Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solfilm på Model S

Startet av Spooz, fredag 23. august 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 22. mai 2014, klokken 14:37
Sitat fra: smurf på torsdag 22. mai 2014, klokken 14:11
Noen som har lagt solfilm fra Scandinano evt andre og har erfaring etter litt tid? Holder den seg bra? Blir det lett skader/riper etter tid eller ser det bra ut også etter lang tids bruk av bilen?? Vurderer selv 35% & 20%, men usikker på holdbarheten...

Fikk 50 og 35% lagt i slutten av september, fint enda.. :)

Hei, fikk opplyst at de bruker metallisk film som skal være best. Men leste på nett at det kan redusere mobilsignaler. Merket noe til det?? Takk for info
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Oreo

Da har jeg fått levert varene. Ble som jeg nevnte tidligere, 20 på siderutene og 05 bak. Når en ser ut innenifra virker ikke forskjellen så stor, men jeg ble overrasket over hvor mørkt det ble bak ved å se via speilet. Det tenkte jeg ikke på. Når jeg ser via speilet og ut siderutene som er 20, er det vesentlig lysere, faktisk ikke noe problem. Mulig jeg hadde gått for 20 bak om jeg viste det jeg vet nå. Vel vel, Lagt er lagt, jeg er overbevist at det blir en vanesak ( ihvertfall forteller jeg meg selv det). Får se hvordan det blir, mulig jeg venner meg til å bruke sidespeilene mer enn midtspeilet?







Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Muffinman

Noen som har lagt merke til om det blir synlige riper i solfilmen? Vurderer film på bakvinduer, men rutene har dype riper nederst hvor de har gått opp og ned i forbindelse med at dørene har vært brukt.

sn0le

Ripene oppstår vel på utsiden?
Og solfilmen legges på innsiden, så det burde vel ikke bli et problem.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

tony@lunatech.no

Sitat fra: Oreo på torsdag 29. mai 2014, klokken 01:26
Da har jeg fått levert varene. Ble som jeg nevnte tidligere, 20 på siderutene og 05 bak. Når en ser ut innenifra virker ikke forskjellen så stor, men jeg ble overrasket over hvor mørkt det ble bak ved å se via speilet. Det tenkte jeg ikke på. Når jeg ser via speilet og ut siderutene som er 20, er det vesentlig lysere, faktisk ikke noe problem. Mulig jeg hadde gått for 20 bak om jeg viste det jeg vet nå. Vel vel, Lagt er lagt, jeg er overbevist at det blir en vanesak ( ihvertfall forteller jeg meg selv det). Får se hvordan det blir, mulig jeg venner meg til å bruke sidespeilene mer enn midtspeilet?

Med HD kamera i hekken trenger du jo ikke bakvindu og speile :)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Øggen

@Oreo Vil det si at en 20/20 er en bra kombinasjon??
Hadde også tenkt 05 bak men ønsker å kunne se litte grann i midtspeilet.

tony@lunatech.no

Sitat fra: Øggen på fredag 30. mai 2014, klokken 18:09
@Oreo Vil det si at en 20/20 er en bra kombinasjon??
Hadde også tenkt 05 bak men ønsker å kunne se litte grann i midtspeilet.

Jeg har 20/20 og hadde valgt det samme igjen.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

laumb

Til dere som har tatt sidevinduene foran på Scandinano;

Der det store vinduet overlapper det lille trekantvinduet. Har de tatt ut trekantvinduet og strekt filmen helt ut - eller ser du at det er kutter før hovedvindu er ferdig?

Bilde av området?

Oreo

@Øggen, ja jeg tror 20/20 vil være en bra kombinasjon. Tror nok jeg ville gått for det om jeg skulle gjort det om igjen. På bilde innenfra kan du faktisk se litt forskjell da det er en hvit vegg bak. Utenfra er det ikke sååå stor forskjell rent visuelt.
Siden vi har barneseter bak og en kommende hund i kombinasjon med dårlig sirkulasjon av (kald) luft bak valgte jeg 05. Sant nok Lunatech kan en bruke ryggekameraet, men bare på tørre fine dager. Blir jo møkkete bare der er meldt nedbør. Dessuten er det litt forstyrrende å ha på det ryggekameraet over tid.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

smurf

Tok 35 på sidevindu bak B stolpe og 20 på bakvindu hos Scandinano.
Bakvindu går i ett med panorama tak og sidevinduene ble akkurat passe mørke. Ble veldig pent på hvit bil.
Tror ikke jeg ville tatt mørkere siden jeg ikke vil ha svarte vinduer, bare mørke. Men smaken er som baken  ;)
Polar gun metal felger (itilfelle noen lurer).
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

mort74

Veldig fornøyd med solfilmen min nå i varmen(3M 20 på alle vinduer) utført hos Riis bilglass Lørenskog. Fikk pris på 4000 inkl til teslaforumkunder.

Kontakt Stig på 95149039 for info.

Thor2014

Hvis man ser på frontruten, så er det en film på eller i den.
Ser ut som en slik som demper varmen. Er det mulig å få lagt noe slikt på rutene foran?

Thor2014

Pussig når det er ok på frontruten, så burde det gått på sidevindu foran også :o

frosken

Det er lov med soting på både frontrute og sideruter foran, dersom det kommer originalt med bilen fra fabrikk. Da er det nemlig typegodkjent.

All form for ettermontert film på vinduer foran b-stolpen er derimot ikke tillatt med mindre man av medisinske eller andre årsaker får særskilt tillatelse. Det skal litt til.

sn0le

Film på fører eller passasjervindu gjør det vanskelig å knuse ruta i en nødsituasjon. Enten hvis man trenger å få en person ut av bilen, eller må komme seg ut av bilen hvis man f.eks kjører ut i ei elv eller utfor en bryggekant.
Så jeg ser faktisk logikken i at frontrute er laminert, mens sidevinduene ikke er det, og heller ikke kan legges noen form for film på.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA