Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvem har bestilt e-UP?

Startet av Sigurd, fredag 30. august 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Sigurd

Ifølge selger hos VW hadde de fått selge 600 biler i Norge i første omgang, og "alle" var solgt. Antar i så fall det er flere her som har bestilt?

Jeg har selv bestilt en, men er ikke helt sikker på at den ikke blir kansellert. Venter i alle fall til jeg har fått prøvekjørt i midten av oktober med å bestemme meg helt...
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

TS

#1
Hva er grunnen til at noen kjøper denne elbilen fra VW som ikke har satset særlig på det tidligere ?

Hvorfor ikke velge en av trillingene ? (jeg kan ingenting om e-UP)

Kan det være fordi man allerede er VW bruker og skal ha en bil nr 2?
(Da er kanskje ikke så mange av kundene her inne på forumet..)




rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: TS på fredag 30. august 2013, klokken 16:53
Hva er grunnen til at noen kjøper denne elbilen fra VW som ikke har satset særlig på det tidligere ?

Hvorfor ikke velge en av trillingene ? (jeg kan ingenting om e-UP)

På meg virker det som om e-UP er mere "bil" enn iMiEV. Bedre komfort, mer utstyr, fjernstyrt oppvarming som standard osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Caspar

Jeg har kjørt bilen, og den kommer du til å bli fornøyd med. Ser ut som en vanlig bil og går bra.
Jeg innser at jeg er litt inhabil men det får dere leve over med :)
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

tomrh

#4
Sitat fra: TS på fredag 30. august 2013, klokken 16:53
Hvorfor ikke velge en av trillingene ? (jeg kan ingenting om e-UP)
- Kraftigere motor (82 hk mot 64 hk)
- Litt større batteri (18 kWh mot 16 kWh)
- Lavt tyngdepunkt (trilling og sidevind...  ::) )
- "Normale" dimensjoner (bredde, dekk etc.)
- Mer "normalt" utseende

Tysk er dessuten kjent for kjørekomfort, regner med den rett og slett er bedre å sitte i? Sliter på lengre turer i mjauen da "gassfoten" blir liggende mot den harde midtkonsollen og blodsirkulasjonen stopper opp. Trillingene er rett og slett litt for smale.

To grunner til fortsatt å velge trilling foran e-Up:
- CHAdeMO er utbredt i Norge
- Etablert i markedet, man vet hva man får og unngår barnesykdommer.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

elektrolux

Og så er VW produkter kjent for å ha høy annenhåndsverdi.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lurvine

Har bestilt e-up som jeg får i slutten av November. Min første bil, veldig spennende. Kan ikke tenke meg at jeg blir skuffet, har kjørt vw up og den var veldig bekvem. Spennende tider! :)
Hyundai Kona 2020 (Tsjekkisk) Blue ceramic aka Chrystal 💎
VW e-up (aka Snowflake)

Oslo

odahle

Jeg har akkurat bestilt meg en e-UP! Ble en night blue med teknikkpakke. Ble forespeilet en levering i februar. Lang ventetid på disse nå, men håper vel på at det kan gå noe raskere.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

MisterScience

Bestilte min på fredag 13., forventet leveringsdato 13.-19. desember - føles forferdelig lenge å vente...  ;D

Ser ut som rekkevidden er midt i blinken da hovedformålet er pendling til/fra jobb (gjennom 2 bommer hver vei..  :-X) i overkant av 3 mil hver vei, håper den skal klare å ta meg tur/retur på alt unntatt de verste vinterdagene selv om alle ladeplassene er tatt på jobb.
2014 Volkswagen e-UP!

odahle

Merkelig at det skal være så store forskjeller i antatt leveringsdato? Jeg fikk februar, og du midten av desember. Mulig jeg må ta meg en tur innom Møller Bil og sjekke en gang til. Kanskje det er fargevalg/utstyrsvalg som forlenger ventetiden? Jeg unngikk soltak av den grunn.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

MisterScience

Selgeren fortalte meg at de hadde reservert en produksjonsplass til meg i uke 47, men at det var en av de siste bilene som kom til landet i år - jeg vet ikke om det er noen fordeling mellom forhandlere her, eller om jeg simpelthen bestilte tidligere på dagen? Selger sa at utstyrsvalg ikke spilte noen rolle for når den kom, så jeg kasta på alt jeg.
2014 Volkswagen e-UP!

odahle

Mulig det er fordelt biler mellom de ulike forhandlerne som du sier, og at "min" forhandler har solgt flere enn "din". Det er kanskje en logisk forklaring. Tviler på at de solgte "2mnd. med levering" på en dag, men for ordensskyld bestilte jeg vel rundt kl 10:30. Men at selger påstår 1 måneds lenger ventetid pga soltak, mens din selger sier det motsatte. Det er litt merkelig. ;D Uansett skal jeg forhøre meg hos Møller her i dag, så kan jeg komme med en oppdatering om det skulle være noe ny informasjon.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

MisterScience

Da bestilte jeg ihvertfall senere enn deg - tenker bilen ble reservert sånn rundt klokka to, og endelig bestilling ble gjort rundt fire. Bestilte min på Gromstad Auto i Arendal.

Det skal være sagt at begge selgerne jeg snakket med innrømmet at de visste litt lite om bilen fordi de ikke hadde forventet å selge sånne mengder så tidlig, og at de skulle på kurs om bilen uka etter. Når det er sagt regner jeg med at det med ventetider og produksjonsfordeling sikkert ikke skiller seg fra de andre modellene de selger.
2014 Volkswagen e-UP!

rojohan

Eg bestilte også vår e-up! fredag den 13.. Eg bestilte ein bil som Møller alt hadde i bestilling (kvit med teknikkpakken). Satser på at siden den alt var bekreftet bestilt, at eg får den raskt :-)

Det blir jo luksus for meg som er vant med Buddy :-)

upwego

Jeg er en av de 1000 som har bestil meg en up. Bestilte 7 september, møller sa ca november, mwn var innom sist torsdag og fikk vite at det ikke var noen ny statusoppdatering i bestillingen. Reiser på ferie nå i en uke så håper på en oppdatering mens vi ligger å bader oss i sol ig varme;) jeg har bestilt en night blue, med alt. Sto mellom det og tungsten.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA