Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solfilm på Model S

Startet av Spooz, fredag 23. august 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

joda

Er det noen som har fått legt på Solfilm på bilen før de har fått levert den ut fra Tesla..??
(I Bergen er jo Riis Bilglass rett ved siden/under Tesla Senteret)

Kunne vært greit å få gjort dette slik at bilen var klar med solfilm fra dag 1. (så slipper jeg en dag uten bilen etter at jeg har fått den)
TMS 85D

satheesh.net

Sitat fra: joda på tirsdag 17. mars 2015, klokken 14:12
Er det noen som har fått legt på Solfilm på bilen før de har fått levert den ut fra Tesla..??
(I Bergen er jo Riis Bilglass rett ved siden/under Tesla Senteret)

Kunne vært greit å få gjort dette slik at bilen var klar med solfilm fra dag 1. (så slipper jeg en dag uten bilen etter at jeg har fått den)

Hvis du betaler bilen (eller gjør opp på et vis) noen dager før utlevering, kan du sikkert avtale med Riis å få utført det. Hør med dem. ;)

Kagex

det tar et par timer å legge på solfilm
P29687

joda

Snakket med Tesle om dette i går ifbm utleveringen av bilen, fikk da beskjed om at det ikke lot seg gjøre.
Dette måtte mao tas etter bilen var levert ut fra Tesla.

Får ta det i ettertid da...

Riis Bilglass sa også at bilen måtte stå hos de over natten etter at solfilmen ble lagt på..
Satser/håper på at jeg kan forhandle meg frem til å få ta bilen med meg igjen samme dag..
TMS 85D

jazzwheel

Riis i Asker trengte ikke å ha bilen min over natten så det hørtes rart ut. Kanskje de vil ha den så de kan ta en prøvetur, det skjedde med meg på et annet verksted... Følg med i app'en hvis du leverer fra den bilen :)

B_Tesla

Hos Riis Trondheim leveret jeg bilen kl 08:00 om morgenen og hentet den etter job. Da var den klar. Men de anbefalte meg å ikke kjøre ned vinduene før om en dag eller to. Slik at det var tørket helt.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

joda

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 19. mars 2015, klokken 13:09
Følg med i app'en hvis du leverer fra den bilen :)

Jepp, det kommer jeg til å gjøre. Ser ingen behov for at de skal kjøre rundt i den...

Men satser på at jeg kan få ordnet det slik at jeg får bilen med meg etter at jobben er gjort.
Bakrutene kan få være i fred noen dager, så det er ikke noe problem for meg..
TMS 85D

B_Tesla

De skrur nesten 100% sikkert av remote access, så ville nok heller notert km. Med remote access på, så opplever de nok gang på gang at folk tuter, blinker, ordner og styrer. Ikke det at DU gjør det, men noen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

joda

Hvis bilen må stå over natten så blir det nok en kombinasjon av:

- App for sporing
- Info at bilen har sporing, og at unødig kjøring ikke aksepteres.
- Notere KM ved levering.(hvis de skulle skru Remote Access av..)

Barnsligheter som kan være med på å ødelegge resultatet skal jeg klare å holde meg unna.. (tror jeg da..)
TMS 85D

cra

Der kunne godt ha vært en mulighet for å disable tuting i hornet i det minste, slik at mekainkere (inklusive Tesla sine egne) kunne la kunden beholde tryggheten i å se om bilen blir kjørt, samtidig som de ikke trenger å være redde for unødvendig tuting.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

B_Tesla

Men har oppdaget at det er veldig kjekt å kunne skru av sporing også. Sist da jeg skulle kjøpe gave til kona. Hun lurte fælt på hvorfor hun ikke kom inn, som jeg bortforklarte med at det sikkert var 3G problemer (noe jeg aldri har hatt omtrent). Meldingen i app sier noe annet - men det er god sannsynlighet for at det går glatt forbid.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Torpedo Ted

Noen som vet noen som fikser solfilm billig i Bergen?

Og hvor vanskelig er det å få av igjen? Hvis det er forholdsvis lett å dra av mens Vegvesenet ser på tenker jeg at jeg går for film både fremme og bak.

Thor2014

Hei.
Jeg henter bilen min neste uke og skal rett opp å legge på film.
Jeg tenker 50% foran, 35% på bak B stolpen og 20% på bakruten, men er litt usikker på om det blir for mørkt.
Er det noen som har en bil med 20 eller 35% som jeg kunne sett på?
Bor i Drøbak.

B_Tesla

Min bil er i Drammen i neste uke. Tipper kvelden Tirsdag-Torsdag. Prøver å bo i Kongsberg, men var lovlig fult. Så får jeg ikke rom, blir tirsdag-torsdag kveld i Drammen. Sort bil med 20/20 på. Tips fra Riis Bilglass var at det ga nok skjerming for barn, og at 35 var i grenseland for de minste i sterk sol. Altså unngår jeg nå de 19,90 solskjermene på Statoil.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Kan se min på Nordstrand syd i Oslo. Har 35 på sidene og 20 på bakluken.

Tror forslaget ditt er veldig bra (50/35/20).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA