Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kundebehandling

Startet av bjodnes, torsdag 29. august 2013, klokken 17:57

« forrige - neste »

AreLib

dumt slike ting skjer men synes nå det var bra de holdt igjen, for alt de vet om du hadde blitt stoppet og fått mangellapp....hvordan forsikre seg mot at du ikke drar til media og sier " Tesla leverer biler som ikke er typegodkjent" eller de bytter lykter fra demobil og våkne folk påpeker at demobilen de kjører rundt i ikke typegodkjent bil  finnes såpass rare mennesker i dag og Tesla er jo et ganske freskt firma, de bør få lov til å være forsiktig :) betalte deposit til min i dag og kundebehandlingen sålangt har vært fin :D
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Birger

Sitat fra: hybridslaven på fredag 30. august 2013, klokken 00:11
Sitat fra: Teslafrank på torsdag 29. august 2013, klokken 22:21
Upålitelig, inkompetent, småfrekk og udugelig er det jeg kan si.

Som sikkert noen har fått med seg er jeg dritforbanna.

Heldig vis har jeg gode kontakter ganske høyt opp i systemet, og nå har noen med "makt" gitt lovnad om å kontakte meg i morgen.

Jeg kommer til å være knallhard, og om ikke lenge går en Mail til DN, VG- om jeg ikke får en saklig forklaring på problemene.

PS: har 17 års erfaring fra salg, hvor 6 år i bilbransjen...

Du er ikke lite pompøs. Har lest meg til at leveringen din er utsatt pga. feil på bilen. Guess what? Shit happens. Jeg har selv lav P, men ser at mange andre med høyere nummer får før meg....Går ikke av hengslene for det. Dette må jo være definisjonen på første verdens-problem.

Vrøvl. Det er lov til å være forbannet over elendig service uten å bli kalt pompøs.

Sier svært mye mer om din personlighet.

De fleste kjøper bilen fordi den er lekker, har gode ytelser og så kanskje til slutt at de vil være med å gjøre noe nytt.

Rimelig arrogant å sette seg på sin høye hest å kalle andre for pompøse fordi de forventer service etter å brukt en halv million.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Birger

Sitat fra: blue85 på fredag 30. august 2013, klokken 00:35
Flere av oss bør kanskje også ta en liten skje med selvkritikk med tanke på antall mail og telefoner vi har "brydd" organisasjonen med den siste tiden.
Nå vet ikke jeg hvordan du har vært, men jeg har sittet ganske stille og ventet inntil for et par dager siden.

Det er ganske mange av oss som skal avhende en bil og skal få det til å matche noenlunde med innkjøpet av Teslan. Da er det ikke for mye å forlange at de gir beskjed til kundene om en 6 ukers forsinkelse.

Tesla har vært i drift i mange år og de gjør noe glimrende nytt, men de må skjerpe seg på kundebehandling.
Jeg håper inderlig de ikke gjør dette i andre land hvor de konkurrerer med Mercedes 500 ol. og ligger i samme prisleiet som dem.

Så selvkritikk : Nei. Kritikk til Tesla Motors: Ja.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Birger på fredag 30. august 2013, klokken 19:34
Så selvkritikk : Nei. Kritikk til Tesla Motors: Ja.
Jøss. Ikke lenge siden du kalte meg fryktelig bitter fordi jeg kritiserte Tesla. Feie for egen dør kanskje  ;D?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

teslaslaven

Sitat fra: Birger på fredag 30. august 2013, klokken 19:27
Vrøvl. Det er lov til å være forbannet over elendig service uten å bli kalt pompøs.

Sier svært mye mer om din personlighet.

De fleste kjøper bilen fordi den er lekker, har gode ytelser og så kanskje til slutt at de vil være med å gjøre noe nytt.

Rimelig arrogant å sette seg på sin høye hest å kalle andre for pompøse fordi de forventer service etter å brukt en halv million.

Jeg synes utsagnene han kom med bar preg av at han følte universet kretset rundt ham, og det står jeg for.

Forresten har jeg ikke kjøpt bil til en halv million, har kjøpt til 3/4 million. Like blid fortsatt.

Epleskreller

Det åpenbart at Tesla har sine problemer når det kommer til oppfølging av kunder. Noen rammes av dette og andre går fri. Man har ulike forventninger  og motivasjoner for å være med på dette toget..

Jeg har egentlig vært mest fornøyd, selvom min "leveringsspesialist" virker veldig fraværende og umulig å nå pr telefon.. De (3-4) gangene jeg har stilt spørsmål i vinter/vår har jeg fått svar kjapt og greit.

Til Teslafrank vil jeg si at jeg skjønner frustrasjonen godt. Hadde det vært jeg som hadde planlagt så mye ifm. leveringen og at de da hadde montert feil lykter på bilen hadde jeg også blitt gretten.. Vel, jeg hadde blitt gretten uansett siden forventningene om å få bilen når jeg skal er så store.. De brukte tross alt god tid på "sourcing parts"  :) 
..men som sagt, Tesla er svært unge i Norge og noe problemer må man nesten forvente (men ikke med min bil..)  :o
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Sitat fra: Epleskreller på fredag 30. august 2013, klokken 20:34
Til Teslafrank vil jeg si at jeg skjønner frustrasjonen godt. Hadde det vært jeg som hadde planlagt så mye ifm. leveringen og at de da hadde montert feil lykter på bilen hadde jeg også blitt gretten..

Har noen sett disse feilmonterte lyktene?

For å være litt konspiratorisk er det en transportskade de skal fikse men etter å ha hatt andre som har "tiltet" (nevner ingen navn) når de har hørt at deres nye bil skal få reeparert en transportskade og at de har laget en unnskyldning som gir mindre "tilt" enn enn omlakkert nybil? 

Birger

#37
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 30. august 2013, klokken 20:05
Sitat fra: Birger på fredag 30. august 2013, klokken 19:34
Så selvkritikk : Nei. Kritikk til Tesla Motors: Ja.
Jøss. Ikke lenge siden du kalte meg fryktelig bitter fordi jeg kritiserte Tesla. Feie for egen dør kanskje  ;D?

;)

Ja det kan være. synes ikke det er helt det samme da Øyvind. Jeg klager på mangel på kundeoppfølging. Det var vel ikke helt det samme som deg?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Teslafrank

1. Jeg kjøpte NY Roadster. Ingen som kjøper brukt Roadster fikk pri.

Klart det er viktig at de følger regler, men det finnes nyanser. Det er lov å bruke skjønn og ta avgjørelser med risikovurdering på forhånd.

Når informasjon er sprikende, til tider selvmotsigende, preget av hastverk, da må jeg få reagere. Utsettelsen har for meg kostet meg ca 5000,- i ekstra reisekostnader, samt utsettelse av flere kundeavtaler. Om dette får konsekvenser for meg vet jeg ikke.

Jeg det medfører også at leasingbilen må være i mitt eie en mnd ekstra, da den skulle inn i går. Koster meg 2500,-

Dette er ikke verdensproblemer men fryktelig irriterende. Tenk om de bare kunne levere ut bilen og jeg fikk lykten i posten og byttet den selv. DET hadde jeg sett på som SUPER service.

Det handler kun om smidighet- enkelt og greit.

Jeg har totalt fått 7(!!) ulike leveringstidspunkt å forholde meg til de 2 siste måneden. Rart jeg er irritert?

Birger

Sitat fra: Teslafrank på fredag 30. august 2013, klokken 23:17
Jeg har totalt fått 7(!!) ulike leveringstidspunkt å forholde meg til de 2 siste måneden. Rart jeg er irritert?

Ikke i det hele tatt.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

tSla

#40
Er det flere her som opplever at det er vanskelig å komme i kontakt med deres DES?

Jeg var kjapt ute å svare på e-post om levering når den kom. Fikk tilbakemelding på at det ennå var en stund til min bil skal leveres. Dagen etter dukket sluttfaktura opp. På denne er det oppført feil dekkpakke, og feil serviceplan. Har nå skrevet to e-poster for å få redigert innholdet på sluttfakturaen, og prøvd å ringe - men intet svar å få. Kunne også være greit å få redusert pris på den vinterpakken også, selv om Tesla har lovet å betale tilbake de som allerede har betalt  ;)

Tipper de som jobber med utlevering har det temmelig hektisk om dagen, og at de har nok og gjøre. Er bare at jeg helst vil ha rett faktura slik at det lille lånet jeg skal ha i banken kan klargjøres - og jeg slipper evt. kluss med tilbakebetaling/moms you name it, når jeg på et senere tidspunkt skal ha det rettet. Snart to uker siden jeg sendte siste e-post...

Godtar forresten banken sluttfaktura som kjøpskontrakt? Eller får vi tilsendt noe mer før overtagelse?
Tesla Model S P85+

larsleik

Jeg forsøker med "Orderagreement_ RNxxxxxx_confirmed.pdf" sammen med sluttfaktura når min bil kommer i November. Den kom som vedlegg til Mail når jeg bekreftet min bestilling.

Topp om du poster hva de godkjenner for utbetaling når du er ferdig med prosessen!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Maartensommer

#42
Jeg støtter de fleste som har skrevet her.  Selv har jeg en leasingbil som utløp i juni.  Jeg var forberedt på noen måneder forlengelse ettersom kontrakten sier sept/okt levering.

Når jeg leser her på forumet virker det som om jeg vil få bilen sent november, men frykter desember når jeg sammenligner med andre som ligger i nærheten av meg (P2320).  Jeg har sent mail til TM i UK uten å få svar på mine spørsmål.  For noen uker siden kom jeg gjennom på telefonen til Alna og fikk bekreftet at bilen var ferdig produsert og at den ville bli utlevert i oktober.  Noen dager senere var jeg i Oslo og benyttet anledningen til å stikke innom Alna.  En Tesla ansatt kunne da, etter å ha logget inn på pcén, informere meg om at bilen IKKE var produsert og at det var forsinkelser.  Jeg ville mest sansynlig få bilen siste halvdel av november.

Jeg er veldig imponert over hvordan Tesla har utviklet seg med tanke på hvor unge de fremdeles er.  Det er bare så forbanna irriterende at de bommer så grovt på dette med oppfølging.  MyTesla er en flott side, men så lenge vi ikke kan stole på informasjonen/status så ville jeg ha fjernet denne funksjonen inntil det fungerer.  Dersom de har hatt 2-3 uker forsinkelse i produksjonen så burde det vel være mulig å sende ut en mail til alle kundene og informere/beklage dette.  Jeg skal ikke si at jeg hadde blitt glad av informasjonen i en slik mail, men jeg hadde i hvertfall fått informasjonen fra Tesla.  Ikke slik det er nå, hvor mangel på besvarelser gjør at "alle" kunder kontakter "alle" i Tesla.  Det må jo skape en voldsom workload for en organisjasjon som allerede bekjemper voksesmerter.     

EvenSteven

Synes det dessverre kommer frem mye her som ikke lover så veldig godt hva gjelder kundeservice og ikke minst mangel på kontroll.
I så fall er jeg "glad" min bil er en måned forsinket, så fremt de får ting på plass i løpet av et par måneder.
Har fått besvart en mail fra Tesla, sendt to mail tilbake - 1 for ca. 1,5 uke siden - intet svar. Så ny oppfølgingsmail med ønske om oppgradering av lyd for ca. 1 uke siden.
Fortsatt intet svar på noen av de.

Har handlet mye biler, både nytt og brukt men må få si at dette virker mer useriøst og rotete enn den "verste" bruktbilforhandler jeg har handlet gjennom.
Er det slik at man må mase og mase for å få noe respons fra Tesla....?
En uting forøvrig i min verden, så prøver alltid å unngå unødig masing i respekt for andres arbeidsdag. Så fremt det er mulig så klart. :o 
Tesla S P85+ sølv

fox

Jeg fikk svar på telefon med én gang da jeg ringte til det norske nummeret deres for reservasjons-relaterte tema i sommer. Ba om endring i bestilling, og fikk oppfølgningsmailer de neste dagene, ettersom endringene ble registrert og bekreftet.

Min DS har også svart meget kjapt på alle mailer der vi avtaler levering og ekstrautstyr

Tenkte bare jeg skulle si ifra at ikke alle har hatt like dårlige opplevelser som det skrives her. Jeg har dog ikke hatt noen vanskelige oppfølgingsspørsmål

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA