Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

mj

#270
Har den saken i fra ebay. Noen som har bilde/beskrivelse på hvordan man kobler den opp ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

LASOL

Jeg har noen gamle Somfy Keasy L garasjeportåpnere. Er det noen som har erfaring med ombyggingssett som vil få disse til å virke med Homelink?
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Øyvind.h

Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. januar 2016, klokken 01:08
Sitat fra: boppus på lørdag 07. november 2015, klokken 20:22
Noe mer enn $12, men jeg brukte dette med suksess. Støtt som fjell.
http://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil

Er denne fortsatt bra?

Jeg har den $12 saken fra ebay. Funker greit nok, men er noe ustabil. Nå som vi har fått auto-portåpner så hadde det vært triveligere om portåpneren var bulletproof og funket like bra som de orginale fjernkontrollerene til portene.
Jeg kjøpte den fra Portspesialisten, men har foreløpig ikke fått Homelink til å fungere. Setter bilen i læremodus og trykker på fjernkontrollen til jeg blir blå. Både foran bil, foran nosecone, i frunk og alle andre steder. Enkle trykk, trykk og holde osv. Forsøkt i 10-15 minutter fra alle mulige vinkler, inkludert restart av stor og liten skjerm.
Får ikke respons fra bilen. Har sendt portspesialisten e-post for å høre om andre lykkes med denne pakken (ettermontert mottaker på gammel motor med ny fjernkontroll, den i sølv med orange knapper).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hyperstress

Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 01:23
Hva er ustabilt med den?

Den har ikke god rekkevidde fra alle retninger, den har (store) blind spots (selv nært porten), og den åpner/lukker ofte porten bare 5cm slik at jeg må trykke flere ganger før den går ordentlig.

Mulig bilen er skyld i en del av disse utfordringene (?). I alle fall funker de orginale portåpnerene feilfritt med god rekevidde.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Allram

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. januar 2016, klokken 07:40
Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. januar 2016, klokken 01:08
Sitat fra: boppus på lørdag 07. november 2015, klokken 20:22
Noe mer enn $12, men jeg brukte dette med suksess. Støtt som fjell.
http://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil

Er denne fortsatt bra?

Jeg har den $12 saken fra ebay. Funker greit nok, men er noe ustabil. Nå som vi har fått auto-portåpner så hadde det vært triveligere om portåpneren var bulletproof og funket like bra som de orginale fjernkontrollerene til portene.
Jeg kjøpte den fra Portspesialisten, men har foreløpig ikke fått Homelink til å fungere. Setter bilen i læremodus og trykker på fjernkontrollen til jeg blir blå. Både foran bil, foran nosecone, i frunk og alle andre steder. Enkle trykk, trykk og holde osv. Forsøkt i 10-15 minutter fra alle mulige vinkler, inkludert restart av stor og liten skjerm.
Får ikke respons fra bilen. Har sendt portspesialisten e-post for å høre om andre lykkes med denne pakken (ettermontert mottaker på gammel motor med ny fjernkontroll, den i sølv med orange knapper).

Har den modellen selv. Fungerer bra her. La kontrollen på tesla merket i front av bilen og holdt signal knappen på fjernkontroll inne til bilen blinket. :-)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

Øyvind.h

Merkelig. Får prøve igjen en annen dag. Dro ut strømmen til selve portåpneren etter et par forsøk, men det bør vel ikke ha noe å si? Gjorde det for at den ikke skulle gå opp og ned mens jeg programmerte, for bilen lærer vel selve fjernkontrollen?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Allram

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. januar 2016, klokken 08:05
Merkelig. Får prøve igjen en annen dag. Dro ut strømmen til selve portåpneren etter et par forsøk, men det bør vel ikke ha noe å si? Gjorde det for at den ikke skulle gå opp og ned mens jeg programmerte, for bilen lærer vel selve fjernkontrollen?

Bilen lærer seg fjernkontrollens signaler ja :-)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

mandresen

Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. januar 2016, klokken 07:44
Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 01:23
Hva er ustabilt med den?

Den har ikke god rekkevidde fra alle retninger, den har (store) blind spots (selv nært porten), og den åpner/lukker ofte porten bare 5cm slik at jeg må trykke flere ganger før den går ordentlig.

Mulig bilen er skyld i en del av disse utfordringene (?). I alle fall funker de orginale portåpnerene feilfritt med god rekevidde.
Jeg har selv den fra ebay og det var ikke noe problem å få den til å fungere, læreprosessen osv. Men den har, som du skriver, store blindspots og at porten ikke alltid går helt opp/ned. Så det kommer an på hvor jeg står.
Jeg kommer til å bestille ny fra portspesialisten.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

petersv

Hvis de er koblet likt (impuls på åpne lukke) så skyldes det ikke mottakeren at porten stopper. Er endel måter å koble den, så lønner seg nok å prøve litt.

Ang. dekning avhenger dette helt av antennne(plassering). Prøv å dra antennen ut av boksen f.eks. Ev. Kjøp en billig antenne på eBay tilegnet rett frekvens.

Tror det er meget sannsynlig at du vil oppleve noen av problemene hvis du bytter til en annen modul også med mindre de egentlige årsakene fikses.

kjølholdt

brukte en halvtime i går på å prøve å programmere porten på nytt slik at jeg fikk auto lukke og åpne funksjon. Får alt til bilen sier at den har oppdaget fjernkontrollen. Lagrer som det sies. Men får ikke auto åpne og lukke til å virke . Må fortsatt trykke. Har resettet lokasjon uten at dette hjelper.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tuxedo

Problemet med den eBay-mottakeren er at Homelink i bilen av og til sender to signaler i rask rekkefølge, slik at porten stopper etter å ha gått et par centimeter.

mj

Sitat fra: Tuxedo på mandag 11. januar 2016, klokken 11:08
Problemet med den eBay-mottakeren er at Homelink i bilen av og til sender to signaler i rask rekkefølge, slik at porten stopper etter å ha gått et par centimeter.

Dette har jeg og problemer med. Derfor jeg kjøpte eBaymottakeren. Men det du sier så vil jo det være bortkastet.
Nevnte for Tesla at jeg hadde en mistanke om at bilen sender signalet 2 ganger. De skjønte nok ikke problemet og ba meg ringe noen som kunne portåpnere.....
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Kvark

Sitat fra: Tuxedo på mandag 11. januar 2016, klokken 11:08
Problemet med den eBay-mottakeren er at Homelink i bilen av og til sender to signaler i rask rekkefølge, slik at porten stopper etter å ha gått et par centimeter.

Dette skjer her også, men kun når vi er i bevegelse _mot_ porten. Hvis jeg stopper opp og trykker så går alt som det skal. Dopplereffekt?
S85D

Kvark

Sitat fra: mandresen på mandag 11. januar 2016, klokken 08:39
Jeg har selv den fra ebay og det var ikke noe problem å få den til å fungere, læreprosessen osv. Men den har, som du skriver, store blindspots og at porten ikke alltid går helt opp/ned. Så det kommer an på hvor jeg står.
Jeg kommer til å bestille ny fra portspesialisten.

Martin

Husk å rapportere tilbake i tråden her når du har fått ny mottaker på plass da. :)
S85D

petersv

Det med dobbelt signal, det er jo feil med bilen, ikke mottakeren. De vil jo alle gjøre samme greia da, med mindre de ignorerer to signaler etter hverandre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA