Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket abonement er best mht hurtiglading

Startet av Olsleaf, torsdag 29. august 2013, klokken 09:28

« forrige - neste »

Olsleaf

Er ny på dette med hurtiglading. Har nettopp kjøpt IMiev og bestilt abonement hos EV power. 49kr i mnd. Må betale 100kr for hver lading, men det er så sjelden at det er ok pris. Syntes at 299 i mnd var litt mye når jeg ikke skal bruke den så mye.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

OddB

Sitat fra: Terolsen på torsdag 29. august 2013, klokken 09:28
Er ny på dette med hurtiglading. Har nettopp kjøpt IMiev og bestilt abonement hos EV power. 49kr i mnd. Må betale 100kr for hver lading, men det er så sjelden at det er ok pris. Syntes at 299 i mnd var litt mye når jeg ikke skal bruke den så mye.
Synes 700 kr blir litt i overkant ...hvis man bare trenger EN lading i året.... Hva er prisen for en "spontanlading" uten abb. ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

tomrh

Kjøremønster er helt avgjørende, skal man bare pendle til jobb og kjøre i byen/nærområdet trenger man ikke hurtiglading. Hvis elbilen kan erstatte fossilen på lengre turer, blir det bensinpris og bompenger man må sammenligne med. Skal ikke mange kjøreturene da før 299,-/mnd begynner å lønne seg.

Psykologien er dessuten helt forskjellig i disse abonnementene. Betal pr. gang, og man prøver i det leeengste å unngå å måtte stoppe ved hurtiglader, og da gjerne med helt tom "tank". Betal for fri lading, og man stikker jevnlig innom hurtigladeren og lader en klatt i ny og ne, oftere enn man tror, og man nøler ikke med å bruke elbilen selv om man ikke har strøm nok.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

OddB

Sitat fra: tomrh på torsdag 29. august 2013, klokken 10:12
Kjøremønster er helt avgjørende, skal man bare pendle til jobb og kjøre i byen/nærområdet trenger man ikke hurtiglading. Hvis elbilen kan erstatte fossilen på lengre turer, blir det bensinpris og bompenger man må sammenligne med. Skal ikke mange kjøreturene da før 299,-/mnd begynner å lønne seg.

Psykologien er dessuten helt forskjellig i disse abonnementene. Betal pr. gang, og man prøver i det leeengste å unngå å måtte stoppe ved hurtiglader, og da gjerne med helt tom "tank". Betal for fri lading, og man stikker jevnlig innom hurtigladeren og lader en klatt i ny og ne, oftere enn man tror, og man nøler ikke med å bruke elbilen selv om man ikke har strøm nok.
De fleste Teslaeiere vil ikke ha behov for abonnement.  Behovet vil være sporadiske ladinger hvor som helst i landet hos hvilken som helst leverandør.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Electrix

100kr pr lading i tillegg til 49kr mnd hørtes dyrt ut. Jeg har "sjelden" avtalen til grønn kontakt og da betaler jeg ingenting i måneden og 75kr pr lading. (Må betale 50kr for kortet.)

Jeg har nå hurtigladet 1 gang i løpet av 1 år / 10 000 km, men det har vært fint å ha muligheten som backup på enkelte turer som er i grenseland for rekkevidda, spesielt i tilfelle man må ta en retur før man får ladet opp med vanlig lading.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

tomrh

Sitat fra: Electrix på torsdag 29. august 2013, klokken 13:14
100kr pr lading i tillegg til 49kr mnd hørtes dyrt ut.
Ja, enig. Men en artikkel i juni avslørte at det er visst endringer i vente fra EV Power ang. betalingsløsninger: http://www.elbil.no/ladestasjoner/1019-hurtiglading-for-elbil-og-betaling
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Olsleaf

#6
Jeg leste på siden til EV power og prøvde å finne rimeligste alternativ. Så ikke at det var mulig å bestille nøkkel rfid uten abonement og betale 75kr. Grønn kontakt har ikke avtale rundt i Trøndelag.



Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Olsleaf

Med det samme vi er inne på hurtiglading. Har nettop kjøpt Imiev og har aldri hatt hverken Lithium eller hurtiglading før. Hvis jeg kjører en rute der jeg må hurtiglade fler ganger på turen så er det skadelig for batteriet har jeg lest. Stemmer dette?
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

tomrh

Nei, kan ikke tenke meg at det gjør noe. Leste nylig et annet sted på forumet om en Leaf-taxi som har kjørt 75.000 km og hurtigladet 3-4 ganger pr. dag og har fortsatt null reduksjon.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Olsleaf

Da er det altså opp til 80%. Det går greitt uten forringelse av batteri?
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA