Lengste norske rekkevidde TMS

Startet av Hyperstress, ons 21. aug 2013, kl. 08:41

« forrige - neste »

Hyperstress

Nå som mange begynner å få bilene så vil det være interessant om folk poster hvilken rekkevidde en klarer å få ut av bilen under forskjellige forhold.

Hvem tar "norgesrekorden i rekkevidde"?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Amper

sannsynligvis en jeg ikke ville kjørt bak..
P85D :o)

valvolainen

Jeg tenkte faktisk på dette da jeg våknet idag, hehe.
Hvor fint hadde det ikke vært å hatt en web side, der du kan legge inn km.stand, alder på bil i måneder, batteristørrelse, samt expected range ved range-charge. (Uff, savner noen norske ord her.). Naturligvis anonymt.

Da vil vi som brukere se hva som er snitt, godt/dårlig osv og kan bruke tallene til å måle vår egen bil, om den ligger over eller under snittet.
Jeg hadde iallefall satt pris på en slik kalkis:=)

Amoss

Sitat fra: valvolainen på ons 21. aug 2013, kl. 18:05
... samt expected range ved range-charge. (Uff, savner noen norske ord her.).

expected range - forventet rekkevidde
range-charge - rekkeviddelading (vs. dagliglading eller normallading).
Model S 85D

RunarBT

Hvor fint hadde det ikke vært å hatt en web side, der du kan legge inn km.stand, alder på bil i måneder, batteristørrelse, samt expected range ved range-charge. (Uff, savner noen norske ord her.). Naturligvis anonymt.

Da vil vi som brukere se hva som er snitt, godt/dårlig osv og kan bruke tallene til å måle vår egen bil, om den ligger over eller under snittet.

Dette blir nok software oppdatering på teslaen, ruteplanlegging med høydemeter og alder som automatisk regnes med.

HABEL

Sitat fra: RunarBT på ons 21. aug 2013, kl. 18:45

Dette blir nok software oppdatering på teslaen, ruteplanlegging med høydemeter og alder som automatisk regnes med.

Og kanskje også en database som lagrer "kjørestilen" over tid - og tar høyde for dette i beregningene av kjørelengden.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Havebigfun

Spritmonitor.de har allerede er Roadster- hvis det er interesse å monitorere der kan jeg skrive en henvendelse slik at de utvider repertoaret til TMS.
Kanskje Tyskerne får øyne opp for TMS egenskaper

valvolainen

Sitat fra: Havebigfun på ons 21. aug 2013, kl. 18:57
Spritmonitor.de har allerede er Roadster- hvis det er interesse å monitorere der kan jeg skrive en henvendelse slik at de utvider repertoaret til TMS.
Kanskje Tyskerne får øyne opp for TMS egenskaper

Det som er kjekt er at man kan få opp statistiske data på andres biler - Og da mener jeg oss bileiere:=) Tesla har jo alle disse dataene. Hyggelig å vite om batteriet oppfører seg som normalt på akkurat min bil!

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på ons 21. aug 2013, kl. 18:15

Range-charge - fullading ville jeg sagt.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ohh

Sitat fra: jkirkebo på ons 21. aug 2013, kl. 21:12
Sitat fra: Amoss på ons 21. aug 2013, kl. 18:15

My thought exactly
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på ons 21. aug 2013, kl. 21:12

Det var også min første tanke, men var redd det da kunne bli missforståelser mellom å være fulladet - dagliglading og fulladet - fullading :p  Men bortsett fra det kan jeg være enig :)
Model S 85D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA