Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

rsy

Jeg har forsøkt å flytte den til alle 3 mulige posisjoner, men uten hell. Leste noe sted om at Tesla kan koble seg på bilen og endre sendetiden. Jeg ringte service-nummeret og han skulle lage en sak på det til ingeniørene, så får vi se om de finner på noe lurt.

RSy

Gressvikingen

Jeg for min del er ikke interessert i slike jalla løsninger. Det skal jo virke uten slikt dill.
Er det noen som har fått svar fra Tesla om hvorfor vi har slike problemer og hva løsningen kan være?

Selv har jeg en Liftmaster 5580. Etter mange og lange forsøk kvitterer bilen med lysa som om den har lært. Men den er ikke lærenem. Den klarer ikke å rikke porten.

Min 10 år gamle Porsche lærte koden på samme åpner utenproblemer med sin homelink. Det kan da vel ikke ha noe å gjøre med at de lærde er eldst?
P85D"+"

JohanH

Jeg er også egentlig ikke interessert i omveier. Min bil lærer fint kode men porten reagerer inne (Hörmann Supramatic E2 med BiSecur sender).

Håper på løsning i FW 6.0.

Joar

Tror ikke det vil komme noe fiks i FW 6.0, pga ifølge Hörmann er ikke Biscur kontroller kompatible med Homelink. Se svar jeg jeg fikk direkte fra Hörmann.

Hello,

yes you must set the fix code 868 MHZ with the HSE 2 BS handtransmitter; and then you must connect a HE or HEI Receiver (437406 or 437404) onto the series 3 Hörmann Operator to activate the fixed code  just on this receiver....

BS Code as itself is NOT homelink compatible... ; also you can copy the signal from old HSM 4 with blue buttons onto the new BS Handtransmitter.

sisc1337

har en ecostar garasje aapner. faar programert kontrollen til bilen, men det skjer ingenting naar jeg trykker paa homelink knappen som skal aapne garasjen. noen som har noen forslag?

Dette inlegget er skrevet ifra bilen i garasjen^^
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sisc1337

Fant ut av dette selv til slutt jeg med følgendes  prossedyre:

1. Hold inne learn knapp i 30 sek. Dette for å slette alle andre fjernkontrollere som er programmert mot porten.

2. Trykk learn knapp en gang på garasje åpneren. Programmer så den fjernkontrollen du normalt bruker for å lære den på nytt. På min port så gjør jeg dette ved å trykke to ganger på fjernkontrollen når garasjeåpneren er i learn. Her har man 20 sek.

3. Sett igang homelink programering i tesla. Vent til lysene blinker og bilen har akseptert fjernkontrollen. Dette kan kreve et par forsøk og batteribytte i fjernkontroll.

4. Når du kommer til det punktet at timelønn har akseptert fjernkontrollen, så kan du trykke save. ikke gjør dette enda.

5. Trykk på learn knappen til garasjeåpneren. Trykk så på homelink knappen i bilen to ganger for programmere den. Den tredje gangen skal garasjeåpneren fungere. Trykk deretter save!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

JonasB

#231
Hei,

Jeg representerer Portspesialisten AS. Vi har blitt anbefalt å kommentere denne tråden av deres brukere.
Dersom moderator anser dette som reklame så si ifra slik at jeg får endret eller slettet innlegget.

Vi har fjernkontrollsystem som gjør din garasjeportåpner kompatibel med Homelink. Dette er enkelt system med fjernkontroll og mottaker. Det følger med egen strømforsyning til hvert system, så det er valgfritt å hente strøm fra motor eller å hente strøm fra en stikkontakt.

Når mottakeren er montert så programmerer du fjernkontrollen og deretter kopierer signalet over til Homelink systemet i din Tesla. Dette kan være litt vrient, så vi anbefaler ofte å åpne bagasjelokket og holde fjernkontrollen helt inntil emblemet.

Her kan du lese mer om vårt system. Dette er noe vi driver med på fulltid og vi hjelper kundene våre med alle typer garasjeportåpnere:

http://portspesialisten.com/cdn/homelink/

Lacaixxa

Jeg har betalingsvilje når det gjelder å få dette til å fungere - Gleder meg til å prøve.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

sigurdi

Kina varianten som det henviser til her skal være uten jumper for impuls.

Alle de andre jumper instillingene gir på/av fungsjoner på rele.
Dette pga noen porter er laget for av på bryter, bryter på - port åpen, bryter av port stengt eller mottsatt.
Min port bruker bare inpuls så må bruke bryter med fjær og med ebay kontroller da uten jumper.
Horten
Model X90D (18.03.17)

janmb

Da har jeg bestilt meg mottaker/fjernkontrollsystem.

Homelink eller ei, skal uansett bli deilig å få byttet ut 15 år gamle fjernkontroller som er mer humørsyke enn ei gammel svigermor i motvind med noe nytt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

janmb

Da er mottaker og fjernkontroller fra Portspesialisten montert og testet.

Selve mottakeren og tilhørende fjernkontroller fungerer glimrende, som forventet.

Programmering av homelink i Teslaen derimot er ikke like plankekjøring.

Har satt dip-switcher i fjernkontrollen som anbefalt (1-4 av, 5 på, 6 av).

Holder fjernkontrollen omtrent innpå T-en i fronten, med åpen frunk for best mulig mottaksevne. Nøkkelen sender kun 10 sekunder av gangen, så ble anbefalt å trykke og holde inne på nytt etter lyset i fjernkontrollen slukker. Man rekker gjennom 3-4 slik 10 sekunders intervaller før bilen kvitterer med frontlys.

Da løper man glad og forventningsfull inn i bilen. Den sier Signal Detected, programming please wait... eller lignende. Noen sekunder senere skifter denne til Signal Not Detected, med en Try Again knapp under.

Prøvde dette 5-6 ganger totalt, samme resultat hver gang.

Forslag?

Om jeg ikke finner ut av det blir det en telefon til PS på mandag.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lacaixxa

Får det heller ikke til å fungere. Homelinken begynner nå bli et kraftig irritasjonsmoment. Min detecter, men fungerer likevel ikke.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Car-El

Mitt tips:
Ha nye batteri i fjernkontrollen.
Åpne Frunken og hold fjernkontrollen rett bak låsen.
Stopper fjernkontrollen, trykk på nytt til lysene på bilen blinker.


Slet selv med å få dette til. Bilen kvitterte på lest fjernkontroll. Når jeg skulle teste så ville ikke garasjeporten reagere.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Lacaixxa

Da fungerte det endelig for meg også. Vel anvendte 800 kr på portspesialisten. Ikke helt plankekjøring, men veldig god oppfølging underveis.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

janmb

Har fortsatt ikke fått til programmering av min.

Fjernkontroll og tilhørende mottaker fra portspesialisten fungerer utmerket sammen, men programmering av bilen er et mareritt.

Har ikke giddet å gå på Tesla med det ennå, men det er vel neste steg.

Men da skulle jeg gjerne vite hvilken portåpner systemet emulerer i "dip switch 5 på"-konfigurasjon i fall det er et eller annet de kan justere i bilen i forhold til bedre mottak av dette.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA