Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solfilm på Model S

Startet av Spooz, fredag 23. august 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

Spooz

Tror dette er noe vi må ha!  8)
Har levert første bil i dag. Ytterligere 3 biler på vei inn døra som vil ha. En del jobb, men resultatet blir strålende. :)


Tarpoon

Ser meget bra ut!
Er panoramataket allerede godt nok beskyttet, eller ble det lagt film der og?
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Roger Kolbu

Men er det i det hele tatt lov å montere solfilm på (front)vinduene...?
Selv måtte jeg fjerne solfilmen(e) på fremdørene på min nåværende bil da den i en kontroll fikk påpekning for dette - og måtte vises på en Trafikkstasjon innen noen dager etterpå.

Bakdørenes vinduer var greit.
Bilen hadde gått i sikkerhetstransport før jeg kjøpte den.
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Teslafrank

Jeg har bestilt på min også - hele veien:)

Blir jeg stoppet, sier jeg: Dette er originalt- bilen er jo amerikansk....:)


Bowers

Det er ikke lov med solfilm på siderutene foran.

Det mange gjør er at de legger en mørk film på bakrutene og en lysere film på rutene foran... på den måten ser de ikke så mørke ut og utsynet fra bilen blir ikke hemmet av filmen.

Men til topic... Ja, Tesla burde absolutt tilby fabrikksotede ruter på bilen slik alle andre gjør... håper det kommer så fort som mulig.

Det må jo også være en fordel på en elbil da filmen stopper noe varme fra å komme inn i kupeen silk at AC vil jobbe bittelitt mindre ;)


Cirion

Noen som kan anbefale et sted i nærheten av Slependen?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

AC krever ikke så mye strøm. Ville tenkt mer på at du får mindre solinnslipp på vinteren, så varmeanlegget må jobbe hardere.

(Skal tone rutene selv fra B-stolpen og bakover :) Pga barn i baksete og hund i bagasjerom.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jimpec

Ser strålende ut. Bilens design og form på bakruten gjør imidlertid at den fortjener en veldig mørk film bak.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Stellar

Har dere gjort dette selv, eventuelt hvem? Noe ca. pris for hva det vil koste?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Hellemann

Pris og kvalitet hadde vært fint å fått litt info om...

Ifht kvalitet tenker jeg på feks unger som begynner å pille, bikkje som skraper og vindu som går opp og ned....
Hvor holdbart blir det på slikt?

Og det var nevnt Pano- taket. Hvordan er dette beskyttet i utgangspunktet?
#2581- kanskje til jul??

mrjalle

Jeg har avtale om å få montert solfilm på min ca en uke etter overtakelse. Prisen jeg har fått er 4.000 + mva. Bare 500 kr mer enn jeg betalte på Golfen for et par år siden. Fornøyd med arbeidet han gjorde der, så stoler på at det blir bra også på Teslaen :-)

t0ffluss

Sitat fra: mrjalle på fredag 23. august 2013, klokken 14:10
Jeg har avtale om å få montert solfilm på min ca en uke etter overtakelse. Prisen jeg har fått er 4.000 + mva. Bare 500 kr mer enn jeg betalte på Golfen for et par år siden. Fornøyd med arbeidet han gjorde der, så stoler på at det blir bra også på Teslaen :-)

Hvor? Jeg fikk muntlig tilbud på "ikke forvent MINDRE enn 6500,- eks mva" hos Riis bilglass - Hillevåg
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Cato76

Sitat fra: mrjalle på fredag 23. august 2013, klokken 14:10
Jeg har avtale om å få montert solfilm på min ca en uke etter overtakelse. Prisen jeg har fått er 4.000 + mva. Bare 500 kr mer enn jeg betalte på Golfen for et par år siden. Fornøyd med arbeidet han gjorde der, så stoler på at det blir bra også på Teslaen :-)

Er denne prisen for alle vinduer, eller kun bak og side viduene bak?

Jeg vurderer også, men ikke fremme...  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ThomasBN

Ser meget bra ut! Tror jeg går 20% foran B-stolpen og 35-40% bak. Får stikke innom å se noen av bilene ferdig tonet:-D

mrjalle

Sitat fra: Cato76 på fredag 23. august 2013, klokken 14:37
Er denne prisen for alle vinduer, eller kun bak og side viduene bak?

Kun bak B-stolpene og bakruten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA