadde kjøpt flest roadstere utenfor usa?

Her er link til Narvik-mannen med fire Roadstere
http://www.fremover.no/motor/article5690807.ece
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

D.O

Sitat fra: Epleskreller på fredag 11. oktober 2013, klokken 21:04
Sitat fra: D.O på fredag 11. oktober 2013, klokken 20:17
Lurer og på om det var deg Elon nevnte, som hadde kjøpt flest roadstere utenfor usa?

Her er link til Narvik-mannen med fire Roadstere
http://www.fremover.no/motor/article5690807.ece
Ja det stemte bedre med lokasjon     :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

#24
Sitat fra: kimnaess på fredag 11. oktober 2013, klokken 00:07
Skal du være en del av en revolusjon og verdens mest omtalte og voksende bilmerke, ja, så må du skjønne at Tesla ikke har absolutt alle rutiner, prosesser og arbeidsverktøy på plass som konkurrenter som har levert biler hele forrige århundre.

Skal du ha en Tesla så velger du et revolusjonerende produkt, og da må du tenke litt på at Tesla vokser med produktet, organisasjonen vokser og de trenger tid på å få alt på plass


Først og fremst, jeg jobber ikke i Tesla, jeg heter Kim Næss og har eid Roadster i 1,5 år før jeg fikk Model S i august og har vært lykkelig eier siden. Jeg har vært så heldig at jeg har møtt og fått pratet mye med Elon Musk, CEO & Bryan Batista europeisk salgssjef, samt den nordiske organisasjonen og ikke minst den norske etter å ha vært Tesla entusiast siden 2007 (ja, jeg sendte den første henvendelsen til Tesla da og forespurte om import av en Roadster)

Jeg har også hatt flere ting jeg har bedt om at de må forbedre på min bil:
- Et håndtak som når det skled ut lukket opp døren, fikset på kort tid med et smil
- Detailing av Tesla var meget slett, så jeg fikk kontakt med europeisk leveringsjef og klaget, fikk pengene jeg brukte på ekstern detailing jobb refundert
- Oppdaget lakksvakhet i høyre forskjerm, bilen skal tas inn i Drammen mandag som kommer for lakkering, kanskje panser også. Garantirep såklart

Det har mange ganger tatt meg flere oppringinger, mailer og smser til servicesjef, daglig leder, leveringsansvarlige, etc, men jeg har aldri blitt sint eller utålmodig. Jeg har gitt de tid til å svare

Jeg kan forklare litt med hva jeg gjør i jobben min f eks om hvorfor masing ikke fungerer: om du sitter og jobber på en webapplikasjon og det kommer et timeglass opp når du har klikket på noe så vil du ved å klikke igjen kun fremkalle en ny forespørsel som må gå fra start av og som belaster systemet mer.

Tesla svarer når de får mulighet, og har du ikke anledning til å vente på trivielle ting så er det kanskje verdt å merke seg at man kan velge andre merker.

Jeg maner til tålmodighet, de vil det beste, de svindler ingen og selv om ting tar tid så får jeg premium behandling når de først snakker med meg når jeg møter opp på Alnabru eller Skøyen

De har haugevis med nyansatte som ikke kan nok, men de jobber med opplæring kontinuerlig. Jeg vet at ledelsen i Tesla Norge jobber 12-14 timers dager for å gjøre dere glade og å sørge for å ta de viktigste tingene som biler som ikke starter og leveranser først og fremst. Husk å si takk til dem når dere ser de eller snakker med de, det fortjener de virkelig!

Jeg vet forresten at pengene for refundering av vinterdekk/vinterpakke kommer om 3-4 uker, for min del, og jeg stoler på de. Noen har også fått penger allerede, men ting tar tid for alt må gjøres manuelt. De var ikke skalert for denne enorme suksessen som de har hatt.

Husk å smil, og tell gjerne til 10 før man hisser seg opp over "småting" og bagateller. Sett deg foran bilen og se de nydelige linjene, få på skjermen og kos deg med surfingen (som er treg) og ta en kjøretur og smil når du legger høyrefoten i bunn og det knapt koster en krone :)

PS: Funker intet av det over, så er jeg sikker på at Tesla setter himmel og jord i bevegelse for at bilen skal bli bra igjen

Godt innlegg og jeg er enig i det meste du skriver. Det jeg derimot ikke liker med Tesla slik situasjonen er nå to ting:

  • De bør være tydelig i sin markedsføring at kundene fortsatt er "beta testere  på ett banebryrende produkt (og de er kommitert til å gjøre ulempene mb ned det så små som mulig men at det er noen ulemper/snags som kundene må være forberedt på at vil kunne oppstå). Spesielt viktig er dette i Norge da Model S har en pris der den for Norske kunder erstatter en vanlig bil i vanlige hushold som er avhengige at den ene bilen en har går hver dag! Situasjonen er litt annerledes for den velstående early adoperter kunden i US så er Model S typisk en av bilene i bilparken og om det er snags så tar en bare 911en eller på jobb en dag eller to.

  • De MÅ begynne å høre på tilbakemelding fra de som jobber i Tesla organisasjonen utenfor hovedkontoret i USA (Som er fullt av solvarme californiere). Hadde de gjort det så hadde det ikke kommet som en overraskelse at kundene i deres største marked utenfor US faktisk (nesten) alle sammen trenger vinterdekk, gummimatter, adaptere, har IT nett etc (og en liten detalj, fikset nettsiden slik att det ikke fortsatt står MIN dashbord ett år etter at siden er "oversatt til norsk" (man klarer samtidig å legge sitater og linker til rosende omtaler i norsk media så det står ikke på at de ikke har kapasitet til å fikse på DE delene av sidene...)).

Ellers så er jeg enig i poenget om at det trolig ikke hjelper mye å ringe ned allerede overarbeide Tesla ansatte med uvesentlige spørsmål i tid og utide...

fortoggale

Tror jeg vil supplere litt her.

Jeg hadde en litt rotete leveranse som Tesla nok må ta ansvar for selv. Da feilen ble oppdaget var jeg det man kan kalle tett på i hele preioden frem til bilen var meg i hende. Noen vil kanskje kalle det for mas. Jeg la alikevel vekt på å være saklig og konstruktiv.

Det er vel viktig for alle her på forumet at Tesla lykkes. Gen III blir et veldig viktig bedrag til elektrifiseringen av bilparken. Dessuten vil vi jo ikke at leverandøren kollapser og vi er uten hjelp hvis bilene trenger en reperasjon.

Tesla må kunne greie å ta store markedssegmenter fra Audi/BMW/Mercedes og andre godbiler. For å være helt ærlig tror jeg ikke de er helt klare for det ennå men kan bli det. Derfor er det riktig av oss som kunder at vi gir korrekte, saklige og konstruktive tilbakemeldinger slik at hele Teslaorganisasjonen faktisk greier det de har satt seg fore.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Kallagtunet

Sitat fra: Balrog på fredag 11. oktober 2013, klokken 11:38
Nå skriver jeg ikke mer ellers oppdager vel Kallagtunet at jeg har lagt inn et innlegg her...

Jeg som trodde jeg var på ignore listen din :D

kimnaess


[/quote]

Service er inkludert slitedeler. Service er valgfritt. Hva om jeg ikke velger service avtale, er slite deler fortsatt inkludert? Og hva om jeg ikke tar første service før 2år og 40000km. Prisen er fortsatt 6000,- men dekker de alle slitedeler?
[/quote]

Som jeg skrev øverst i innlegget, jeg jobber ikke i Tesla, og kan ikke detaljene om service. Spør på forumet her, så får du sikkert svar av noen som har satt seg inn i det
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

D.O

Som jeg skrev, spurte jeg om du kunne ta det videre siden du hadde snakket med bla Batista.  ;) tror ingen på forumet kan svare
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA