Superlader E134 over Haukeli (avstemming)

Startet av canuto, ons 21. aug 2013, kl. 23:08

« forrige - neste »

canuto

Tesla bygger nå ut infrastrukturen for superlading mellom Oslo-Bergen, Stavanger-Oslo og Oslo-Trondheim. Fordi ladeinfrastrukturen er så dårlig i Telemark, er man avhengig av å lade privat når man kjører over fjellet fra Haugesund/Bergen til Telemark. Noen andre som stemmer for at dette må prioriteres høyt i den videre utbyggingen?
Model S 85KW - Sølvgrå - 19" - production complete

Epleskreller

Det var da voldsomt til mas da om denne Haukeli.. Jeg stemmer NEI pga alt maset  >:(

"Master-tråd" for hvor man ønsker Superladere:
http://elbilforum.no/forum/index.php/
topic,7142.375.html

En egen tråd om E134:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8886.0.html
Trenger vi denne tråden også?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tesladigger

Jeg stemmer JA. ;D
Masse mas om dette betyr jo bare at det opptar veldig mange og at det derfor burde bli prioritert ;)
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

ELbilist1

E 39 har aldri gått over Haukeli...
Rv 9 fra Kristiansand til Haukeligrend (forbi Hovden)
E 134 fra Drammen til Haugesund (forbi Haukeli)

Kunne sagt JATAKK, slik at jeg kan kjøre Kristiansand - Haugesund  :) :)
:) Ren nytelse, hvær dag!

Kallagtunet

Sitat fra: TerjeV på tor 22. aug 2013, kl. 00:03
Føler det er en smule egoistisk når noen (Eksempelvis Epleskreller) stemmer nei til en superlader på en av Norges hovedfartsårer selv om de kanskje ikke ferdes der så ofte "in persona"!
E134 er faktisk en av norges hovedfartsårer som binder sammen øst og vest. Etter min mening burde vi være glad for hver eneste lader som kan komme opp, og da fortrinnsvis i ett "grid" som binder sammen hele landet. Husk at vårt langstrakte land også går utenfor Hurumlandet! ???

Du forutsetter at Haugesund er en relevant del av vestlandet som noen frivillig vil dra til...

Skjemt til side jeg er helt sikker på at du misser poenget til skrelleren er at denne interessen for å få laderne for å komme seg til Haugesund (hvorfor en i all verden skal ville det er en annen sak...) allerede har to relevante tråder og oppfordrer dere som insisterer å dra til Haugesund å holde de trådene i live i stedet for stadig å starte nye med AKKURAT samme tema.

Men dere må nå bare holde på for meg men det bekrefter mine skepsis til alt som har med Haugesund og distriktene deromkring å gjøre :-D

TerjeV

Sitat fra: Kallagtunet på tor 22. aug 2013, kl. 00:18
Føler det er en smule egoistisk når noen (Eksempelvis Epleskreller) stemmer nei til en superlader på en av Norges hovedfartsårer selv om de kanskje ikke ferdes der så ofte "in persona"!
E134 er faktisk en av norges hovedfartsårer som binder sammen øst og vest. Etter min mening burde vi være glad for hver eneste lader som kan komme opp, og da fortrinnsvis i ett "grid" som binder sammen hele landet. Husk at vårt langstrakte land også går utenfor Hurumlandet! ???

Du forutsetter at Haugesund er en relevant del av vestlandet som noen frivillig vil dra til...

Skjemt til side jeg er helt sikker på at du misser poenget til skrelleren er at denne interessen for å få laderne for å komme seg til Haugesund (hvorfor en i all verden skal ville det er en annen sak...) allerede har to relevante tråder og oppfordrer dere som insisterer å dra til Haugesund å holde de trådene i live i stedet for stadig å starte nye med AKKURAT samme tema.

Men dere må nå bare holde på for meg men det bekrefter mine skepsis til alt som har med Haugesund og distriktene deromkring å gjøre :-D

Dette var så usaklig og smakløst at det ikke fortjener å kommenteres videre!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Kallagtunet

Sitat fra: TerjeV på tor 22. aug 2013, kl. 00:22

KOM AN! Hvordan står det til med den humoristiske sansen da TerjeV (dette var satt så på spissen at jeg ikke trodde det var mulig å ta det seriøst! (annet enn poenget om bruke de 2 eksisterende trådene til å diskutere landing langs 134 (og i så måte er beste forslag å slette denne tråden eller flytte innleggene).

Hvis du var i tvil så bor jeg på Vestlandet selv, litt lenger sør men vil ha god nytte av en lader eller to på E134 for vårt transport behov.

TerjeV

Sitat fra: Kallagtunet på tor 22. aug 2013, kl. 00:34

Men dere må nå bare holde på for meg men det bekrefter mine skepsis til alt som har med Haugesund og distriktene deromkring å gjøre :-D >:(

KOM AN! Hvordan står det til med den humoristiske sansen da TerjeV (dette var satt så på spissen at jeg ikke trodde det var mulig å ta det seriøst! (annet enn poenget om bruke de 2 eksisterende trådene til å diskutere landing langs 134 (og i så måte er beste forslag å slette denne tråden eller flytte innleggene).

Hvis du var i tvil så bor jeg på Vestlandet selv, litt lenger sør men vil ha god nytte av en lader eller to på E134 for vårt transport behov.

Hmm, ok da etter betenkning..... Da kan vi si at jeg gikk på agnet 100%  :-[
Tar poenget. -litt sarkasme må kunne gå selv på åpent forum :-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Epleskreller

Sitat fra: TerjeV på tor 22. aug 2013, kl. 00:44
Sitat fra: Kallagtunet på tor 22. aug 2013, kl. 00:34

Men dere må nå bare holde på for meg men det bekrefter mine skepsis til alt som har med Haugesund og distriktene deromkring å gjøre :-D >:(

Hmm, ok da etter betenkning..... Da kan vi si at jeg gikk på agnet 100%  :-[
Tar poenget. -litt sarkasme må kunne gå selv på åpent forum :-)

Jeg kunne forøvrig også hatt god bruk for dekning langs E134 da jeg har en svoger i Haugesund, vi har snakket om at vi må fly eller kjøre omveien via Gol når vi skal til han. Poenget mitt var som Kallagtunet skrev at jeg syntes det ble i overkant mange tråder om emnet. Samtidig trodde jeg det var bekreftet når jeg så topic-tittel (før den ble revidert med "(undersøkelse)"). Jeg mener forøvrig det burde være en lader i Røldal og en på Seljord etter hvert.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cato76

Jeg kommer ikke til å reise til Haugesund så ofte (kanskje aldri...)
Men jeg synest at det er rart at dere stemmer NEI for at det skal bygges SC over haukeli E134  ???
Vi bør jo være positive til enhver SC som settes opp av Tesla Motor 8) Om E134 skal prioriteres før andre plasser er et annet spørsmål. Men det er klart at Norge bør dekkes 100% på sikt dersom Tesla Motor også skal nå ut til "distriktene"  ;)

Får å dekke Norge bør Tesla Motor prioritete her:
1 - E39 - Kystveien mellom Stavanger - Trondheim
2 - E6 - Trondheim - Kirkenes
3 - E134 - Haugesund - Drammen
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

mrm

Sitat fra: Cato76 på tor 22. aug 2013, kl. 07:48
Men jeg synest at det er rart at dere stemmer NEI for at det skal bygges SC over haukeli E134  ???

man stemmer vel nei til at denne skal prioriteres over andre strekninger, selv håper jeg at Trondheim-Bodø prioriteres, da man kun får ladet opp på denne strekningen ved å ta en overnatting.
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Per Magnus

Som nevnt tidligere i en annen tråd så er det viktig å gi beskjed direkte til Tesla der en mener det er behov for SC. Det var en link i en annen tråd der en kunne legge inn slike SC ønsker.

Som utflyttet Karmøybu - som nå bor i Oslo - med hytte på Haukeli/Vågsli - så er selvsagt SC langs E134 velkommen!
Model X - 90

OleJA

Har selvfølgelig ikke noe imot at Tesla bygger en superlader på E134, men er uenig i formen på denne avstemmingen. Det er vel få/ingen som vil si neitakk til dette selv om de kanskje har andre favoritter som de ønsker enda mer. Et enkelt ja/nei til prioritering blir for enkelt og tildels misvisende, avstår derfor fra å stemme.

IMO burde vi her heller hatt en liste med flere aktuell veistrekninger. Så får heller avstemning mellom disse vise hvilke som har høyest prioritet.

Amper

Det er lite poeng i sette ladeplasser opp mot hverandre i seg selv.. det blir bare et verbalt bikkjeslagsmål..

hvis jeg forstår det rett så er det manglende dekning fra Stavanger på e39 langt nordover på vestlandet, over haukelifjellet øst - vest og nord for Trondheim.

Hvem som er viktigst er avhengig av hvem du spør, da en ser sine egne intresser først & best..

I tesla sine øyne vil de fokusere på de plassene som
a) generere mest kunder (og da helst per ladestasjon)
b) gir god fleksibillitet på kjørerute ( inkludert unngå vesentlige omveier).

ladere nordover blir kanskje de dyreste per nye kunde, men de gir gode politiske referanser og mange fornøyde nordlendinger. Vi får kanskje en pekepin den 31 aug.       

P85D :o)

eclipse

Dette var en tullete tråd, hvilken hensikt har det å sette folk opp imot hverandre på denne måten?

Skal vi stemme Ja/Nei til andre lokasjoner også? Hvilken hensikt har det?

Etterhvert så kan nok en avstemming om hvor neste SC skal komme kanskje være interessant og gi et signal til Tesla, men da må poenget være å stemme for ikke imot. Jeg synns at Tesla håndterer dette bra og at neste SC kommer et sted som vil åpne nye muligheter, enten det er i sørnorge eller nordover.

Personlig så kommer jeg nok aldri til å lade på Aurland, men skulle jeg vært mot SC her for det, nei sånn går det ikke an å tenke.

Hva som passer best for enkeltes hytteutflukt er irrelevant, det er de store trafikkstrømmene som først må dekkes.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA