Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ville du reservert Gen III i dag, hvis det var mulig?

Startet av Wenche, onsdag 14. august 2013, klokken 00:56

« forrige - neste »

Bjoris

#30
Etter kjøp av Leaf er jeg blitt elbilfrelst. Fruen er ikke fult så frelst og syns det er stress med lading på turer der en må lade underveis. Gen3 høres jo veldig interessant ut, men det er mange år til den kommer og mye kommer til å skje. Ett scenario jeg håper på er jo at vi kunne gått for en MS eller allerhelst MX innen 1-2 år og så om f.eks 4-5 år kunne byttet til skikkelig rekkevidde på dagens Leaf, uten altfor stor kostnad. Da er bilen 5-6 år og bør jo fortsatt kunne rulle i mange år.

Det bør jo bli MYE rimeligere enn Gen3 og MS/MX. MS er jo også en veldig stor bil så jeg skulle gjerne også hatt Leafen med lengre rekkevidde.

Noen som kan synse kvalifisert om den muligheten. Hvordan er det å bytte ut batteriene på Leaf? Er det en omfattende og kostbar affære bare det? På MS tar det 90 sekunder så der kan det ikke være så altfor dyrt, hehe...

Thomas Parsli

Bytte av batterier er fortsatt ikke priset av Nissan så vidt jeg vet, de som har byttet batterier gjort det på garanti (varme strøk i USA). De bilene jeg har hørt om med kollisjonsskadet batteri har til nå vært så skadet at de har blitt kondemnert. Vraket av en av disse (i USA) ble kjøpt opp men jeg tror den ble slaktet for deler.

Jeg tror det blir billigt -og at kapasiteten blir en god del høyere enn i dag.
Batterier med 70% kapasitet har en høy verdi (sjekk prisen på 16kWh UPS) så jeg tror innbytteprisen blir god.
Og når det allerede er solgt over 50.000 biler (over 2000/mnd i USA) er ettermarkedet så stort at "uorginale" batterier virker sannsynligt.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

TesLars

Sitat fra: bjoris på torsdag 15. august 2013, klokken 08:59
Etter kjøp av Leaf er jeg blitt elbilfrelst. Fruen er ikke fult så frelst og syns det er stress med lading på turer der en må lade underveis. Gen3 høres jo veldig interessant ut, men det er mange år til den kommer og mye kommer til å skje. Ett scenario jeg håper på er jo at vi kunne gått for en MS eller allerhelst MX innen 1-2 år og så om f.eks 4-5 år kunne byttet til skikkelig rekkevidde på dagens Leaf, uten altfor stor kostnad. Da er bilen 5-6 år og bør jo fortsatt kunne rulle i mange år.

Det bør jo bli MYE rimeligere enn Gen3 og MS/MX. MS er jo også en veldig stor bil så jeg skulle gjerne også hatt Leafen med lengre rekkevidde.

Noen som kan synse kvalifisert om den muligheten. Hvordan er det å bytte ut batteriene på Leaf? Er det en omfattende og kostbar affære bare det? På MS tar det 90 sekunder så der kan det ikke være så altfor dyrt, hehe...

I USA er den priset på ca. USD15K avhengig av batteripakke, så vi får se hva prisen blir i Norge.
Oslo
Black Model S

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

HABEL

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

RSandven

Kikket på "Karriere" på Tesla-siden.
Fra 1:25 på videoen ser vi en prototype. Det er ikke en Model S, ei heller Model X?
Kanskje vi ser Gen3 der?

http://www.teslamotors.com/no_NO/careers
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

stor66

-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA