Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

Hyperstress

Jeg har en annen ebay variant, og den må jeg trykke flere ganger for å åpne/lukke. Den går ofte bare litt før den stopper. Får prøve denne i stedet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Thor2014

Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. februar 2017, klokken 10:53
Jeg har en annen ebay variant, og den må jeg trykke flere ganger for å åpne/lukke. Den går ofte bare litt før den stopper. Får prøve denne i stedet.
Jeg hadde samme problem med min. Den sto ved siden av en alarm og en detector, 2 meter bak selve åpneren så Tesla mente dette kunne forstyrre.
Jeg flyttet den nærmere porten og har aldri hatt problemer siden.

Hyperstress

Flyttet du den nærmere åpneren mener du? Min er tilkoblet åpneren og er 20 cm unna den.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

alda

Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. februar 2017, klokken 10:53
Jeg har en annen ebay variant, og den må jeg trykke flere ganger for å åpne/lukke. Den går ofte bare litt før den stopper. Får prøve denne i stedet.
Det kan vara jumpern, kan du lokalisera den och lyfta av den kan problemet vara löst (Läs mitt inlägg på förra sidan, som länkar till ett annat inlägg längre bak).
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Thor2014

Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. februar 2017, klokken 12:18
Flyttet du den nærmere åpneren mener du? Min er tilkoblet åpneren og er 20 cm unna den.
Min er nå 1 meter over bakken og 1 meter unna porten. Jeg dro bare en kabel og monterte den alene.

hallvardr

Da har jeg fått pakken med ebay kontrolleren. Men er det noen som vet hvordan den skal kobles til LiftMasteren, finner absolutt ingen info om hvordan de skal kobles inn på åpneren

Kvark

#336
Fjern jumperen med en gang. Du trenger sannsynligvis ikke den.

Se på kretskortet.
NC står for normally closed.
NO står for normally open.

Dette kommer an på hva slags krets portåpneren din bruker på veggbryteren. Det skjer ikke noe galt hvis du velger feil. Bare test og bytt om.

Vær sikker på hvilke terminaler på garasjeportmotoren din som er for veggbryter. Les manualen for din garasjeportåpner.

Her har du guide til et tilsvarende system. Dette får du til.

https://portspesialisten.com/cdn/upload/fjernkontrollsystem-feb-2016-web.pdf
S85D

Kvark

Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. februar 2017, klokken 10:53
Jeg har en annen ebay variant, og den må jeg trykke flere ganger for å åpne/lukke. Den går ofte bare litt før den stopper. Får prøve denne i stedet.

Det er bare å bytte. Den kvadratiske er mye mer stabil enn den rektangulære modellen.
S85D

hallvardr

Sitat fra: Kvark på tirsdag 21. februar 2017, klokken 03:42
Fjern jumperen med en gang. Du trenger sannsynligvis ikke den.

Se på kretskortet.
NC står for normally closed.
NO står for normally open.

Dette kommer an på hva slags krets portåpneren din bruker på veggbryteren. Det skjer ikke noe galt hvis du velger feil. Bare test og bytt om.

Vær sikker på hvilke terminaler på garasjeportmotoren din som er for veggbryter. Les manualen for din garasjeportåpner.

Her har du guide til et tilsvarende system. Dette får du til.

https://portspesialisten.com/cdn/upload/fjernkontrollsystem-feb-2016-web.pdf

Takker for gode tips! stod ikke noe i manualen dessverre om koblingmuligheter, men fikk hjelp av en importør.
Fikk koblet alt sammen i dag og det fungerer delvis bra. Slik den er satt opp nå må en bruke knapp A for å starte signalet og B for å stoppe noe jeg løste med å legge til 2 forskjellige homelink knapper. Men jeg ser nå at det skal være mulig å stille på det på boksen? Forstod ikke helt måten å gjøre det på, noen som har gjort det?

Så til hovedproblemet akkurat nå. Det funker bra når bilen står inne i garasjen, men når jeg lukket porten og stod foran (helt inntil) fikk jeg ingen respons i det hele tatt. Vil det hjelpe å skjøte på en lengre antenne, eller må en evt flytte den helt inntil porten for at de da kanskje kan hjelpe? Nå står boksen oppå portåpneren

Kvark

To knapper: Har du tatt jumperen av?

Antenne: Har du trukket antennen ut av boksen og et stykke ut? En ekstern antenne skader ikke, men skal ikke være nødvendig med mindre garasje er i armert betong og porten er i metall.
S85D

hallvardr

Sitat fra: Kvark på lørdag 25. februar 2017, klokken 19:14
To knapper: Har du tatt jumperen av?

Antenne: Har du trukket antennen ut av boksen og et stykke ut? En ekstern antenne skader ikke, men skal ikke være nødvendig med mindre garasje er i armert betong og porten er i metall.

Takk for svar igjen.
Jeg forsøkte med jumperen av, men da ville ikke åpneren reagere i det hele tatt. Hørte av triggeren fikk signal, men ingen reaksjon fra åpneren.

Har trukket ut antennen så langt som mulig ja. Greidde å åpne porten rett utenfor døren med kontrollen, men når jeg prøver med bilen er det ingen reaksjon. Garasjen er i tre, men porten er i stål :)

Thor2014

Gjør som jeg har gjort. Funker hver gang. Står noen poster opp.

hallvardr

Sitat fra: Thor2014 på søndag 26. februar 2017, klokken 14:50
Gjør som jeg har gjort. Funker hver gang. Står noen poster opp.

Var det problemer før du flytta den, og nå funker den perfekt?

Thor2014

Det var masse problemer.
Åpnet bare noen få ganger.

Kvark

Sitat fra: Thor2014 på søndag 26. februar 2017, klokken 20:02
Det var masse problemer.
Åpnet bare noen få ganger.

Har du betonggarasje og/eller metallport?
S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA