Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundebur i Tesla Model S

Startet av RoadRunner, fredag 30. august 2013, klokken 23:11

« forrige - neste »

RoadRunner

Fikk farkosten idag. Skal på tur i morgen og da må bikkja bli med også :D.

Pga mangel på matter måtte jeg improvisere, og gikk til innkjøp av ei stofftrekt gummimatte 120*150 på Biltema og 120*150 høytalerfilt på Torshov bilrekvisita.

Gummimatta ble klipt til i bunnen, mens filten ble delt i to - en del over støtfanger/lukekant og den andre bak bakseteryggen.

To nylontau ble festet i "ankerfeste" på baksiden av bakseteryggen, beregnet for barneseter. Hundeburet ble deretter montert og knytt fast med tauverket. Det måtte dessverre sentreres, ellers går ikke luka igjen.

Dette er et Trønderbur beregnet for hund på ca 20kg tror jeg. Det går fint i Volvo 850, V70 og Audi A6. Men TMSn ble litt lav.

Skal prøve å laste opp et par (mørke) bilder.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

RoadRunner

Bilder.
Planen er å få laget noe som passer under hatthylla  8)
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Aage M.

Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:11
Fikk farkosten idag. Skal på tur i morgen og da må bikkja bli med også :D.

Pga mangel på matter måtte jeg improvisere, og gikk til innkjøp av ei stofftrekt gummimatte 120*150 på Biltema og 120*150 høytalerfilt på Torshov bilrekvisita.

Gummimatta ble klipt til i bunnen, mens filten ble delt i to - en del over støtfanger/lukekant og den andre bak bakseteryggen.

To nylontau ble festet i "ankerfeste" på baksiden av bakseteryggen, beregnet for barneseter. Hundeburet ble deretter montert og knytt fast med tauverket. Det måtte dessverre sentreres, ellers går ikke luka igjen.

Dette er et Trønderbur beregnet for hund på ca 20kg tror jeg. Det går fint i Volvo 850, V70 og Audi A6. Men TMSn ble litt lav.

Skal prøve å laste opp et par (mørke) bilder.

Hei
Jeg kan levere deg skreddersydd hundebur, innkludert støydempende madrass (Porolon) trukket med immitert skinn.
Se "Hundebur til Tesla" her på forumet, eller min side: www.hundeburspesialisten.com

RoadRunner

Likte enkelheten :D.
Men vil gjerne at hunden er inni noe. Har ei lita, korthåret, border collie som røyter som besatt når det står på som verst. Brukte 2 timer på støvsuging av dieselbilen på lørdagskvelden - det er bortimot umulig å få opp de korte hårene (heldigvis ikke fullt så umulig som hos dalmatiner).
Så jeg er på jakt etter noe som holder hund, hår og skitt inni en boks  ;D. Gjerne et bur som går under hatthylla.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Chlangum


Sitat fra: Aage M. på mandag 02. september 2013, klokken 10:35

Hei
Jeg kan levere deg skreddersydd hundebur, innkludert støydempende madrass (Porolon) trukket med immitert skinn.
Se "Hundebur til Tesla" her på forumet, eller min side: www.hundeburspesialisten.com
Hei Åge M

Har du mål på selve buret.
Lengde, Bredde, høyde i bakkant og høyde i forkant?

Jeg har en Hvit Schäferhund på rundt 40 kilo og kan absolutt være interessert hvis buret/bagasjerommet er stort nok. Har egentlig aldri målt om rommet bak er stort nok i det hele tatt.

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Aage M.

Sitat fra: Chlangum på mandag 02. september 2013, klokken 12:16

Sitat fra: Aage M. på mandag 02. september 2013, klokken 10:35

Hei
Jeg kan levere deg skreddersydd hundebur, innkludert støydempende madrass (Porolon) trukket med immitert skinn.
Se "Hundebur til Tesla" her på forumet, eller min side: www.hundeburspesialisten.com
Hei Åge M

Har du mål på selve buret.
Lengde, Bredde, høyde i bakkant og høyde i forkant?

Jeg har en Hvit Schäferhund på rundt 40 kilo og kan absolutt være interessert hvis buret/bagasjerommet er stort nok. Har egentlig aldri målt om rommet bak er stort nok i det hele tatt.
Hei
Burveggen følger bilens bakluke, slik at hele rommet utnyttes. Maks høyde er ca 80cm innerst, og avtar skrått bakover. Burveggen kan forkyves sideveis, slik at bredden kan variere fra ca 50cm til ca 80 cm.
Flott hund du har. Har hatt samme rase selv, men ikke hvit. Hunden er så stor, at jeg tror du kan glemme tradisjonelle bur, med tre vegger, gulv, tak og hengslet dør. Det er ikke pkass til dette i Tesla Model S.

Chlangum

Absolutt interessant. Jeg har egentlig aldri brukt bur på ham siden han var liten hvalp. Har bare gått rett baki stasjonsvognen eller baksetene. Blir litt dumt å gjøre det på en sprellende ny bil. Selv om han er hvit, er han ikke akkurat t nøye med å trakke utenfor sølepyttene. Heller motsatt  ??? Jeg har utelukket tradisjonelt bur. Bur til hans størrelse blir nok for høyt mot luken.

Jeg tenkte å ta en tur inn til Tesla i Bergen når jeg kommer hjem fra jobb i oktober å ta noen skikkelige mål baki der for å se om det blir høyt nok for ham.

Går det så kan vi snakke handel  ;)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Aage M.

Sitat fra: Chlangum på mandag 02. september 2013, klokken 13:01
Absolutt interessant. Jeg har egentlig aldri brukt bur på ham siden han var liten hvalp. Har bare gått rett baki stasjonsvognen eller baksetene. Blir litt dumt å gjøre det på en sprellende ny bil. Selv om han er hvit, er han ikke akkurat t nøye med å trakke utenfor sølepyttene. Heller motsatt  ??? Jeg har utelukket tradisjonelt bur. Bur til hans størrelse blir nok for høyt mot luken.

Jeg tenkte å ta en tur inn til Tesla i Bergen når jeg kommer hjem fra jobb i oktober å ta noen skikkelige mål baki der for å se om det blir høyt nok for ham.

Fint. Da snakkes vi. (Har en ganske stor og høy kongepuddel på 30 kg, og han likte seg godt bak der. Skal han sitte, noe han stort sett foretrekker, må han plassere seg lengst inn).

Går det så kan vi snakke handel  ;)

Aage M.

Gratulerer til alle som har fått bilen.  :) Må selv vente noen uker til desverre.

Takk til dere som har bestilt buret. Håper det innfrir forventningene.
Det oppstod en forsinkelse på den siste leveringen av de perforerte aluminiumsplatene fra Tyskland, og det har medført at jeg ikke fikk ferdigstilt burene, som planlagt. Nye bur kan leveres om tre uker.
Mange har etterspurt sammenleggbart bur, og jeg har derfor besluttet at alle bur leveres som sammenleggbare, men jeg vil levere burene ferdig sammensatt i Oslo-området. For leveranser ellers i landet blir burene levert flatpakket, slik at mottager selv må skru sammen vegg og gulv samt to avstivingsbeslag. (kun tretten skruer, så det er ingen stor jobb).

For de som ønsker madrass kan flg. opplyses: Madrassen måler 50 x 100 cm, består av det sterkt støydempende materialet Porolon i 5 cm tykkelse. Over denne legges en overmadrass i mykere skum. Det er et innertrekk og et overtrekk på madrassen, begge vaskbare og med glidelås. Overtrekket er av bevernylon. (Jeg kan også nå levere overtrekk av imitert skinn, i begrenset omfang, i farge vinrød eller kremhvit).

Jærbuen

Sitat fra: Aage M. på mandag 09. september 2013, klokken 19:57
Gratulerer til alle som har fått bilen.  :) Må selv vente noen uker til desverre.

Takk til dere som har bestilt buret. Håper det innfrir forventningene.
Det oppstod en forsinkelse på den siste leveringen av de perforerte aluminiumsplatene fra Tyskland, og det har medført at jeg ikke fikk ferdigstilt burene, som planlagt. Nye bur kan leveres om tre uker.
Mange har etterspurt sammenleggbart bur, og jeg har derfor besluttet at alle bur leveres som sammenleggbare, men jeg vil levere burene ferdig sammensatt i Oslo-området. For leveranser ellers i landet blir burene levert flatpakket, slik at mottager selv må skru sammen vegg og gulv samt to avstivingsbeslag. (kun tretten skruer, så det er ingen stor jobb).

For de som ønsker madrass kan flg. opplyses: Madrassen måler 50 x 100 cm, består av det sterkt støydempende materialet Porolon i 5 cm tykkelse. Over denne legges en overmadrass i mykere skum. Det er et innertrekk og et overtrekk på madrassen, begge vaskbare og med glidelås. Overtrekket er av bevernylon. (Jeg kan også nå levere overtrekk av imitert skinn, i begrenset omfang, i farge vinrød eller kremhvit).

Du har nok en kunde i meg over nyttår engang.....med labrador og Tesla er dette et must :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Aage M.


sindrej

Hei Aage. Er det ikke vegg inn mot kupeen?

Aage M.

Hallo
Bildet viser en prototype, og er ikke helt dekkende, Det er en avstivingsramme i aluminium (2x2) innerst i buret, og rammens øvre horisontale kant "deler" mellomrommet mellom tak og baksetet i to. Dermed vil ikke hunden kunne klatre inn i kupeen. Det er altså ikke en vegg, men en fysisk sperre. En vegg er vurdert, men jeg ønsket ikke at sikten bakover for sjåføren skulle reduseres. (Jeg kan tilby en løsning med et pleksiglass festet til rammen, slik at det blir en vegg, men da altså en gjennomsiktig sådan). Jeg har testet buret i Teslaen, med hund ombord. (Naboen har mottatt sin bil), og det fungertte utmerket.

Håper svaret var tilfredsstillende?


sindrej

Takk for svar, ja forsåvidt dekkende.  Grunnen til at jeg tenker vegg er jo 3-delt:

1. At ikke hårballen finner ut at hun er selskapssyk og kravle seg i baksetet
2. Min (og evt passasjeres) sikkerhet i en kollisjon, dvs. ingen 30 kg's hund i ekspressfart inn i kupeén
3. Hundens sikkerhet i en kollisjon, ingen flyvetur inn i kupeén

Du har jo da åpenbart tenkt på punkt 1, men hvordan vurderer du punkt 2/3 ?  Hva var pris med madrass ink frakt ?  Leveringstid, og oppdaterte bilder er også interessant ;)

Aage M.

Hei
Konsekvenser ved eventuell kollisjon er vurdert. Ved kollisjon vil hunden bli presset mot bakseteryggen. Avstivningsrammen er skråstilt, og ligger tett til bakseteryggen hele veien. Avstivingsrammen hindrer at hunden ved oppbremsing/kollisjon vil bli kastet fremover i kupeen. Åpningen mellom avstivningsrammens horisontale øvre del og tak er så liten (8 - 9 cm), at kun en hund på størrelse med en katt vil kunne passere. For så små hunder kan jeg som nevnt tilby tett vegg, men det er 70 - 80 cm opp til åpningen, så en liten hund vil neppe komme opp på dette nivået.

Om øskelig kan dessuten hunden påsettes en sikkerhets-sele, som forankres i festebøylen i bakseteryggen på Teslaen, men for de fleste vil dette ikke være nødvendig.

Jeg skal legge ut nye bilder og beskrivelser her på forumet, og på www.hundeburspesialisten.com så snart jeg er tilbake i Norge. (Er i Spania p.t.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA