Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Spooz, lørdag 31. august 2013, klokken 18:19

« forrige - neste »

El-boy

Sitat fra: Harlex på torsdag 24. oktober 2013, klokken 23:02
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:15
Utallige tråder som omhandler hvor fornøyd folk er med sine biler og at de ikke har problemer :D
Kan aldri bli sagt for mye ;) Det kryr av folk som leter etter å ha noe å "kicke" på....
Mottok også i Bergen for tre uker siden. Strøken EU#1938 og feilfri siden... :)

Epleskreller

Denne ene tråden handler om feil og mangler. Kan dere være så snille å respektere det?

Forøvrig kom bilen uten brukermanual i papirformat. Disse skulle bli ettersendt ble jeg fortalt. Har skrevet ut en versjon i A4-format og det ble ikke spesielt elegant  :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

arnehelge

Etter et service besøk på Alnabru sist mandag lå en manual på engelsk i konvolutt (A5 format) i bilen når jeg hentet. Skulle gjerne hatt en tilsvarende på norsk. :-)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

paalv

Sitat fra: arnehelge på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:11
Etter et service besøk på Alnabru sist mandag lå en manual på engelsk i konvolutt (A5 format) i bilen når jeg hentet. Skulle gjerne hatt en tilsvarende på norsk. :-)
Norsk manual ligger jo på "My Tesla", da får du den vel også opp på skjermen i bilen ...
(Model S - Owner's Manual - Norwegian (lower res).pdf)

Jeg skulle imidlertid gjerne hatt den i full resolution, noen som vet om det finnes på nettet?


S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

P85D+

Hatt problemer noen uker med dårlig 12V batteri på begge bilene.  Stadig frem med start kabler i nesa på begge bilene. Fikk total heng på ene bilen. Ranger kom ila 2 timer og skiftet batteri på begge bilene samt oppdat SW.
Super Service

P85D og 85D

Kallagtunet

Sitat fra: TeslaSignature på fredag 25. oktober 2013, klokken 20:49
Hatt problemer noen uker med dårlig 12V batteri på begge bilene.  Stadig frem med start kabler i nesa på begge bilene. Fikk total heng på ene bilen. Ranger kom ila 2 timer og skiftet batteri på begge bilene samt oppdat SW.
Super Service

Dette med Software versjon 5.6?

Epleskreller

Sitat fra: paalv på fredag 25. oktober 2013, klokken 20:05
Sitat fra: arnehelge på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:11
Etter et service besøk på Alnabru sist mandag lå en manual på engelsk i konvolutt (A5 format) i bilen når jeg hentet. Skulle gjerne hatt en tilsvarende på norsk. :-)
Norsk manual ligger jo på "My Tesla", da får du den vel også opp på skjermen i bilen ...
(Model S - Owner's Manual - Norwegian (lower res).pdf)

Jeg skulle imidlertid gjerne hatt den i full resolution, noen som vet om det finnes på nettet?
Problemet mitt var ved en tidligere SW-versjon der jeg ikke fikk vist frem brukermanualen på skjermen. Men hva hjelper vel det om problemet er knyttet til feks 12V og man ikke får startet skjermen :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

D.O

#562
Når det gjelder feilen på din bil, så er den litt bekymrende. tesla ordnet opp, som burde være en selvfølge, men alikvel flott service. Det som jeg er skeptisk på er at du har brukt bilen og feilen kom plutselig. Den kunne like godt kommet etter garantitiden var utgått.

Merket du noe på bilen før dette?

Jeg bor langt unna servicesenter og kommer til å benytte bilen i jobbsammenheng og fritid. Jeg går fra å ha jobb bil og 2private bruksbiler til å kun ha Teslan. Da mitt yrke er slik det er (el relatert), og jeg daglig besøker folk i forbindelse med jobb, vil Tesla og arbeidsgiver få gratisreklame fra bilen min. Men da blir det flaut om bilen min stopper hos en kunde... Og jeg tviler på at Tesla kommer med ranger og ny leiebil. Uansett ville dette tatt en dag i kjøring.

Så håper virkelig at slike feil ikke blir vanlig. Forrige bmw gikk ca200 000km uten problem, nybilen daihatsu har nå gått 130 000km uten problem. Jeg har aldri opplevd å vært plaget med biler. Har hatt 3 bmw, 1 ford, 2 nissan, 1 daihatsu som bruksbiler, samt ett par lekebiler for kun vinter eller sommerbruk. Som nevnt aldri plaget med noe på disse bilene. ( Bortsett fra en auksjonskjøpt deprimera som hadde blitt kjørt som privattaxi av en utlending, billig, men dårlig. Og en kollisjoskadet bmw kjøpt for å kjøre tulling med om vinteren. Disse var allerede deffekt når de ble kjøp og er ikke med i nevnt bruksbiler) har kjørt bil i 18år.

Edit fra administrator: Slettet off topic.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TS

#563
Sitat fra: D.O på lørdag 26. oktober 2013, klokken 10:29

Jeg  kommer til å benytte bilen i jobbsammenheng og fritid. Jeg går fra å ha jobb bil og 2private bruksbiler til å kun ha Teslan. Da mitt yrke er slik det er (el relatert), og jeg daglig besøker folk i forbindelse med jobb, vil Tesla og arbeidsgiver få gratisreklame fra bilen min. Men da blir det flaut om bilen min stopper hos en kunde... Og jeg tviler på at Tesla kommer med ranger og ny leiebil. Uansett ville dette tatt en dag i kjøring.

Så håper virkelig at slike feil ikke blir vanlig. Forrige bmw gikk ca200 000km uten problem, nybilen daihatsu har nå gått 130 000km uten problem. Jeg har aldri opplevd å vært plaget med biler. Har hatt 3 bmw, 1 ford, 2 nissan, 1 daihatsu som bruksbiler, samt ett par lekebiler for kun vinter eller sommerbruk. Som nevnt aldri plaget med noe på disse bilene. ( Bortsett fra en auksjonskjøpt deprimera som hadde blitt kjørt som privattaxi av en utlending, billig, men dårlig. Og en kollisjoskadet bmw kjøpt for å kjøre tulling med om vinteren. Disse var allerede deffekt når de ble kjøp og er ikke med i nevnt bruksbiler) har kjørt bil i 18år.

Vi to er i ganske lik situasjon på nevnte bruk, men jeg har ingen som helst bekymring for at Laumb sin feil er en stor risiko for oss andre. Vi vet heller ikke hvilken del det dreier seg om. At feil skjer i elektromekanikk og elektronikk er vel ingen overraskelse ? I dette tilfellet kanskje sjanse 1:1000
Om Tesla har kontroll på noe, så er det disse egenutviklede komponentene i drivlinjen. Patenterte også.
Dersom det mot formodning skulle vise seg at det er svakheter, ser jeg to scenarier :
1.Tesla bytter på første service
2. Om delen ryker etter garantitiden, så har man norsk lov i sin hånd og kan påvise at dette har vært en svakhet..

Det er mange rapporter om driftsstans og brann etc på nye fossilbiler, så da burde du kanskje ikke kjøpe deg en ny bil..
Lykken din må jo snu en dag.. Om det ikke bare er bruktbiler du har kjøpt. Da tar man jo utgangspunkt i at noe kommer til å skje, og blir så lykkelig som deg om ikke dukker opp feil..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

#564
Sitat fra: Amper på lørdag 26. oktober 2013, klokken 11:02
Kallagtunet,

det blir slik at når det er mange nok biler produsert vil det finnes en eller annen feil på alle komponenter i en bil uavhengig av bilmerke (altså når det produsert mange nok enten det er 100 000 eller 1 mill).

Dette er ikke noe problem om det oppstår en feil på hver 1000 bil eller (hver 50 eller 100de bil for den saks skyld) så lenge leverandøren fikser den.

Denne total-listen din blir fort misvisende og mange inkludert presse og brukere på andre forum kan lett trekke feil negative konklusjoner og dette sprer seg fort og vanskelig å stoppe.. som en del tilhengere av Tesla og TMS ikke liker. Noe de må få lov til og du synes sikkert det er greit også.

Jeg tror du (kallagtunet) kan komme langt med å skille listen din på sjeldne og mer frekvente feil.. spesielt hvis du kan forholde deg til de typisk siste leveransene.. 

De som mottar en bil og vil bruke sjekkliste vil gjerne ha en med frekvente feil.. feil som har oppstått en gang på noen få biler blir litt upraktisk, misvisende og forvirrende. (det var derfor jeg lagde avstemingstråden fordi total-listen blir upraktisk)

lag en liste på topp 10 ? og ha evt. en liste for sjelden feil på første leveranser.. da blir det nok mer gehør tror jeg  :)

Den største hardware-feilen er dugg i lykter tror og den kan heller ikke sjekkes noe særlig på en ny ubrukt bil.. i tillegg er det godt med sporadiske ladefeil som fikses fort og som sannsynligvis er software relatert..

Alle problemer løses av Tesla :D

Amper

Listen med frekvenser eksisterer allerede som en avstemming (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html). Denne har jeg faktisk har jeg i lang tid linket til i innledningen i "Feil og mangler listeposten" jeg oppfordrer folk eksplisitt til å stemme der! 

Siste oppdatering (som moderator slettet) hadde forsøkte jeg å gjøre skille på alvorlige feil (som det heldigvis er mange forskjellige av eller med stor frekvens rapportert på disse dvs enkeltilfeller) og resten av listen. jeg er likevel litt usikker på om jeg liker å gjøre dette for da blir det min vurdering av hva som er alvorlige feil og det er på ingen måte sikkert at andre har samme vurdering av hva som er alvorlig for dem... Derfor har tanken vært å holde den så nær det innrapporterte som mulig.

Dvs jeg takker for kommentar og kan se på hvordan listen kan videreutvikles uten at det tar for mye tid. Har du gode ideer til restrukturering så kan selvsagt du lage en ny og forbedret versjon.

Men det har jeg sagt så mange ganger nå uten at noen har tatt ballen at jeg tror ikke det er vits i å komme med den oppfordringen lenger. :D


olehelge

Kallagtunet, vdr. "liste" over feil og mangler.
Først må jeg si at det er beundringsverdig at noen tar seg tid til å gjøre et slikt arbeid som du har gjort med listen din, selv om jeg må stille spørsmål ved relevansen og verdien av den. Jeg vil faktisk mene at den har så mange svakheter rent faglig vurdert at den kan virke mot sin hensikt (som jeg forstår er å gi (potensielle) kjøpere informasjon om mulige feil og mangler. Faget jeg her referer til er statistikk, fordi listen du presenterer fremstår som en fremstilling av virkeligheten gjennom bruk av statistiske data. Opplevelsen eller forståelsen/tolkningen om du vil av dette blir helt annerledes når du samler dette i en liste, enn når det er enkeltposter på forumet med bakgrunnsinformasjon og forklaringer. Når du gjør dette bør du tenke over følgende:

  • Datagrunnlag
    Er dataene du bruker korrekte:  du baserer deg på poster på et forum som du ikke kan verifisere (kan det være at noen har postet falske meldinger for å svekke Tesla? er feilen/manglen riktig fremstilt/forstått?
    Er dataene relevante? skyldes feilen andre forhold enn bilen? strømnett/brukerfeil?misforståelse
  • Frekvens: hvor ofte er denne feilen rapportert? Er mange av feilene på samme bil ("mangdagsbil")
    Relevans: Er feilene rettet opp og ikke lenger relevante for fremtidige kjøpere (eller er listen ment som en historisk dokumentasjon over feil og mangler som er rapportert på alle Teslaer levert i Noreg?)
Jeg kunne fortsatt, men jeg forstår at dette ikke er ment som mer enn det det er, en oppsummering av feil som er postet på forumet. Mitt poeng er at dette lett kan oppfattes som noe annet, en objektiv og faktabasert oversikt over feil og mangler jeg som fremtidig kjøper kan forvente. Det kan hende du ikke har ment det slik, men slik tror jeg det oppfattes!
Jeg vil anbefale deg å tenke deg godt om før du fortsetter dette arbeidet, du kan lett gjøre deg selv en bjørnetjenste ved å publisere noe som oppfattes helt feil i forhold til hva det var ment som.
Det er en realitet at "folk flest" leser overskriften - feil og mangler  - og så går rett til listen uten å lese alle de forbehold og forklaringer du gir i innledningen.

Jeg skal ikke blande meg bort i din meningsutveksling med moderator, men det er ikke uten videre gitt at du har rett til å ta med opplysninger andre har postet (og har sin opplevelse/oppfatning av) under overskriften "feil og mangler" uten en videre forklaring. Jeg tror vi alle misliker følelsen av at ting vi har sagt eller gjort blir "tatt ut av sin sammenheng" og brukt i en annen sammenheng, og dermed kan oppfattes annerledes enn vi mente.

Som en av de som venter på bil har jeg selvsagt stor interesse av å lese hva andre har opplevd av feil og mangler, men jeg vil gjerne se det i sammenheng, få med hele forklaringen. Det gjør jeg ikke i din liste, og derfor gir den meg ingen verdifull informasjon, men kan etter min mening virke motsatt.
Jeg jobber med statistikk og analyser til daglig (neida ikke i SSB) og ville aldri slippe ut noe som var så "tynt faglig" som denne lista er.
Jeg forstår at dette er gjort i beste mening, men tror at det lett kan gi et forvridd bilde av virkeligheten og hindre at at enkelte vil poste sine opplevde feil og mangler i frykt for at det blir brukt i en sammenheng de ikke ønsker.
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Kallagtunet

#566
Sitat fra: olehelge på lørdag 26. oktober 2013, klokken 12:16
Kallagtunet, vdr. "liste" over feil og mangler.
Først må jeg si at det er beundringsverdig at noen tar seg tid til å gjøre et slikt arbeid som du har gjort med listen din, selv om jeg må stille spørsmål ved relevansen og verdien av den. Jeg vil faktisk mene at den har så mange svakheter rent faglig vurdert at den kan virke mot sin hensikt (som jeg forstår er å gi (potensielle) kjøpere informasjon om mulige feil og mangler. Faget jeg her referer til er statistikk, fordi listen du presenterer fremstår som en fremstilling av virkeligheten gjennom bruk av statistiske data. Opplevelsen eller forståelsen/tolkningen om du vil av dette blir helt annerledes når du samler dette i en liste, enn når det er enkeltposter på forumet med bakgrunnsinformasjon og forklaringer. Når du gjør dette bør du tenke over følgende:

  • Datagrunnlag
    Er dataene du bruker korrekte:  du baserer deg på poster på et forum som du ikke kan verifisere (kan det være at noen har postet falske meldinger for å svekke Tesla? er feilen/manglen riktig fremstilt/forstått?
    Er dataene relevante? skyldes feilen andre forhold enn bilen? strømnett/brukerfeil?misforståelse
  • Frekvens: hvor ofte er denne feilen rapportert? Er mange av feilene på samme bil ("mangdagsbil")
    Relevans: Er feilene rettet opp og ikke lenger relevante for fremtidige kjøpere (eller er listen ment som en historisk dokumentasjon over feil og mangler som er rapportert på alle Teslaer levert i Noreg?)
Jeg kunne fortsatt, men jeg forstår at dette ikke er ment som mer enn det det er, en oppsummering av feil som er postet på forumet. Mitt poeng er at dette lett kan oppfattes som noe annet, en objektiv og faktabasert oversikt over feil og mangler jeg som fremtidig kjøper kan forvente. Det kan hende du ikke har ment det slik, men slik tror jeg det oppfattes!
Jeg vil anbefale deg å tenke deg godt om før du fortsetter dette arbeidet, du kan lett gjøre deg selv en bjørnetjenste ved å publisere noe som oppfattes helt feil i forhold til hva det var ment som.
Det er en realitet at "folk flest" leser overskriften - feil og mangler  - og så går rett til listen uten å lese alle de forbehold og forklaringer du gir i innledningen.

Jeg skal ikke blande meg bort i din meningsutveksling med moderator, men det er ikke uten videre gitt at du har rett til å ta med opplysninger andre har postet (og har sin opplevelse/oppfatning av) under overskriften "feil og mangler" uten en videre forklaring. Jeg tror vi alle misliker følelsen av at ting vi har sagt eller gjort blir "tatt ut av sin sammenheng" og brukt i en annen sammenheng, og dermed kan oppfattes annerledes enn vi mente.

Som en av de som venter på bil har jeg selvsagt stor interesse av å lese hva andre har opplevd av feil og mangler, men jeg vil gjerne se det i sammenheng, få med hele forklaringen. Det gjør jeg ikke i din liste, og derfor gir den meg ingen verdifull informasjon, men kan etter min mening virke motsatt.
Jeg jobber med statistikk og analyser til daglig (neida ikke i SSB) og ville aldri slippe ut noe som var så "tynt faglig" som denne lista er.
Jeg forstår at dette er gjort i beste mening, men tror at det lett kan gi et forvridd bilde av virkeligheten og hindre at at enkelte vil poste sine opplevde feil og mangler i frykt for at det blir brukt i en sammenheng de ikke ønsker.

Takk for statistikk argumentet og er enig i at dette ikke er representativt. Det heller ikke er ment å være representativt eller er på noe tidspunkt forsøkt fremstilt som som det.

Når det gjelder dine andre bekymringer deler jeg heller ikke dem. Dette baserer jeg på:

  • I motsetning til det du skriver tror jeg potensielle postere og lesere her har egen vurderingsevne og klarer å se forskjell på at Ø,Æ, Å mangler på skjermtastaturet og batteri skifter, transportskader og panelskjevheter.
  • Jeg anser input data kvalitet greit nok da de er fra folk som tar seg bry om å registere seg med en bruker her (gjerne med reserveasjonsummer, vin nummer etc referert i signatur felt) er faktisk folk som er interessert i bilen ikke troll (jeg henter ikke data fra Dagbladets nettdebatter...)
  • Det florerer av tråder der folk rapporterer at de er fornøyde med bilen.
  • Gjennomsnittlig terningkast på opplevelse av bilen er over 5,5.
  • Den er en av de mest solgte bilene i landet!
  • Og i tillegg er det fortsatt lang ventetid på bilen!


Dvs jeg skjønner virkelig IKKE bekymringen din, med eller uten statistikk argumenter!

teslaslaven

En kan jo begynne å spørre seg hva formålet med denne listen egentlig er.
Har fremdeles til gode å se lignende lister for konkurrerende merker, eller for andre elbiler her inne for den saks skyld.

Listen framstår som svært merkelig, ettersom den ramser opp manglende gummimatter (!) ved levering som en feil - samtidig som andre påståtte feil aldri kvantifiseres.
Slik som listen er pr. idag er den ubrukelig for oss som eier Model S (vi er opptil flere som ikke opplever noen av disse feilene), samtidig som det er herlig lesning for kritikerne og de som vil Tesla vondt.

Et kjapt og ukritisk blikk på listen vil gi leseren inntrykk av at bilen er så feilbefengt at de fleste eierne er svært misfornøyde, at de fleste eierne sier dette er den beste bilen de noensinne har hatt ignoreres glatt.
Listen har allerede blitt plukket opp av medier (bl.a. TV2) og andre nettforum, hvor den gir grunnlag for mesking hos nei-sierne og de som ikke er i posisjon til å kjøpe Tesla.

Enda verre:
Listen blir brukt av forhandlere som salgsfremmende tiltak av egne modeller og for å rakke ned på og devaluere Model S.
Et grelt eksempel på dette er en forhandler som helt tilfeldigvis holder til i Stavanger.....
Ettersom forhandleren ønsker at e-posten skal bli spredt til flest mulig, tillater jeg meg å gjengi denne under:

Sitat
Fra: Frode Haukali <Frode.Haukali@motorforum.no>
Emne: Tesla
Dato: 3. oktober 2013 10:18:21 CEST
Til:
Kopi:

Hei

Nå er sirkuset i gang!!!!

Kanskje på plass med en liten advarsel til alle som kjenner noen som har bestilt, eller vurderer å gjøre det.
Bruktmarkedet på disse er allerede i ferd med å flomme over. Bra tegn???

Amerikanske biler har som de fleste vet aldri hatt god nok kvalitet, hvorfor i all verden skulle dette bli bedre
med et helt nytt merke?

Nedenfor stående mail går nå rundt til alle verksteds ledere i bransjen.

Blir nok ikke et yndet innbytte-objekt i fremtiden.

Vennlig hilsen
Motor Forum AS

.     
Mob.            22
Sentr.bord   51 82 78 70
Fax.            51 82 78 99


Web: www.motorforum-stavanger.no

Vanlige feil på Tesla



Produksjonsfeil
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter



olehelge

Jeg er vel ikke spesielt bekymret jeg, mente bare å gi et godt råd, men jeg aksepterer at du ikke er enig med mine vurderinger. Du tillegger meg oppfatninger jeg ikke har gitt uttrykk for, jeg har ikke sagt at potensielle kjøpere ikke har egen vurderingsevne, jeg har bare påpekt at din liste har store svakheter i forhold til det jeg oppfatter er din mening med den. Det å liste opp en "rapportert" feil uten videre forklaring og/eller lenke til opprinnelig post er noe betenkelig etter min vurdering, og kan sikkert av enkelt oppfattes som misbruk av hva de har postet.
Som det fremgår av min post er jeg klar over hva listen en ment å være, det er ikke det samme som hva den oppfattes å være, og det er ditt ansvar å ta stilling til nettopp det.
For min del må du gjerne fortsette å publisere/oppdatere listen, men jeg mener altså at du er på kanten både i forhold til at du kan skape et direkte feil inntrykk og det at du bruker informasjon fra tredjepart uten samtykke og referanser.
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

petersv

Det beste for alle parter er vel om denne tråden mister sticky-statusen, og så får den på lik linje med alle andre tråderselv vise om den har livets rett (les: være på førstesida.)

Hvis noen tror at lista er en tjeneste til oss Teslaeiere, er det isåfall en av den loddne sorten som sier "brumm brumm."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA