Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varme i sidespeil?

Startet av AttackOfTheMac, søndag 25. august 2013, klokken 21:58

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. oktober 2013, klokken 16:22
Sitat fra: VigdisA på torsdag 10. oktober 2013, klokken 12:48
Kan ellers bekrefte at det er varme i sidespeilene - kjekt å ha når man har dugg på speilene om morgenen

Det er det. Dessverre aktiveres ikke denne og bakrutevarmen når bilen forvarmes. Dermed må jeg rygge ut av gårdplassen med duggete speil, eller vente. Håper de fikser dette i software etterhvert.
Kan aktiveres med VisibleTesla
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

MinTesla

Den oppgraderte versjonen av Model S Dual All-Wheel drive, vil komme uten speil (bare noen camera) varme i ratt og soft close doors.
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

TesLars

Hvordan slår man på varmen i sidespeilene? Sliter med dugging rett etter at jeg har kjørt inn i garasjen.
Oslo
Black Model S

Oreo

Post#2:
Sitat fra: Real EoN på søndag 25. august 2013, klokken 22:08
Las den europeiske manualen i dag, der står det at varmen i speilene også slås på når du har på varmetrådene i ruta bak  :)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Cecilie

Ikke akkurat relatert til varmen i sidespeilene, men følte ikke for å lage egen tråd for det. Er det andre enn meg som opplever at "dimmingen" av sidespeilene (og bakspeilet for den saks skyld) er litt i overkant aggressiv? Når det er mørkt ute (som jo er store deler av dagen nå på vinteren) så opplever jeg at de blir så mørke at jeg ikke ser noen ting annet enn lysene på biler bak. Jeg har aldri hatt elektrokromatiske speil før, så jeg vet ikke om dette er normalt på andre bilmerker?
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Muffinman

Sitat fra: Cecilie på lørdag 14. desember 2013, klokken 20:42
Ikke akkurat relatert til varmen i sidespeilene, men følte ikke for å lage egen tråd for det. Er det andre enn meg som opplever at "dimmingen" av sidespeilene (og bakspeilet for den saks skyld) er litt i overkant aggressiv? Når det er mørkt ute (som jo er store deler av dagen nå på vinteren) så opplever jeg at de blir så mørke at jeg ikke ser noen ting annet enn lysene på biler bak. Jeg har aldri hatt elektrokromatiske speil før, så jeg vet ikke om dette er normalt på andre bilmerker?
Ikke helt patent den dimmingen, nei. Fungerer greit nok utenom ved rygging i en del situasjoner hos meg. Se her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10780.0.html

jgilberg

Sitat fra: Cecilie på lørdag 14. desember 2013, klokken 20:42
Ikke akkurat relatert til varmen i sidespeilene, men følte ikke for å lage egen tråd for det. Er det andre enn meg som opplever at "dimmingen" av sidespeilene (og bakspeilet for den saks skyld) er litt i overkant aggressiv? Når det er mørkt ute (som jo er store deler av dagen nå på vinteren) så opplever jeg at de blir så mørke at jeg ikke ser noen ting annet enn lysene på biler bak. Jeg har aldri hatt elektrokromatiske speil før, så jeg vet ikke om dette er normalt på andre bilmerker?

Min 2011 SAAB 9-5 (som er parkert siden jeg fikk Tesla´en på fredag) dimmer også kraftig ned i spesielle situasjoner. Hvis det er mørkt og naboen har sine utlyse tent når jeg rygger ut fra gården, ser jeg nesten ingenting i speilene...
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

dotten

Jeg har mailet litt om tesla ang dette, med tech er det varme i speil, innfellbare automatiske speil er den nye konfigruasjonen etter prisene gikk opp :-)
S85

P85D fra mars 2015

Voll1

Tar det lang tid før varmen i speilene kommer på? Slo på bakrutevarmen og ventet 10 min, men kunne ikke kjenne at de var blitt varmere. Det er +1C ute. Er det de kanskje programmert til å bare virke i minusgrader? Hva opplever dere andre? Min bil ble levert 19/12. P24213. Med techpakke.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

D.O

Tiner is og fjerner dugg veldig fort. Om du kjenner varme vet jeg ikke.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

andvib

Hmm, tror jeg hadde fungerende varme i sidespeil, men har ikke det lenger. Skjer ingenting med duggen når jeg slår på bakrutevarmen. Noen som har opplevd at den slutter å virke? Bil levert i august.
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

D.O

Ble usikker på om det er i kombinasjon med bakrute eller visker?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OleT

Sitat fra: Cecilie på lørdag 14. desember 2013, klokken 20:42
Ikke akkurat relatert til varmen i sidespeilene, men følte ikke for å lage egen tråd for det. Er det andre enn meg som opplever at "dimmingen" av sidespeilene (og bakspeilet for den saks skyld) er litt i overkant aggressiv? Når det er mørkt ute (som jo er store deler av dagen nå på vinteren) så opplever jeg at de blir så mørke at jeg ikke ser noen ting annet enn lysene på biler bak. Jeg har aldri hatt elektrokromatiske speil før, så jeg vet ikke om dette er normalt på andre bilmerker?

Skulle gjerne kunnet dimme den dimmingen ja, særlig når jeg rugger ned bakken om morgenen og må snike meg mellom en dårlig parkert bil og en rekke søppelspann. Og så rygge ut i hovedveien i en åpning i trafikken. Ikke få ganger jeg har vært på kanten av grøften, men jeg har heldigvis ennå ikke vært i muren.

Det ville hjelpe å kunne se litt mer enn de skarpeste lysene!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

dotten

Sitat fra: MinTesla på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:35
Den oppgraderte versjonen av Model S Dual All-Wheel drive, vil komme uten speil (bare noen camera) varme i ratt og soft close doors.

Ikke til norge nei.. De må først få godkjent kamera som lovlig speil, og det er ennå ikke gjort.. Troll en annen plass.
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA