Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har P85+ i Tondheim (kjører til Røros, Oslo). Vil sammenligne med annen type.

Startet av teslade, torsdag 29. august 2013, klokken 10:17

« forrige - neste »

teslade

Hei,
har hatt bilen i en dag og er meget fornøyd. Talentløst at de ikke har fått inn og ikke engang varslet om at de ikke har fått adapterere, så en kan kun lade på 13 amp (dvs. ca. 14 km/t), men ellers var overleveringen også meget bra.

Bilen parkerte Roadsteren min (standard utgave) når en kommer opp i litt fart.

Jeg har altså dette vidunderet i en uke og tenkte å benytte anledingen til å sammenligne med noen som har annen type Model S og få besvart:
Hva er egentlig forskjellen i praksis på Standard, P og P+?
Ønsker å teste kjøreegenskaper og rekkevidde.
Vet ikke om en får besvart om det virkelig er mye "bedre" fjæring på P+ eller er det bare hjulene som utgjør forskjellen?

Planen er å være i Trondheim-Selbu fram fram til mandag, da jeg skal kjøre Selbu-Røros. Så blir det Trondheim-Oslo på tirsdag eller onsdag via superladernettverket.

Så er det noen som har eller får annen type Model S og vil møte for sammenligning så ta kontakt :)

takktakk

Jeg har ikke mottatt min P+ på to-tre uker ennå, men jeg er veldig interessert i utfallet av dette. Da det var en opsjon jeg har tvilt meg frem til. Bilen er ferdig, så slik blir det, men temaet her er interessant.

Håper noen tar kontakt. Hold oss oppdatert :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Mc_Herreington

Sitat fra: teslademo.com på torsdag 29. august 2013, klokken 10:17
Hei,
har hatt bilen i en dag og er meget fornøyd. Talentløst at de ikke har fått inn og ikke engang varslet om at de ikke har fått adapterere, så en kan kun lade på 13 amp (dvs. ca. 14 km/t), men ellers var overleveringen også meget bra.

Bilen parkerte Roadsteren min (standard utgave) når en kommer opp i litt fart.

Jeg har altså dette vidunderet i en uke og tenkte å benytte anledingen til å sammenligne med noen som har annen type Model S og få besvart:
Hva er egentlig forskjellen i praksis på Standard, P og P+?
Ønsker å teste kjøreegenskaper og rekkevidde.
Vet ikke om en får besvart om det virkelig er mye "bedre" fjæring på P+ eller er det bare hjulene som utgjør forskjellen?

Planen er å være i Trondheim-Selbu fram fram til mandag, da jeg skal kjøre Selbu-Røros. Så blir det Trondheim-Oslo på tirsdag eller onsdag via superladernettverket.

Så er det noen som har annen type Model S og vil møte for sammenligning så ta kontakt :)

Får min i morgen, P85 med 21". Kan godt ta en sammenligning i løpet av helga.
Send en privat mld eller noe sånt ( vet ikke hvordan dette fungerer :) ) så kan jeg ta kontakt med deg når bilen er i hus.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

teslade

Er i Trondheim nå. Så ta gjerne kontakt om noen vil sammenligne.

Veldig fornøyd med bilen. Den støyer merkelig nok lite i kupeen og har heller ikke ukomfortabel fjæring.
P85+ bruker 20-30% mer strøm enn roadsteren. Har ikke klart å kjøre under 2 kW på mila ennå. Under gode forhold vil jeg si at maksimal rekkevidde er 40 mil.

blokhus

#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

jberge

#P2765 P85 levert 9/11

teslade

:) Kortvarig eie for min del, hadde avtalt for lenge siden at en annen skulle overta model s-en jeg reserverte for 4 år siden. Han har også ventet lenge så i dag, et par dager før avtalt, kjørte jeg min siste tur for å levere bilen, Trondheim-Gardermoen på 8 timer. Superladerene fungerte supert!

Har kjørt Trondheim-Oslo fire ganger før med Tesla Roadster, men da måtte jeg overnatte...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA