Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Kundebehandling  (Lest 17444 ganger)

bjodnes

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Kundebehandling
« på: Torsdag 29. August 2013, klokken 17:57 »
Ok... Tesla skal levere mange biler og har det sikkert travelt, men vi har ikke kjøpt joggesko til 299kr. Vi har kjøpt en bil til godt over en halv million. Jeg fikk den gladelige mailen om at min bil var klar til levering, 30. september, i Oslo og at jeg måtte ordne forsikring og div info ++. Jeg svarte at jeg bodde i Stavanger og fikk beskjed 2 minutter etterpå at jeg selvfølgelig skulle få bilen levert der. Da sendte jeg nytt svar og lurte om datoen 30. september var den samme nå som leveringen ble i Stavanger. Etter det har jeg ikke hørt noe fra Tesla. Det er to uker siden. Jeg har ringt hver dag til telefon-nummeret som sto på avsendermailen. havner på svareren til Tesla som ikke har noen ledige medarbeidere. Har sendt mail, og nye mail om DE kan ringe MEG. Sendt mail til Torgnes. Hvor vanskelig kan det være å få et enkelt svar? Jeg vil ordne med forsikring og trenger å vite datoen for når bilen kommer. Skal flytte bonus fra "diesel-aggregatet" så det er greit å vite når jeg får bilen.
En kamerat i bil-bransjen kunne fortelle meg at en av hans tidligere kunder hadde fått utlevert Tesla i Stavanger og fått skiltene i hånda sammen med skruer. Han som leverte ut hadde ikke skrujern. Virker halv-veis, og som sagt, det er en dyr sak vi kjøper. :o
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Balrog

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 928
    • Vis profil
    • Ubegrenset og gratis lagring av personalia og data
Sv: Kundebehandling
« Svar #1 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 18:10 »
Barnesykdommer i en ny og fersk organisasjon? Jeg har opplevd god serviceinnstilling, men svært vanskelig å få tak i folk, og mye inkompetanse særlig på blodferske medarbeidere i butikken.

På den annen side er nok denne forretningsmodellen relativt rimeligere enn den trdisjonelle bilforhandler-varianten (sjekk fx Nissan Norge: Elendig service, lavt kunnskapsnivå og skyhøye marginer)
Tesla S P85 fra 270913
Tesla Model S 75D 2017
VW E-Up 2020
Zero SR elektrisk motorsykkel.
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
(Tesla Model 3 LR AWD 2019 solgt)

Jimpec

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 771
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #2 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 18:23 »
Jeg begynner å bli vel skeptisk selv. En del beskrivelser av diverse feil ved levering er urovekkende. Ladere byttes, bil med feil lys, skilter og skruer i hånda, skitne biler ved utlevering...
Ikke akkurat kontroll på kvaliteten.

Litt leit for jeg har vært megafan av Tesla lenge.

Mange gode fossile bruktkjøp for tiden og min bil er solgt for månedsvis siden. Tesla kan ikke bli så mye dårligere nå akkurat. Det kan bare gå oppover. Men jeg kan jo alltids komme tilbake senere...
Forøvrig er kommunikasjonsproblemene et resultat av en plan. Har snakket med ansatte i Tesla som er svært lite tilfreds med dette selv.

Men det er nok bare tomme trusler mot meg selv. Om det skulle blitt aktuelt hadde det blitt salg en mnd etter mottak.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

D.O

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1374
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #3 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 18:29 »
I Oslo følte jeg meg oversett da jeg var på Teslastore, de i dress fikk hjelp, men ikke meg i hettegenser... Altså i dag har mange penger selv om man ikke kler seg i dress! Men i Trondheim og kontakt på mail har vært helt førsteklasse. Får svar på noen timer på mail, og hvis ikke svaret kommer før dagen etter, har personen bestandig beklaget seg. Fått svar på alle spørsmål og tilogmed fått bilder av biler med tanke på felger og fargevalg tilsendt uten å ha bedt om dette. Har vært flere ganger på Tesla i Trondheim, og bestandig fått hjelp. Ekstra lang prøvekjøring og brukte masse tid på å fortelle om bilen. Etter første besøk satt vi igjen med en følelse at folka i Trondheim føltes mere som kompiser enn en bilselgere, og det var dette som fikk meg til å vurdere å kjøpe en model s.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona’n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

satheesh.net

  • Styremedlem TOC
  • Gold Member
  • *
  • Innlegg: 1913
  • President - Tesla Owners Club Norway
    • Vis profil
    • Satheesh.net
Sv: Kundebehandling
« Svar #4 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 18:40 »
I Oslo følte jeg meg oversett da jeg var på Teslastore, de i dress fikk hjelp, men ikke meg i hettegenser... Altså i dag har mange penger selv om man ikke kler seg i dress! Men i Trondheim og kontakt på mail har vært helt førsteklasse. Får svar på noen timer på mail, og hvis ikke svaret kommer før dagen etter, har personen bestandig beklaget seg. Fått svar på alle spørsmål og tilogmed fått bilder av biler med tanke på felger og fargevalg tilsendt uten å ha bedt om dette. Har vært flere ganger på Tesla i Trondheim, og bestandig fått hjelp. Ekstra lang prøvekjøring og brukte masse tid på å fortelle om bilen. Etter første besøk satt vi igjen med en følelse at folka i Trondheim føltes mere som kompiser enn en bilselgere, og det var dette som fikk meg til å vurdere å kjøpe en model s.

Akkurat denne følelsen fikk faktisk jeg i Oslo i begynnelsen av sommeren da jeg var å snuste på bil. Jeg gikk bevisst ikke i "fine klær" (gjør for mye av det til vanlig) og spilte litt dum og uerfaren. Den følelsen du beskriver om at de til slutt føltes som en god venn hadde jeg også etter endt prat, kjøretur og noen "teite" spørsmål fra min side. Gjorde dette et par ganger faktisk. Og det var nettopp dette som fikk meg til å bestille en også.
Når dette er sagt vil jeg si det litt motsatte mot slutten av sommeren. Uten å beklage på deres vegne eller noe slikt, men jeg tipper de har hatt et voldsomt trykk med folk, teite spørsmål og en god del "jeg-er-bare-innom-for-å-prøve-en-kul-bil-uten-egentlig-å-kjøpe-den". Så etter 2000 slike henvendelser kan det faktisk hende at man "siler" ut folk mer. Igjen, jeg forsvarer selvsagt ikke oppførselen, men kan være noe å tenke over.  ::)
« Siste redigering: Torsdag 29. August 2013, klokken 18:55 av satheesh.net »

Havebigfun

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3535
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #5 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 20:14 »
Mtp utlevering i Stavanger må man si at Tesla ikke har noen butikk der ennå. Utlevering der er nærmere en Ranger- utlevering enn en butikkutlevering. Det kan forklare noen av de rare opplevelsene kundene har hatt der- skitne biler, skiltproblematikken ol.


Teslafrank

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #6 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 22:21 »
Upålitelig, inkompetent, småfrekk og udugelig er det jeg kan si.

Som sikkert noen har fått med seg er jeg dritforbanna.

Heldig vis har jeg gode kontakter ganske høyt opp i systemet, og nå har noen med "makt" gitt lovnad om å kontakte meg i morgen.

Jeg kommer til å være knallhard, og om ikke lenge går en Mail til DN, VG- om jeg ikke får en saklig forklaring på problemene.

PS: har 17 års erfaring fra salg, hvor 6 år i bilbransjen...

bjodnes

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #7 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 22:38 »
Du må vel be dem ringe meg og..... Jeg får ikke tak i noen.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

el-fanboy

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 342
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #8 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 23:15 »
Det var da voldsomt. Jeg har egentlig bare positive kundebehandlingsopplevelser med Tesla, jeg. I butikken får jeg gå i fred til jeg stiller spørsmål, og da får jeg svar. Og om de ikke vet svaret, så sjekker de det ut og kommer tilbake til meg. Har gått i hettegenser, om det var et poeng. Og jeg får svar på mail en eller to dager etter jeg har sendt mail til dem. Bare hyggelige salgsreps på telefon også. Må være veldig heldig jeg da...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Real EoN

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #9 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 23:29 »
Må si jeg kan skjønne de stakkars nye team'ene i Tesla.. Får ikke vite alt, har hundrevis av veldig utolmodige kunder.. får levert feilproduserte biler i fanget.. og er kanskje ikke selv helt sikker på hvordan ting skal gå i boks siden dem bare har vert et team i 2-3 mnd.. Jeg er vel selv verdens mest utolmodige person, men har lykkes sålangt med å vere passivt aggresivt pågående.. dermed holdt meg selv i sjakk selv om jeg har spamma facebook med Tesla "reklame".. Når bilen kommer har jeg sannsynelig glemt hele leveringsprosessen  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

stianrod

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 351
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #10 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 23:34 »
Jeg også har bare positivt inntrykk av Teslafolka, i Trondheim vel og merke.  I starten, etter åpninga i mai, var jeg nok nesten mer informert enn Teslafolka selv, men etterhvert har dem fortalt meg ting jeg ikke har fått lest til meg her på forumet.  Men at dem har alt under kontroll, er tvilsomt.  Har kjøpt t-skjorte + cap i butikken, men betalingsterminalen funket selvsagt ikke.  Skulle få mail fra dem om kontonr jeg kunne overføre på, men har jeg fått det? Neida.  De har nok helt glemt det.  Det begynner å bli noen uker/måneder siden.  Jeg tror jeg stikker innom i helgen, om dem vil ha betalt for produktene...

ps: T-skjorten er av heller laber kvalitet, men cap'n sitter meget godt :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Real EoN

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #11 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 23:44 »
@Stianrod

Etter emisjonen og så jævlig mye $ på bok, tror jeg aldri i verden jeg hadde gidda mint dem på en caps og skjorte  ;) Du har tross alt kjøpt bilen  ;D
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Milzit

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 805
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #12 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 23:48 »
Jeg har bare positive erfaringer med Oslo og DES. Har jeg ikke fått tak i henne på telefon har jeg sendt en mail og blitt tilbakeringt 10 min etterpå.
At det er mye som skjer og dette er en ungt firma må vi har forståelse for dette. Alt er nok glemt når man får bilen :)

 En uke igjen nå... :) :)

stianrod

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 351
    • Vis profil
Sv: Kundebehandling
« Svar #13 på: Torsdag 29. August 2013, klokken 23:55 »
@Stianrod

Etter emisjonen og så jævlig mye $ på bok, tror jeg aldri i verden jeg hadde gidda mint dem på en caps og skjorte  ;) Du har tross alt kjøpt bilen  ;D

hehe... ja, men, nei.  Bør nok være ærlig med dem.  Men om det blir noe kødd med min levering som feks, teslafrank sin(skjønner du er forbanna!) , så skal jeg ha capser til hele familien gratis! ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

TS

  • Styremedlem TOC
  • Hero Member
  • *
  • Innlegg: 907
    • Vis profil
    • Tesla Owners Club Norway
Sv: Kundebehandling
« Svar #14 på: Fredag 30. August 2013, klokken 00:01 »
VOKSESMERTER og lite erfaring.. 
Etter medieoppmerksomheten skal plutselig alle ha en, eller i alle fall sikle på en.. 
De blir kanskje litt likegyldige i en slik hektisk periode..
Vi får håpe de snart begynner å tenke på kundetilfredshetsundersøkelsene de har planer om å toppe foran Toyota og Lexus..." The best service and Warranty program" ....

Dette kommer ikke til å gå smertefritt, det må vi bare innse. 

At enkelte prioriterer kunder i dress, er bare en psykologisk faktor..Helt normalt, men trist.   
Dere er kanskje vant til bilbutikker med 2 kunder og 7 selgere?   
Jeg har hatt samme opplevelse i så tilfelle.   
Vet også om en som kom inn hos B&S i gummistøvler og skulle kjøpe seg en ny MB SL, ble fortalt at han ikke hadde råd...  Var god for noen titalls mill...

 
Det er alltids lov å sende en klage til toppledelsen dersom man opplever tilsvarende uholdbare hendelser rundt levering.


Men, husk at det bare er noen uker siden de første bilene ble hastelevert til Norge for å rekke "deadline"

Selv utsatte jeg å bestille fordi jeg bla. forventet mange utfordringer de første månedene..

Jeg synes oktober blir litt for tidlig.. 

Hadde fornuften min seiret, hadde jeg valgt en sen 2014 modell....Da går det sikkert på skinner...

Men, når man har siklet i 3-4år på bakgrunnsbildet av Model S og opplevd Elon Musk sitt engasjement, så blir man trollbundet..


 
 

 
« Siste redigering: Fredag 30. August 2013, klokken 00:13 av TS »
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk