Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Spooz, lørdag 31. august 2013, klokken 18:19

« forrige - neste »

Yagi

Sitat fra: phobic på onsdag 18. september 2013, klokken 18:23
Problem solved. (...)
Løsning for død låst bil:
- Koble til 12V lader foran. Vent ett minutt. Lås opp bilen. Reset ladeluke med å starte bilen (trykk bremsepedal).
- Ta lader inn og ut igjen.
Bra at det løste seg - og flott at du deler løsningen med oss andre :)

På min 2001 mod Think lader jeg 12V batteriet ved å koble en ctek-lader i sigarettenneruttaket. Noen som vet om dette er mulig også på TMS? Kan slippe å fjerne nesen. Er jo en smule mer følsom elektronikk på Tesla'n så jeg har mine tvil til om dette er greit... eller?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

valvolainen

Det avhenger egentlig om sigarettenneruttaket er styrt via bilens hjerne eller bare koblet rett via sikringsboksen.
Først og fremst kan man jo teste om 12V uttaket leverer strøm når bilen er låst og 'av'.

OddB

Problem solved... men hva var årsaken til problemet ? 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

petersv

Det positive med dette er at vi har fått avlivet myten om at vinduene åpnes automatisk ved lav spenning på 12V-batteriet.

Det er nok som Tesla sa til meg, brukerfeil av type "lommeringing" (trykket på nøkkelen og holdt inne knappen i lomma.)

phobic

#259
Sitat fra: Yagi på onsdag 18. september 2013, klokken 19:28
På min 2001 mod Think lader jeg 12V batteriet ved å koble en ctek-lader i sigarettenneruttaket. Noen som vet om dette er mulig også på TMS? Kan slippe å fjerne nesen. Er jo en smule mer følsom elektronikk på Tesla'n så jeg har mine tvil til om dette er greit... eller?

Nå kom jeg ikke inn i bilen engang... :/ Så jeg tror nok nesa må av uansett.

Sitat fra: OddB på onsdag 18. september 2013, klokken 19:49
Problem solved... men hva var årsaken til problemet ?

Det var visst en SW bug som gjør at 12V står og tappes, og ikke lades fra hovedbatteriet.
Nå hadde den stått på lading i 24 timer, og klikket på ett eller annet tidspunkt.

Tror jeg må mekke meg et scooterbatteri med strømbegrensing på gitt, ha med som backup om det skjer igjen...
Hovedbatteriet var helt fullt, dvs til 80% som jeg hadde satt det til.

Yagi

Sitat fra: petersv på onsdag 18. september 2013, klokken 20:21
Det positive med dette er at vi har fått avlivet myten om at vinduene åpnes automatisk ved lav spenning på 12V-batteriet.

Det er nok som Tesla sa til meg, brukerfeil av type "lommeringing" (trykket på nøkkelen og holdt inne knappen i lomma.)
Har erfart at dette fort kan skje:
Jeg lente meg ut et vindu på jobben for å si noe til en kollega på bakken tre etasjer under. Tilfeldigvis kunne jeg se parkeringsplassen fra der jeg stod i vinduet. Bilen min sto ca 75 m unna. Når jeg lente meg mot vinduskarmen, ble nøkkelen trykt inn, og jeg kunne se at vinduene gikk ned.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Nuvolari

Sitat fra: Yagi på onsdag 18. september 2013, klokken 20:31
Sitat fra: petersv på onsdag 18. september 2013, klokken 20:21
Det positive med dette er at vi har fått avlivet myten om at vinduene åpnes automatisk ved lav spenning på 12V-batteriet.

Det er nok som Tesla sa til meg, brukerfeil av type "lommeringing" (trykket på nøkkelen og holdt inne knappen i lomma.)
Har erfart at dette fort kan skje:
Jeg lente meg ut et vindu på jobben for å si noe til en kollega på bakken tre etasjer under. Tilfeldigvis kunne jeg se parkeringsplassen fra der jeg stod i vinduet. Bilen min sto ca 75 m unna. Når jeg lente meg mot vinduskarmen, ble nøkkelen trykt inn, og jeg kunne se at vinduene gikk ned.

Og denne funksjonen kan ikke deaktiveres?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

elnino

Fikk bilen i dag, og den møter de alt for høye forventningen jeg hadde  :).

Men...

  • Tettningslist på panoramatak er ødlagt forran (blir byttet, de skulle bytte fremre del på alle bilene de har levert så vidt jeg skjønte).
  • Panel innvendig dårlig limt på passasjersiden.

Ble skrevet ned å jeg skulle få en innkalling hvor alt ble fikset.
Bilen er en drøm og kjøre, eneste jeg er litt skuffet over er hvor mye dekkene støyer (19" helårs greiene).

Øyvind.h

Sitat fra: elnino på onsdag 18. september 2013, klokken 21:55
Bilen er en drøm og kjøre, eneste jeg er litt skuffet over er hvor mye dekkene støyer (19" helårs greiene).
Da bør du ta en runde i en Model S med 21" og P+ pakken, så tipper jeg du blir ganske fornøyd med dine 19" allikevel :) (kun dekkstøy jeg tenker på her).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ohh

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. september 2013, klokken 22:03
Sitat fra: elnino på onsdag 18. september 2013, klokken 21:55
Bilen er en drøm og kjøre, eneste jeg er litt skuffet over er hvor mye dekkene støyer (19" helårs greiene).
Da bør du ta en runde i en Model S med 21" og P+ pakken, så tipper jeg du blir ganske fornøyd med dine 19" allikevel :) (kun dekkstøy jeg tenker på her).
Jaha? Jeg er meget(!) godt fornøyd med dekkstøynivået i min bil. Støyer mindre enn A6'en jeg hadde, som hadde samme profil på dekkene, samt luft.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Øyvind.h


Sitat fra: ohh på onsdag 18. september 2013, klokken 22:12
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. september 2013, klokken 22:03
Sitat fra: elnino på onsdag 18. september 2013, klokken 21:55
Bilen er en drøm og kjøre, eneste jeg er litt skuffet over er hvor mye dekkene støyer (19" helårs greiene).
Da bør du ta en runde i en Model S med 21" og P+ pakken, så tipper jeg du blir ganske fornøyd med dine 19" allikevel :) (kun dekkstøy jeg tenker på her).
Jaha? Jeg er meget(!) godt fornøyd med dekkstøynivået i min bil. Støyer mindre enn A6'en jeg hadde, som hadde samme profil på dekkene, samt luft.
Har da ikke sagt man ikke kan være fornøyd med 21" og + pakken støymessig? Poenget var bare at 21" og + støyer vesentlig mer enn 19", uten at det automatisk betyr at 21" og + er støyende.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. september 2013, klokken 22:29
Har da ikke sagt man ikke kan være fornøyd med 21" og + pakken støymessig? Poenget var bare at 21" og + støyer vesentlig mer enn 19", uten at det automatisk betyr at 21" og + er støyende.

Jeg merket vesentlig forbedring i dekkstøyen etter å ha kjørt 500-700km så det er best å ikke dra noen større konklusjoner av de første 100 kjørte kilometer ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

#267
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. september 2013, klokken 23:48
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. september 2013, klokken 22:29
Har da ikke sagt man ikke kan være fornøyd med 21" og + pakken støymessig? Poenget var bare at 21" og + støyer vesentlig mer enn 19", uten at det automatisk betyr at 21" og + er støyende.

Jeg merket vesentlig forbedring i dekkstøyen etter å ha kjørt 500-700km så det er best å ikke dra noen større konklusjoner av de første 100 kjørte kilometer ihvertfall.
Konklusjonen har jeg trukket på bakgrunn av egne prøvekjøringer, ansatte i Tesla samt tilbakemeldingen fra en rekke eiere/prøvekjøringer i USA (eks. folk som har hatt sin S85 m/19" på service og fått låne P85+ demobil). Men om andre vil forholde seg til min konklusjon er ett fett for meg :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elnino

Bilen min er ekstremt stille utenom dekkstøy, luftstøy er det nesten ikke.
Men jeg mistenker at de helårsdekkene ikke er det mest stillegående som finnes.
Driver med aktiv "innkjøring" dekkene ;) så får vi se om det bedrer seg om noen dager.
Skal vel heller ikke skyve under en stol at forventningene min er litt over hva som burde være lov.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. september 2013, klokken 06:58
Konklusjonen har jeg trukket på bakgrunn av egne prøvekjøringer, ansatte i Tesla samt tilbakemeldingen fra en rekke eiere/prøvekjøringer i USA (eks. folk som har hatt sin S85 m/19" på service og fått låne P85+ demobil). Men om andre vil forholde seg til min konklusjon er ett fett for meg :)

Min kommentar var egentlig ment til han som opplevde støy på sine 19". Jeg antar de dekkene må "kjøres inn" på samme måte og at både veigrep og støy blir bedre etter 500-1000km på veien.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA