Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbilparaden

Startet av Andrewas, lørdag 31. august 2013, klokken 20:45

« forrige - neste »

VigdisA

Sitat fra: bb på søndag 01. september 2013, klokken 15:16
Sitat fra: VigdisA på lørdag 31. august 2013, klokken 22:19
Var en del politikere der og holdt tale, og mange av dem sa de skulle jobbe for at elbilfordelene skulle fortsette etter 2017.
Ellers ble det verdensrekord i antall elbiler på rad i Maridalen.
Ble rekordforsøket offisielt og godkjent? I så fall må jeg endre tittelen og beskrivelsen av YouTube-videoen min.
Ja det ble godkjent. Det var sagt at det var 260,5 kjøretøy der, så jeg antar syklene også telte med.
Stemmer jo bra med tallet du fikk @bb. Tror forrige rekord var 224 biler.

@Ohh: da antar jeg din er den sigrøde rett foran Rådhuset ? Så dere sto igjen ganske lenge dere også. Tenkte jeg skulle si hei, men det var ikke så lett å se hvem som eide bilen av gjengen som flokket seg rundt..

Etterhvert som Leafene og trillingene startet med å kjøre derifra, ble vår bil i enda større grad "overfalt" av en masse nysgjerrige - Det nesten var umulig å komme seg derifra...På slutten der begynte et par folk til og med å sette seg inn i bilen uten å spørre..trodde kanskje det var en demobil?
Da en av dem tittet i bagasjen og fant regntøyet under gulvet i bagasjerommet, tror jeg han forsto det var en privatbil..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

glaserud

Sitat fra: VigdisA på søndag 01. september 2013, klokken 22:13
Ja det ble godkjent. Det var sagt at det var 260,5 kjøretøy der, så jeg antar syklene også telte med.

Den halve var vel ikke cut-away-Leafen? (se forrige side i denne tråden)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Sitat fra: VigdisA på søndag 01. september 2013, klokken 22:13
Sitat fra: bb på søndag 01. september 2013, klokken 15:16
Sitat fra: VigdisA på lørdag 31. august 2013, klokken 22:19
Var en del politikere der og holdt tale, og mange av dem sa de skulle jobbe for at elbilfordelene skulle fortsette etter 2017.
Ellers ble det verdensrekord i antall elbiler på rad i Maridalen.
Ble rekordforsøket offisielt og godkjent? I så fall må jeg endre tittelen og beskrivelsen av YouTube-videoen min.
@Ohh: da antar jeg din er den sigrøde rett foran Rådhuset ? Så dere sto igjen ganske lenge dere også. Tenkte jeg skulle si hei, men det var ikke så lett å se hvem som eide bilen av gjengen som flokket seg rundt..

Etterhvert som Leafene og trillingene startet med å kjøre derifra, ble vår bil i enda større grad "overfalt" av en masse nysgjerrige - Det nesten var umulig å komme seg derifra...På slutten der begynte et par folk til og med å sette seg inn i bilen uten å spørre..trodde kanskje det var en demobil?
Da en av dem tittet i bagasjen og fant regntøyet under gulvet i bagasjerommet, tror jeg han forsto det var en privatbil..
Stemmer, det var min :)
Skjønner du hadde problemer med å finne meg blant alle menneskene. Det var til tider helt Texas. Og akkurat som du beskriver - jeg var ikke forberedt på at folk bare åpner bilen din og setter seg inn.. Merkelig oppførsel..
Men, fikk snakket med mange hyggelige folk - og som vanlig ble jeg spurt av veldig mange om jeg jobber for Tesla når jeg starter å utbrodere om bilens fortreffelighet.. :) Gjetter på at jeg fikk noen (til) på kroken.. :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

asbkar

i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

bb

Sitat fra: VigdisA på søndag 01. september 2013, klokken 22:13
Ja det ble godkjent. Det var sagt at det var 260,5 kjøretøy der, så jeg antar syklene også telte med.
Stemmer jo bra med tallet du fikk @bb. Tror forrige rekord var 224 biler.
Dæven, jeg skulle vært med med min elsykkel da :) Hvis elsykler også teller så tror jeg Nederland kan slå rekorden vår. Det var morsomt at lille Norge satte verdensrekord da! :D
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Leafern

Og både vær og stemning tok seg opp :)
Leaf 2012
S85 2013

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Cato76

Finner ingenting om Fredrik Hauge sin "vent til slutten av august" -annonsering av nye ladere, skulle ikke dette slippes 31. aug? Ble det sagt noe etter paraden ved Rådhuset?  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

MM

Ingen tvil om hvilken bil som tiltrakk seg mest oppmerksomhet, selv med en Twizy foran og en Roadster bak.


2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

el-snorre

Jeg vil takke alle som har bidro til at paraden ble det den ble, en suksess, ved å delta med sin(e) bil(er).

Paraden var et todelt arrangement, hvor Elbilforeningen hadde hovedansvaret for selve paraden i Maridalen. Bare å beklage at det ikke ble mer kulturelle innslag på Rådhusplassen.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

VigdisA

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

elektrolux

Telte 8 Think Classic og 9 Tesla S. Med forbehold om feil.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

VigdisA

http://pluginday.org/event.php?eventid=81
Spennende å se om Amsterdam klarer å slå rekorden vår - ser ikke ut som det er for mange som er påmeldt enda..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

el-snorre

I Nederland regnes nok også hybrider med, så blir spennende å se. I Oslo var det bare rene elmotor kjøretøy.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA