Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lyses abonementspriser

Startet av jkirkebo, torsdag 26. september 2013, klokken 11:11

« forrige - neste »

jkirkebo

Leste nettopp denne saken:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Na-er-prisene-for-hurtiglading-klar-3260851.html#.UkP5FNI3iuI

SKjønner ikke helt greia, abonnement for 15 ladinger pr. måned til 199,- eller 1 lading for 9,- betalt med SMS? ;)

Og 199,- per måned for tilgang til Ishavsveiens og Eidsivas ladere?

Slik jeg ser det er det gunstig å benytte SMS for de som faktisk bruker Lyses ladere. De som bør kjøpe abonnement er de som bor på Østlandet og benytter Ishavsveiens og/eller Eidsivas ladere da dette abonnementet er billigere enn begge disse og gir full tilgang. Eidsiva tar jo 44,- per 15 minutter og Ishavsveien tar vel 299,- per måned....
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Nå står det 99 kr / SMS lading.

En slik opplading gir max 25 kW altså en strømpris på nesten 4 kr/kWt  Greit nok om en utnytter dette maks og må ha det, men savner en mer rettferdig løsning der en betaler mer reelle priser.

Ville likt dårlig om jeg f.eks måtte betalt for 200 liter diesel i måneden for å få tilgang til dieselpumpene...
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Helt enig, elektrolux!  Spesielt lite aktuelt å betale abonement på diesel når behovet er sporadisk pga at vi stort sett kjører elektrisk. ;)

Samtidig har jeg en viss forståelse for at det kanskje må gjøres på denne måten i starten for at det i det heletatt skal lønne seg (eller i det minste ikke bare gå i tap) å installere utstyret.  Etterhvert som det blir flere elbiler håper og tror jeg at vi vil se priser som går over i mer kjent mønster a'la fossilt drivstoff (ikke for det; pumpepris er jo kraftig påslått i forhold til selve drivstoffkostnaden det også, så sånn sett er det jo ikke så ulikt? :) )
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emagic

Hele greia med lading i minutter er jo helt latterlig.  De får nå komme opp med lading pr kWh om det skal være noe som helst substans i dette.  99,- for 15 minutter er helt latterlig, det betyr i praksis at det er dobbelt så dyrt å lade om vinteren...

Det er tross alt samme dieselpris på personbil og lastebilpumpa...

emagic

OddB

Til sammenligning koster tilgang til hurtigladerne til Tesla 12000 kr i løpet av bilens levetid...
Hvis vi regner 18 år, som er gjennomsnittlig levetid for en bil i Norge, blir det 55 kr pr mnd.
Det gir fri tilgang til alle ladestasjonene Tesla setter opp i hele Europa, uten behov for kronglete betalingsordninger...

Forskjellen er at disse nok vil bli mindre brukt enn CHAdeMO-laderne siden Model S og de kommende modellene fra Tesla vil ha så stor rekkevidde at det ikke vil være et behov for hurtiglading i det daglige...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Sitat fra: emagic på torsdag 26. september 2013, klokken 14:25
Hele greia med lading i minutter er jo helt latterlig.  De får nå komme opp med lading pr kWh om det skal være noe som helst substans i dette.  99,- for 15 minutter er helt latterlig, det betyr i praksis at det er dobbelt så dyrt å lade om vinteren...

Det er tross alt samme dieselpris på personbil og lastebilpumpa...

emagic
Forskjellen her er at om ladestasjonen og bensinpumpa koster omtrent det samme i installasjon, så utgjør drivstoffkostnadene en stor forskjell..  Men helt enig at minuttpris og pris pr fylling er helt umulig å forholde seg til.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cra

Sitat fra: OddB på torsdag 26. september 2013, klokken 14:32
Forskjellen her er at om ladestasjonen og bensinpumpa koster omtrent det samme i installasjon, så utgjør drivstoffkostnadene en stor forskjell..  Men helt enig at minuttpris og pris pr fylling er helt umulig å forholde seg til.

Hvis denne modellen slår gjennom vil det bli raske handleturer på coop'en etterhvert. Bedre planlegging av hva vi skal ha; løpe gjennom butikken og plukke det med seg og betale. De som vil ta seg god tid og kikke i hyllene (for ikke snakke om å ta seg tid til å prøve klær/sko) vil derimot betale dyrt for varene sine.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Electrix

Sitat fra: cra på torsdag 26. september 2013, klokken 14:16
Samtidig har jeg en viss forståelse for at det kanskje må gjøres på denne måten i starten for at det i det heletatt skal lønne seg (eller i det minste ikke bare gå i tap) å installere utstyret.
Jeg tror ikke denne prisingen hjelper de, tvert imot tror jeg dette er med på å skremme folk bort fra ikke bare hurtiglading men også overgangen til elbil. Man legger prisene så høyt at de som har et alternativ, velger dieselbilen med en gang man bikker over distansen som man kan klare med elbilen uten lading. Dermed holder man kundegruppen nede. Man skulle nesten tro at det var Holtsmark og vennene hans som hadde infiltrert hurtigladeselskapene.

Selskapene opplyser jo stadig at det er den store installasjonskosten, ikke strømkkostnaden som er den store utgiften, da burde de jo heller forsøke å få folk til å venne seg til å bruke hurtigladerne og dermed få større omsetning og inntjening.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA